Må man ha søskenvogn?

lonis

Flørter med forumet
Hei! Jeg er gravid med nr 2 nå, og har en på 10 mnd fra før. Er det slik at man må ha søskenvogn? Noen med erfaring, tanker?

Jeg vet ikke hvor langt det blir mellom dine, men jeg hadde 20 måneder mellom nr 1 og nr 2 og vi fikk veldig god bruk for søskenvogna (Bugaboo donkey). Den var definitivt verdt pengene! Nå når vi får nr 3 som er 21 mnd yngre enn nr 2 får vi nok også bruk for søskenvogna en god stund til. Skal sies at mine liker å sitte i vogn, eldste på litt over 3 sitter fortsatt i vogn noen ganger.

Jeg vet ikke hvor langt det blir mellom dine, men jeg hadde 20 måneder mellom nr 1 og nr 2 og vi fikk veldig god bruk for søskenvogna (Bugaboo donkey). Den var definitivt verdt pengene! Nå når vi får nr 3 som er 21 mnd yngre enn nr 2 får vi nok også bruk for søskenvogna en god stund til. Skal sies at mine liker å sitte i vogn, eldste på litt over 3 sitter fortsatt i vogn noen ganger.
Takk for svar! Blir 17 mnd mellom dem.

15 måneder mellom mine, var totalt avhengig av vår Bugaboo Donkey Duo. Så jeg vil si at, ja, det burde du ha :)

Jeg hadde aldri søskenvogn. Babyen lå i bæresjal eller sele de første 7-8 månedene mens storesøster satt i vogna. Når babyen ble for tung å bære hele tiden tok hun over vogna og storesøster gikk på beina. Vurderte søskenbrett, men vi bodde veldig greit til med kollektivtransport på det tidspunktet.

Jeg synes det er kjekt. :p men jeg ble så dårlig etter fødselen at jeg hadde ikke sjans til å gå rundt med bæresjal eller sele..

Jeg har aldri likt bæretøy og bæresele så søskenvogn har vært veldig nyttig og veldig mye brukt. 1 år og 11 mnd mellom mine, hvor første er et vognbarn :shy: brukt både til og fra barnehage, på butikken, tur, kjøpesenter osv. med andre ord - omtrent hverdag i 1 år. Nå bruker vi ikke søskenvogn noe særlig lenger nå som eldste er fire år og yngste er to år. Yngste liker ikke å sitte i vogn heller, han skal gå selv. Hadde ikke klart meg uten den første tiden, da hadde vi ikke kommet oss langt avgårde :hilarious: vi har uppababy vista v2, som kan brukes både til enkeltvogn og søskenvogn

Er 21 mnd i mellom mine, og tenkte at jeg ikke skulle ha søskenvogn siden de er så brede og tar altfor stor plass i forhold til det jeg har i leiligheten. MEN! Jeg har nå fått med meg at man kan stable disse søte små barna i høyden. Det høres jo genialt ut, så nå vurderer jeg søskenvogn allikevel.

Back
Topp