Må man ta ovitrelle?

Sprudlende_sokker

Forelsket i forumet
Jeg skal begynne neste runde med letrozol om noen dager og for min del så har jeg alltid satt ovitrelle sprøyte for å få eggløsningen til å klaffe når vi var i Danmark til inseminering.

Jeg har ingen problemer med å få eggløsning eller å bli gravid, men mannen er steril og derfor må vi gjøre det på klinikk. På klinikken ønsker de å stimulere eggproduksjonen for å få best mulig utgangspunkt.

Men er det slik at man må ta ovitrelle for å få eggløsning når man går på letrozol? Eller er det mer heldig å ta ovitrelle i tilfelle det er flere egg som er klare?
Jeg vet at fryst donorsæd har en levetid på ca 24 timer, men kroppen slipper vel kanskje heller sjeldent mer enn ett egg selv når det er stimulert?

Jeg fikk EL med letrozol uten sprøyte, men tror det er mer med det å ha en kontrollert eggløsning

Takk, det var det jeg trodde også, men leste en artikkel via Glow appen og der stod det at man måtte ta ovitrelle når man gikk på letrozol så jeg ble litt usikker :)
Det er litt forskjellige metoder, glow tar utgangspunkt i det amerikanske systemet som er VELDIG annerledes fra vårt :p

Joda det vet jeg det er, men jeg ble litt usikker i og med at det stod at man MÅTTE ta ovitrelle etter letrozol behandling for å få eggløsning :) det var så bastant liksom:wideyed:
Haha, du vet jo hvor påståelig enkelte er. Er leger og/eller klinikker som skriver artiklene der, og da baserer de det på hvordan de gjør det

Back
Topp