Må man ha brystpumpe fra start?

Splmamma

Flørter med forumet
Hei!
Synes det er veldig vanskelig å vite om jeg skal kjøpe inn elektrisk brystpumpe med en gang - før man vet om man i det hele tatt får til å amme/pumpe?
Noen som vil dele erfaringer?
Evt hvilken pumpe er god? Ønsker en dobbel elektrisk pumpe, men helst ikke den dyreste :smiley-ashamed004
 
Mine erfaring er at det behøver man ikke.. Det tar litt tid å finne ut om man får til ammingen eller ikke og babyen behov er helt minimalt den første tiden.
 
Jeg kjøpte en manuell elvie til første barnet, som jeg tok med på sykehuset. Veldig glad for det, fikk god bruk for den der. Etter 3 mnd ble det mer aktuelt å pumpe mer, og da kjøpte jeg elvie sin elektriske pumpe brukt på tise. Ville ikke kjøpt elektrisk med det første, manuell holder i massevis om du er gira på å få til amming og vil ta med på sykehuset. Er så lite melk i starten uansett at en elektrisk pumpe blir litt overflødig
 
Det varierer veldig! Jeg har ammet alle barna våre i varierende lengde, og siste gangen var da jeg lyktes best og ammet lengst! Jeg får ikke overflod av melk og fant da ut at pumping hvis baby sov litt lengre strekk var det som gjorde at produksjonen holdt seg og jeg fikk nok melk. :) har selv en Medela-pumpe og er fornøyd med den :)
 
Tusen takk for gode svar!! Ta tror jeg at jeg venter litt med elektrisk så lenge jeg har en manuell☺️ så får heller barnefar ut og handle før vi kommer hjem hvis det skulle være behov !
 
Vi, og babyen er i utgangspunktet utstyrt fra naturens side hvor dette skal reguleres naturlig. Det er alltid litt kluss i starten, men ofte klarer man seg godt uten masse utstyr. Ammepumpe er noe jeg kun ville kjøpt dersom ammingen ikke kom igang etter 3-5 døgn, men det blir opp til hver enkelt. Det jeg derimot fikk meget god glede av, var ammeskjold mot såre brystvorter. *auu*
 
Vi, og babyen er i utgangspunktet utstyrt fra naturens side hvor dette skal reguleres naturlig. Det er alltid litt kluss i starten, men ofte klarer man seg godt uten masse utstyr. Ammepumpe er noe jeg kun ville kjøpt dersom ammingen ikke kom igang etter 3-5 døgn, men det blir opp til hver enkelt. Det jeg derimot fikk meget god glede av, var ammeskjold mot såre brystvorter. *auu*
Tusen takk for godt svar! Det skal jeg ta med meg:happy:
 
Back
Topp