Må man ha sanger i en konfirmasjon?

*josefine*

Elsker forumet
Ja det lurer jeg på :-)
Hvordan løser man det egentlig uten sang? Tror det har vært
sang i alle konfirmasjoner jeg har deltatt i.

Tenker du på i middagen? Det er jo ikke noe å løse, det er jo bare å la være å ha sang om ikke konfirmanten ønsker det. Noen kan holde en liten tale i stedet for.

Tenker du på i middagen? Det er jo ikke noe å løse, det er jo bare å la være å ha sang om ikke konfirmanten ønsker det. Noen kan holde en liten tale i stedet for.
Ja til middagen feks.
Men ser det er både velkomst sang, middagsvise, kaffevise osv.

Ja til middagen feks.
Men ser det er både velkomst sang, middagsvise, kaffevise osv.

Jeg er temmelig sikker på at vi ikke hadde en eneste sang da jeg ble konfirmert i 2003 i alle fall. Og de de konfirmasjonene jeg har vært i i ettertid har det som regel vært bare en sang, som ble sunget før middag eller mellom middag og dessert. Det er jo bare å kutte ut om man ikke ønsker det, og heller ha noen som planlegger å si noen ord og kanskje ha litt ansvar for å annonsere at nå er det mat, nå er det bare å forsyne seg av dessert osv (alt etter hvilken type selskap det er, hvilke lokaler man har osv).

Man må ingenting;) Gjør det som passer deres familie, og la gjerne konfirmanten komme med egne ønsker. Å vise fram bilder fra barndommen med prosjektor er alltid hyggelig:)
Mange taler kan fort bli kjedelig.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bare å droppe det

I min konfirmasjon så var det verken sanger eller taler.. jeg nektet å ha det, syns sånne ting bare er kleint.

Ingen sang i min konfirmasjon eller mine tre yngre søsken!

Vi hadde ingen sanger da jeg konfirmerte meg. Ingen av søsknene mine hadde det heller. La konfirmanten bestemme. Er jo konfirmantens dag..

jeg er fra syngefamilie.. der det alltid blir skrevet en sang om det er anledning for det.. syns det er morro, men er ikke kreativ nokk til å skrive selv :)
men har vært i konfirmasjoner der det ikke har vært sanger også :) det var litt uvant, men det er jo bare for at JEG er vant til det :)) var ingen dårlig konfirmasjon av den grunn ;)

Back
Topp