Må man ta vaksinen 2 ganger?

Hørte noen spurte om det på legekontoret og da fikk de til svar at det var kun barn som måtte det..

Ja, vaksinen består av to injeksjoner med minst 3 ukers mellomrom, etter som jeg har forstått :)

ORIGINAL: Puskinella

Ja, vaksinen består av to injeksjoner med minst 3 ukers mellomrom, etter som jeg har forstått :)

dette sa legen til meg også...

Har også hørt at vaksinen må tas to ganger, men selv om man tar vaksinen er man ikke garantert å ikke få svineinfulensaen. Er hvist bare 70 % garanti for å ikke få det.

http://www.pandemi.no/pandemi/vaksinering/slik_foreg_r_vaksinasjonen_589254

Slik foregår vaksinasjonen
[13.10.2009 ] Vaksinen gis som to doser med minst tre ukers mellomrom. Den gis med sprøyte i overarmen. Før vaksinasjonen vil du bli spurt om du er frisk, om du har eggallergi og om du har hatt reaksjoner etter tidligere vaksiner.

Det er trygt å bli vaksinert selv om du er forkjølet eller litt ute av form på annen måte. Det er imidlertid vanlig å utsette vaksinasjonen ved akutt sykdom og ved feber over 38 grader.

Legen som vaksinerte oss i kommunen i dag sa at det hadde blitt vedtatt i dag at det bare skulle gis en vaksine til alle gravide (dog kunne dette endre seg om ny informasjon skulle tilsi at det allikavell var nødvendig med oppfølgingsvaksine)

Syntes det er så ille mye frem og tilbake med dette med vaksinen. er ikke rart at folk blir forvirret.

Back
Topp