Må man ha legetime

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Først av alt, hei igjen jenter.

Må¨man ha legetime for å komme inn å få tatt en blodprøve for å sjekke HCG?
Har forsøkt å ringe legen, men kommer ikke igjennom på telefonen :/

Er liksom litt redd for å bare dra dit i fall jeg blir avvist. Må jo nesten fortelle dem at jeg blødde i 2 dager, for så å få positiv test i går... Så litt redd de bare skal sende meg hjem å fortelle at jeg skal ta ny test om 1 uke eller noe... hmm

Sliter allerede med angst for helsepersonell, så derfor er det enda mere vanskelig for meg å dra dit, men kjenner at det hadde vert godt å få et endelig resultat på om det er noe der eller ikke... huff

Først av alt, hei igjen jenter.

Må¨man ha legetime for å komme inn å få tatt en blodprøve for å sjekke HCG?
Har forsøkt å ringe legen, men kommer ikke igjennom på telefonen :/

Er liksom litt redd for å bare dra dit i fall jeg blir avvist. Må jo nesten fortelle dem at jeg blødde i 2 dager, for så å få positiv test i går... Så litt redd de bare skal sende meg hjem å fortelle at jeg skal ta ny test om 1 uke eller noe... hmm

Sliter allerede med angst for helsepersonell, så derfor er det enda mere vanskelig for meg å dra dit, men kjenner at det hadde vert godt å få et endelig resultat på om det er noe der eller ikke... huff

Nei, man trenger ikke blodprøve. Mange som har mistet flere ganger gjør dette for betryggelsen at HCG stiger. En vanlig graviditetstest vil også bli sterkere med HCGstigning. Det er vanlig å ha første legetime/kontroll uke 8-10. Det er helt vanlig å blø i forbindelse med at egget fester seg. Det kalles festeblødning. Jeg har blødd tre dager i forbindelse med dette begge mine svangerskap. Som en liten mens. Jeg hadde ikke giddet å dra til lege, men heller tatt noen strimmeltester videre de neste ukene for å sjekke om streken blir sterkere. Legen bruker samme type tester når de tester graviditet, og det er like sikkert å teste hjemme.

jeg blødde veldig mye på dagen IKM, å litt på lørdagen. I går var det over, så derfor tok jeg en test da jeg stusset på at jeg ikke blødde i flere dager siden jeg vanligvis har mens i 4 dager å brunt på dag 5...
testet positiv forige uke, og negativ med 2 andre tester etterpå... (altså 3 positive også 4 negative etter). Å i går var det positiv igjen

jeg blødde veldig mye på dagen IKM, å litt på lørdagen. I går var det over, så derfor tok jeg en test da jeg stusset på at jeg ikke blødde i flere dager siden jeg vanligvis har mens i 4 dager å brunt på dag 5...
testet positiv forige uke, og negativ med 2 andre tester etterpå... (altså 3 positive også 4 negative etter). Å i går var det positiv igjen

Med samme type tester, eller forskjellige? Hvordan er strekene i forhold til hverandre? (Post gjerne bilde).

Jeg blødde også ved IKM, eller det begynte to dager før forventet IKM. Testet negativt, og tenkte da at jeg ikke var gravid... Begynte så å blø igjen nå i helga, to uker før neste IKM. Syntes det var rart, så tok en ny test, og den var klart positiv. Har blødd hele helga, så tror jeg har mistet/ holder på å miste :-(

Jeg var innom legekontoret i dag og målte HCG, da jeg har lyst å få klart svar på om det er en SA eller ikke. Skal måle på nytt i morgen, for å se om det stiger eller synker. Jeg ringte å sjekket om jeg kunne gå rett på lab'en, men måtte inn til legen først. Er ikke sikkert det er slik overalt da...

I motsettning til i forige uke så klarer jeg ikke å glede meg nå etter gårsdagens test da... Var veldig innstilt siden torsdag at jeg mistet (hadde til å med sengekos med kjæresten da fordi at jeg var helt sikker på at det var over). Så slutter jeg å blø etter bare 2 dager med blod... Så en positiv test. Jeg er forvirret å ja.... bah. Blir kjempeglad hvis det viser seg at det er en frisk spire inni der, men tørr ikke håpe på noe

å Nå da jeg gikk på do så er jeg begynt å blø igjen :O Men i alle dager, kordan i alle dager kan det være rent på papiret i over et døgn for så å begynne å blø igjen? :O Nå gir jeg meg over... Tror jeg skal lukke bv fanen jeg har oppe hele tiden på dataen å ikke titte innom her igjen før at jeg er 12 uker på vei i en graviditet :( Fikk ikke noe håp etter positiv test i går, bare fortvilelse om hva i alle dager som er galt med denne kroppen min nå.. :(

Huff, så leit! Høres ut som det kanskje uansett kan være ålreit med en legetime?! Klem til deg!

Back
Topp