Må kaste inn håndkle jeg!

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Ringe legen i morra og be om en sykemelding, detta går ikke mere... Har prøvd alt for å unngå sykemelding, men jeg gir tapt.. :( Nederlag..

Skal forresten på sykehuset i morra, tror dere legen der kan sykemelde meg?

Skjønner at det er kjedelig å måtte be om sykemelding, men høres ut som om det er nødvendig. Viktigst at du tar vare på deg selv og den lille. God bedring.

Tror det skal gå greit for deg å få sykemelding av lege på sykehuset. Var en kort tur på sykehuset for et år siden, og fikk sykemelding der uten problemer.

Det er ikke et nederlag å få sykmelding! Ikke tenk sånn! Tenk at det er det beste, både for den lille og for den du har fra før. Kroppen din er tross alt boligen til spira de neste åtte månedene, kan ikke slite den helt ut den første måneden. 

Hadde vært greit og fått gjort det på sykehuset så slipper jeg å plage fastlegen på en fredag...
Ja kvalmen er helt grusom og i tillegg jobber jeg da med mat, artig kombinasjon..

Syrine skrev:
Det er ikke et nederlag å få sykmelding! Ikke tenk sånn! Tenk at det er det beste, både for den lille og for den du har fra før. Kroppen din er tross alt boligen til spira de neste åtte månedene, kan ikke slite den helt ut den første måneden. 

Neida, men litt pga pengene.. Jeg er satt opp på 100 prosent jobbing den neste mnd.. Ha bare femti prosent.. Går sykemeldinga over på NAV vil jeg bare få for 50 prosent.. Jeg hadde lyst på litt ekstra penger i august.. :P

Håper formen blir bedre snart :)

Sist svangerskap ble jeg sykmeldt i uke 10 og resten av graviditeten. Hadde allerede fått timeplanen for neste mnd, og jeg fikk sykepenger for alle vaktene jeg hadde blitt satt opp på, ikke bare mine faste vakter.

MiniBolle2012 skrev:
Håper formen blir bedre snart :)

Sist svangerskap ble jeg sykmeldt i uke 10 og resten av graviditeten. Hadde allerede fått timeplanen for neste mnd, og jeg fikk sykepenger for alle vaktene jeg hadde blitt satt opp på, ikke bare mine faste vakter.

Jeg også var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga hyperremesis da. Men da jobbet jeg 100 prosent også, så var ikke noe problem..Ja men da forskuddterer vel jobben din..? Man får ikke det når NAV betaler..

Jobben betalte bare de første pålagte dagene, også tok Nav over... Kanskje jeg har fått penger jeg ikke skulle hatt da :s Sjefen min sendte bare inn antall timer til Nav, for var egentlig ansatt 1 dag i uken, men jobbet gjennomsnittlig 4-5 dager i uken.

Da var sjefen din snill... Kommer aldri til å bli gjort her i allefall.. Dessuten er det en stor bedrift der lønningskontoret er en annen plass og de aner ikke når jeg skulle ha jobbet.. De vet bare at min stillingsprosent er 50..

Jepp har bestemt meg for å ta en postefen i kveld og prøve å komme gjennom morradagen.. Hver dag jeg klarer på jobb er en seier.. :) Kanskje er det bedre på mandag... hvem vet..

Hei Frk. MammaMor. Jeg er allerede sykemeldt selv om jeg ikkje er så kvalm. Legen mener jeg skal ta det med ro og ikke stresse, noe det er umulig å ikke gjøre på min arbeidsplass. Ingen vet jeg er gravid og det er ferietid med mange vikarer på jobb osv osv men jeg skyver samvittigheten til side. Lille spire er viktigstemoticon . Skjønner samtidig det med lønnen.

Ja lille spire er viktig..:)) Bra du tar vare på deg selv.  Jeg har en legetime 6 juli og håper å komme meg dit, er det like ille da blir det sykemelding..

Jobben min har ingen vikarer og vi mangler folk..!! Så lager et kjempeproblem hvis jeg blir sykemeldt også.. :/ Hvis jeg spiser hele tida klarer jeg å holde kvalmen i sjakk.. :P 6 vakter igjen til 6 juli :)

Vet at det er slik på jobben min også at jeg ødelegger for andre med å være borte, men jeg må bare tenke på meg og spire denne gangen. 6 vakter er 6 vakter det når formen er dårlig. Lang tid å vente på legetime. Jeg har ikkje fått den sterke kvalmen ennå og tenker nok det har noe med at jeg er så sulten støtt. Håper det forblir slik, er så grusomt å gå kvalm hele tiden! I hate it! Men har jo ikkje kommet så langt og vet kvalmen kan komme som lyn fra klar himmel.

sindarella skrev:
Vet at det er slik på jobben min også at jeg ødelegger for andre med å være borte, men jeg må bare tenke på meg og spire denne gangen. 6 vakter er 6 vakter det når formen er dårlig. Lang tid å vente på legetime. Jeg har ikkje fått den sterke kvalmen ennå og tenker nok det har noe med at jeg er så sulten støtt. Håper det forblir slik, er så grusomt å gå kvalm hele tiden! I hate it! Men har jo ikkje kommet så langt og vet kvalmen kan komme som lyn fra klar himmel.

Kan få legetime på dagen hvis jeg ringer og ber om en da..Er ikke legen det står på det er meg selv.. Nå er morradagen første mål så får vi se.. :)Prøve å komme igang med dagen med en god frokost tror jeg hjelper masse.. Det er ikke alltid så lett når det første man gjør om morran er å hilse på doskåla..

Back
Topp