Må klærne passe sammen ?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvor opptatt er du av at barna sine klær matcher ? Tenker på farger og stil :) Brukes klærne om hverandre uansett farger/snitt osv?
 
Ja, jeg er nok litt over snittet opptatt av det, men det betyr ikke at guttungen ikke får velge selv.
Han bryr seg ikke så mye uansett :p
 
Tja. Han har mye ensfargede klær i forskjellige farger, så er ikke så mye å måtte «matche».
Men jeg syns ikke noe om når samboer setter på en stripete bukse og en genser med mye motiver eller mønster :hilarious:
 
Ja, men sjuåringen har hatt sterke meninger siden hun var 4 så har gitt det opp for lenge siden :p Fireåringen er litt enklere.
 
Nei, ikke veldig. I hverdagen trumfer uansett praktisk over pent og guttungen har meninger hver dag om hva han vil ha på seg :) Så titt og ofte både mønsterkræsj og fargekræsj, men guttungen syns sjøl han er kjempefin og det er det viktigste :) Når vi pynter oss får han velge fra «den andre skuffen» liksom, men får fortsatt ha innvirkning :)
 
Tar alltid på henne klær jeg synes passer sammen. Holder med at én bukse har blomter eller mønster og så en ensfarget overdel/body og motsatt, med mindre det er samme mønster/sett. :) Liker ikke at det kræsjer, men er åpen for at hun skal få være med å velge hva hun skal ha på seg når hun blir større. :)
 
Eg har tenkt på det, men gidd ikkje vera så nøye i kvardagen til barnehagebruk. Praktisk trumfer alt. Joggebukse er ein vinner. Komfortabel og lett å ta av og på/bytte. Ungen kan ta den på og av sjølv. Blir lettare å gå på do sjølv. God å bevege seg i.
 
Nja, så lenge de var babyer var det jo meg som bestemte. Men det er lenge siden. Eldste er enkel, han tar på seg det han finner, men han har jo bare dongeri eller svarte/blå/grå bukser egentlig, og forsvinner for tiden helst inn i en hettegenser. Men han står ikke tilbake for å gå med bukser med hull da. .. Han er ti.

Mellomste på 8 er veldig opptatt av klær og det eneste jeg gjør er å kreve litt flere lag av og til, etter sesongen. Hun har vært sta på nivået "ikke den trusa, jeg skal ha denne!" siden hun var tre, så hun har fått styre selv og derved stort sett skjønt hva som er greit og ikke. Og begynner å skjønne det med å ikke la et plagg slå det andre i hel. Hun er også langt mer mottakelig for råd nå enn da hun var tre.

Minstemor er bare tre og har noen meninger hun også da, men må i langs større grad veiledes

Men nydelig, passende kledd vil dere neppe si ungene er. Men de har rene, passe varme og gode klær i alle fall.

Det var mer stil over påkledning til eldstemann når han var en liten baby jeg kunne ta på søte små sett. Men det hadde ikke helt tatt seg ut på en 10 åring da. Stilen hans er helt grei, egentlig. For den er ham.
 
Ja, jeg er nok litt over snittet opptatt av det, men det betyr ikke at guttungen ikke får velge selv.
Han bryr seg ikke så mye uansett :p

Signerer denne. :)
 
Enn så lenge er barna små og bryr seg ikke. Regner med at meningene blir sterkere etterhvert. Så lenge klærne er innenfor den årstiden vi er i vil jeg la de bestemme selv ( jeg vil jo kjøpe klærne så en viss kontroll har jeg jo) For meg er det viktig at de føler seg komfortabel med det de går i. Er generelt lite opptatt av fasade og det gjenspeiler nok mot forhold til barn og klær.
 
Prøver på det enn så lenge ja. :) Hun er bare 15 mnd, men vil allerede bestemme og klare mye selv, så regner med at hun vil avgjøre litt selv etterhvert.
 
Kommer an på om vi skal være bare hjemme eller ikke, men bør ikke være helt kræsj med farger. :p Jeg er vel mer opptatt av det enn mannen. Han går etter "det som ligger fremst i skuffa". :hilarious:
 
Nei absolutt ikke :) her blander vi og bruker alle farger om hverandre.
 
Ja, skal matche.
 
Prøver alltid på det :)
 
Jepp, er veldig opptatt av det og siden hun bare er 6 mnd er det foreløpig jeg som bestemmer;-) men regner med det kommer snart en egen vilje som vil ha på seg ting apm ikke matcher og det skal hun få lov til. Det er jo veldig stas for de små å få kle på seg selv:)
 
Ja det var jeg veldig opptatt av, synes det er viktig å se presentabel ut.
Men nå har jeg ikke noe jeg skulle sagt lenger ;)
 
Back
Topp