Må man ha vogn?

Evterpe

Flørter med forumet
Jeg tillater meg å stille et dumt spørsmål: Må man ha vogn eller kan man klare seg med bæretøy den første tiden? Evterpe :-)

Barnet vil ha behov for å sove x-antall timer i døgnet, uansett hvor du måtte befinne deg henn.. Så ja, barnevogn er noe man burde ha, slik at du har et sted å plassere babyen for å sove mens du for eks er ute på tur/besøk ++++

Ja, ser poenget ditt! Mange skriver samtidig at vogna brukes veldig lite den første tiden. Tror kanskje det blir begge deler for min del. :-)

Ja, tror det er er det beste og enkleste både for oss og babyen :-) Blir begge deler for min del å :-)

Nei, man må ikke.

Tror ikke barnet får noen varige mén av å ikke ha bitt trillet rundt som liten. Men er ganske praktisk å ha det.

Jeg syns i allefall det er kjekt med ei vogn jeg kan ha med meg, og legge barnet i når det skal sove. Barnet kan såklart sove i bæretøy inn mot kroppen også, men det er nokså praktisk å ha kroppen for seg selv i blant. Begge våre har sovet i vognbag'n den første tiden, den er jo betraktelig mindre og lunere enn sprinkelsenga bl.a.
Men man MÅ vel strengt tatt ikke, man finner fort ut av hvilke behov man selv har.

JA!! jeg må ihvertfall det. Hadde ikke klart meg uten.
Men triller veldig mye da :) Alle har ulike behov. Er ikke sikkert du trenger det selv jeg gjør :)Med andre mann var vi ute og trillet samme dag som vi kom hjem fra sykehuset.

Og i november er ikke det akkurat så lett å komme seg ut i kulda med bæresele tenekr nå jeg.

Takk for alle svar! :-) Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser for meg en pendlertilværelse i permisjonstiden. Samboeren min jobber nemlig egentlig i Stavanger, men vi bor i Oslo pga min jobb. Barnevogn fram og tilbake på fly virker litt tungvint. I tillegg hører jeg mye om skader. Jaja. ;-)

jeg må ha vogn, men det er smaks sak.. ;)
ser problemet med pendlinga.. kunne du ikke hatt en "billig" vogn feks i Stavanger da??

Ser liksom for meg at jeg vi må ha alt dobbelt opp av alt.... Alternativt kan jeg kjøre fram og tilbake. Uansett, vi finner nok ut av det. Men av og til blir det nok uten vogn. ;-)

Man må nok ikke ha vogn! En jeg kjenner brukte nesten ikke vogn i starten, kun bæretøy i forskjellige varianter.. Eneste grunnen til at de hadde vogn var fordi de fikk av familien.

Det er jo fryktelig praktisk med vogn, da kan man alltid legge fra seg babyen oppi der.. Men hvis du har godt bæretøy og babyen trives med bæringen så funker jo det helt fint! Og jeg ser hvert fall for meg at det er det letteste hvis dere skal fly en del for eksempel.. Greit å ha bæretøy som passer både deg og pappa'n da så man kan veksle på bæringa :-)

det er en fordel for babyen sin rygg å få ligge i vogn og ikke bli båret rundt hele tiden. det er også greit om baby får være litt i fred. Viss babyen blir båret mye rundt og holdt heletiden, vil det kunne lage problemer når baby skal såve i egen seng..

Jeg kjenner flere som nesten ikke brukte vogna si. Men vi har brukt den mye. Jeg hadde ikke bæretøy i starten, men synes uansett det var deilig å avlaste rygg og skuldre ved at hun kunne sove i vognen i steden for å bæres. Tror det blir slitsomt for meg hvis jeg får et barn som blir avhengig av å bæres.

November = kaldt! Syns ikke en nyfødt baby skal bæres ute i den kulden.. 

Nei, man må ikke ha vogn, men den er veldig grei å legge stelleveske, handleposer og av og til baby i :)
Selv har jeg brukt vogna mindre og mindre for hvert barn, og heller båret mer i bæretøy. Mest fordi jeg ikke gidder å drasse med vogna overalt. Jeg vet om noen som har klart seg helt uten vogn til ungene sine uten noe problem. Så det kommer vel mest an på hva du er innstilt på. Selv synes jeg at det er greit å ha den muligheten til å ha kroppen for meg selv en gang iblant.
Og ungen er jo like beskyttet i vinterkulda i bæretøy som i vogn, alt etter hva man kler på seg  Det finnes bærejakker, en ganske genial sak for å ta utenpå seg selv og babyen man bærer.) Investerte nettopp i en sånn en og gleder meg til å prøve den når minstemann kommer til høsten.

Må ikke ha vogn nei. Men ville ikke vært uten vogn selv. Men det med fly. Kjøp en Prampack. Då er vognen forsikret av alle flyselskap i Norge og du slipper å tenke på skade. Du får det dekket hvis de ødelegger den. Har aldri hørt om skader på vogn i Prampack. Har selv flydd mye med vogn og Prampack. Er helt genialt! 

Back
Topp