Må man ta glukosebelastningstest hos fastlegen?

Solstråla2024

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Sommerfuglene
Jeg har flyttet og har dermed fastlegen min en time unna. Rekker ikke å bytte fastlege før jeg må ta denne glukosebelastningstesten... Kan man ta den et annet sted enn fastlegen?

Jeg har flyttet og har dermed fastlegen min en time unna. Rekker ikke å bytte fastlege før jeg må ta denne glukosebelastningstesten... Kan man ta den et annet sted enn fastlegen?
Jeg var ikke inne hos fastlegen for å ta den, avtalte med de i resepsjonen på legekontoret og det var vel en sykepleier som hjalp meg :)

Du kan ta den hos jm i kommunen din :)

Jeg var ikke inne hos fastlegen for å ta den, avtalte med de i resepsjonen på legekontoret og det var vel en sykepleier som hjalp meg :)

Nå er jo uansett legekontoret en time unna henne som hun skriver da :p så tror ikke hun tenkte på om det var inne på kontoret til fastlegen eller ei :p

Jeg tok den på sykehuset pga ekstrem svangerskapskvalme. Der får man eget rom å sitte på, ikke venteværelset slik man må hos legen :)

Kan jo hende det finnes et legekontor der hun bor nå?:p

Det er mye mulig :hilarious:
Men de har jo ikke tilgang til hennes informasjom da hun ikke er pasient hos de :) tror ikke man får gjort sånne ting hos andre legekontor man ikke har tilknytning til. Da er jm eller sykehus mer riktig.

Jeg ville tatt kontakt med jordmor om hun er nærmere, eller snakket med sykehuset :) Selv har jeg bare tatt hos fastlegen.

Back
Topp