Må man ha pass i Danmark?

*mammasgull*

Andre møte med forumet
leste noe om dette på nettet  , bestilt tur 14 juli evt tror dere jeg rekker å få pass til minsten før?

Vi har vært i Danmark med Vetle 3 ganger, og har aldri blitt spurt om legitimasjon... [8|]

Hvordan reiser dere?

Bor i DK og jeg har ALDRI vist noe slags pass på Casper han er 11 månder når jeg reiser med fly

har med fødselsatest just in case, men du trenger ikke noe

Ein trenge ikkje pass i Danmark, men einaste gyldige legitimasjon e pass!

Eg snakka med reisebyrået og politikontoret i fjor, å me blei anbefalt å skaffe oss pass før me reiste [:)]

Men fotr å svare på det andre su spørr om: JA; du rekker å få pass innen 14. juli. Det kommer i posten på få dager, når du bare får bestilt det. (DET er en tolmodighestprøve da, det er gjerne mye køer på denne tiden av året, og politiet sliter litt med datasystemet enkelte steder...)

Så pussig at ingen av dere har blitt spurt, vi har ved flere anledning blitt spurt (flydd Stavanger-København). Har holdt med fødselsattest da.

Ved en anledning var de kjempestrenge, sa de egentlig ikke kunne ta oss ombord. Var på vei hjem fra København faktisk.

Ikke for å skremme, men det har altså skjedd oss! Ca 1,5 år siden.

Nå har vi dansk sykesikringsbevis til snuppa, alle har godtatt det hittil i alle fall (står navn, personnummer og adresse, men ikke bilde).

Om man blir syke er det ofte de vil ha pass

Back
Topp