Må klærne passe sammen ?

Jeg synes jo det er greit at det matcher og ser ok ut, men det er ikke kjempeviktig. Frem til nå har jeg pleid å legge frem klær kvelden før, men nå gidder jeg ikke det, for de går og henter selv uansett. Så lenge det er praktiske plagg som er tilpasset årstida får det bare være.
 
Det er mye som jeg gjerne skulle kledd opp jentungen på 8 år i, men det kan jeg bare gi opp:hilarious: hun bestemmer selv, og kler seg etter dagsformen, og i dag er det baggy bukser, joggesko og flannelskjorte med hette, arvet fra storebror.. i går var det tyllskjørt, blomstrete genser og penstøvletter..
guttungen på 12 derimot bryr seg ikke, han setter på seg det jeg legger fram og liker det sånn:)
 
Njei. Jeg går som regel for at helt, rent og passelig er bra nok. Det sagt, så pleier jeg å sørge for at det ser ok ut da. De fire eldste har jeg ingen råderett over.
 
Eldste bestemmer selv. Er litt opptatt av det med yngste, men ikke superviktig. Viktigste er at klærne er komfortable å bevege seg i.
Sett altfor mange 1-2 åringer i trange jeans. Klarer nesten ikke å krype pga buksa er stiv og trang.
 
Jeg er nok opptatt av at det passer sammen, men det viktigste er at det er praktisk og komfortabelt.
 
Ja. Farger/mønster må matche. Men utenom det bryr jeg ikke meg om merke, type tøy eller lignende.
 
Eldste bestemmer selv. Er litt opptatt av det med yngste, men ikke superviktig. Viktigste er at klærne er komfortable å bevege seg i.
Sett altfor mange 1-2 åringer i trange jeans. Klarer nesten ikke å krype pga buksa er stiv og trang.
Jeg har noen dongeribukser til hun på 3 som jeg ELSKER:D de er i litt løst og mykt stoff, og strikk i livet (ikke knapp og glidelås). Og så enkelt å kle, for alt passer til jeans :p
Har også noen til minsten som har strikk i livet og godt brukt (de ser ikke slik ut), dermed er de myke og gode å bevege seg i :happy: jeg selv er som regel ikke glad i stive bukser man nesten ikke kan bevege seg i, så da skal de også slippe det :p
 
Jeg har noen dongeribukser til hun på 3 som jeg ELSKER:D de er i litt løst og mykt stoff, og strikk i livet (ikke knapp og glidelås). Og så enkelt å kle, for alt passer til jeans :p
Har også noen til minsten som har strikk i livet og godt brukt (de ser ikke slik ut), dermed er de myke og gode å bevege seg i :happy: jeg selv er som regel ikke glad i stive bukser man nesten ikke kan bevege seg i, så da skal de også slippe det :p
Har løse jeans til mi også altså :p
 
Eldste bestemmer selv. Er litt opptatt av det med yngste, men ikke superviktig. Viktigste er at klærne er komfortable å bevege seg i.
Sett altfor mange 1-2 åringer i trange jeans. Klarer nesten ikke å krype pga buksa er stiv og trang.
Lillegutt som blir to år i juli har kun joggebukser i forskjellige farger og mønster. Jeg syns også det ser ukomfortabelt ut med olabukser på så små:hilarious: jeg nekter jo å gå med olabukser hjemme selv fordi det ikke er komfortabelt
 
Jeg er opptatt av det, men ikke pappaen :p prøver å tenke at det ikke er så nøye, men får litt fnatt når pappaen har kledd på i to forskjellige deler med masse mønster på begge to :hilarious:
 
Lillegutt som blir to år i juli har kun joggebukser i forskjellige farger og mønster. Jeg syns også det ser ukomfortabelt ut med olabukser på så små:hilarious: jeg nekter jo å gå med olabukser hjemme selv fordi det ikke er komfortabelt
Noen barn vil ikkr gå i joggebukse , her elsker både jrg og kengubarnet dongeribukser , i mange år var det kun dongeribukser han ville bruke
 
Bryr meg ikke sånn sett så lenge klærne ser noenlunde greie ut:)
 
Både og. Liker at sokkene matcher fargen på genseren for eksempel, men er ikke noe jeg er veldig opptatt av. Prøver alltid å være praktisk!
 
Noen barn vil ikkr gå i joggebukse , her elsker både jrg og kengubarnet dongeribukser , i mange år var det kun dongeribukser han ville bruke
Er vel ingen som har sagt at alle hater olabukser. Jeg liker ikke å gå med det og da setter jeg det ikke på en som ikke har fylt to som bruker mesteparten av tiden sin på gulvet med leker.
 
Jeg er opptatt av det, men ikke pappaen :p prøver å tenke at det ikke er så nøye, men får litt fnatt når pappaen har kledd på i to forskjellige deler med masse mønster på begge to :hilarious:
Da skulle du sett her igår, måtte fnise litt da vi kom hjem og tok av dressen frøkna hadde på seg:p
Jeg jobbet dagen igår, så samboer skulle kle ungene til bursdagen hos bestemoren deres. Endte med at vi var ute hele dagen hos dem, så dressen forble på. Men da vi kom hjem og jeg tok den av, så gikk hun i strømpebukse og nattkjole :hilarious: (en slik man ser godt er nattkjole, eller jeg ser det godt hvertfall)
 
Jeg tenker da litt som så; hvem er det som bestemmer hva som passer sammen ;p

Så nei, det er jeg ikke så nøye på hverken hos meg selv eller barna. Så lenge man er hel og ren i klærne, så er det ingen som får fortelle meg at jeg ikke kan bruke sokker i sandalene f.eks fordi det liksom ikke passer sammen.
Smak og behag, og komfort kommer først :D
 
Jeg tenker da litt som så; hvem er det som bestemmer hva som passer sammen ;p

Så nei, det er jeg ikke så nøye på hverken hos meg selv eller barna. Så lenge man er hel og ren i klærne, så er det ingen som får fortelle meg at jeg ikke kan bruke sokker i sandalene f.eks fordi det liksom ikke passer sammen.
Smak og behag, og komfort kommer først :D

Nettopp!! Klessmak er da virkelig noe av det mest subjektive som finnes! Guttungen min er ikke engang 3 år, men å få velge klær er superstas, og han syns det er SÅ viktig at klærne for HAN blir riktige. Ofte vet han hva han vil ha før vi engang har sett oppi skuffen, så han har oversikt sjøl. Så lenge det passer årstida er da hans velvære og komfort det viktigste. Og de dagene han er ekstra happy med klesvalget løper han inni barnehagen og sier «se!» - og alle se voksne er så flinke til å si at han er både fin og kul og alt mulig selv om det er tre ulike mønstre og rosa genser til rød bukse og med grønn lue til. So what. Bare å la de ta seg ut, klespresset kommer tidlig nok liksom :)
 
Back
Topp