må jeg fortelle?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Min mor skal ha "stort" selskap neste helg og menyen er heller lite gravidvennlig. Selskapet er ikke større enn at det vil bli sett og kommentert om jeg ikke spiser maten (av mor). Ser bare ikke hvordan jeg skal unngå å si noe. Vil da være 7+4

Sier jeg noe kommer hun til å fortelle til samtlige gjester. Hun har gjort det før selv om jeg har bedt henne om å la det være en hemlighet til jeg er passert 12 uker.

Noen tips? Eller må jeg bare finne meg i at hun forteller til alle?

Hva er det til meny da?
Vi fikk servert spekeskinke med asparges. Da sa jeg bare "åh spekeskinka luktet rart" :på

Og mannen min måtte drikke min vin når ingen så det. Hehe

Hvis det er din mor som har besøket kan du ikke være med å påvirke menyen litt da?
Eller har hun allerede bestemt? Hvilken mat er det?

Hmm da var det litt verre.. Ikke noe gøy om hun forteller det til alle..

Hmm .. Hvis du dagen før sier til henne at du har vært ute og spist og mest sannsynlig blitt matforgifet men at du kommer i morgen men kommer ikke til og orke og spise noe? :p

Kjipt at moren din ikke kan holde hemmeligheten din fra gjestene. Jeg har ikke vært borti samme situasjon, men vil tro at det å holde seg så nær sannheten som mulig vil være best. Kanskje si at du har reagert på visse mattyper i det siste og ikke vil ta noen sjanser nå? Det må vel være noe der du kan spise som vil være trygt for en med feks allergier?

Svigermor har invitert til middag og dessert siste helgen i august for å "feire" bryllupet vårt (som ingen var invitert til) med tanter og onkler, men serverer da lapskaus ettersom hun allerede vet. Men hun har ikke sagt noe ennå til andre, skjønt det er mulig at magen røper meg ;)

Ja jeg tror også det med matforgiftning må kunne funke, også kan du jo bare ta med noe loff og sånn :-)

Matforgiftning hadde funket om det var i nærheten. - Men vi (jeg og ungene) reiser dit med fly formiddagen før. Tror ikke jeg er så god skuespiller...

Hmmm, dilemma dilemma... Hva med å ta til seg mat og så lure unna litt? Pirke borti og spise alt annet, gjemme restene under annet rart eller noe? Går det an å gi noe til ungene kanskje?

Her må du bare være kreativ, skal gubben være med? Fly mye på do, ta med deg litt og litt pakket inn i ei serviett, gubben tar litt av deg når ingen ser, mist på gulvet, spis det du kan spise, osv....:) Lykke til. Synd du ikke kan fortelle din egen mor uten at alle får vite :(

Hoff, dette var tricky gitt :O har dessverre ikke noe tips å komme med heller.. håper det ordner seg - og hold oss gjerne oppdatert. Vil vite hvordan det gikk! :)

Hvis det er ting du aldri har spist før kan du jo også gjemme deg bak det at du rett og slett ikke syntes noe særlig om det, og heller spise det som er trygt å spise. Eller så er jo ideen med å ha serviett på fanget som du legger maten i og tar med deg på hyppige doturer god :)

Back
Topp