Må jeg arrangere leker?

Snuppaa

Forelsket i forumet
Vesla skal ha bursdag med 10 barn på Lørdag...

Og virker som mange av foreldrene blir med...

Må jeg arrangere leker? Eller skal vi gi dem mat, godis og kaker osv og heller la dem leke selv?

Tenkte jo ha flasketuten peker på og kanskje "fiske godteripose"...Men husker fra sist vi sku arrangere noe for datteren til samboeren min, så ble det egentlig bare kaos og tull....

Delte dere forresten ut godteposer i barna deres sin bursdag?

Jeg hadde heller lagt fram en del leker som de kunne lekt med, litt sånn fri lek, kan bli slitsomt å arrangere for 10 4 åringer synes jeg da

Tror leken vil gå helt av seg selv med de jeg [:)] Nå har jenta mi vert i noen bursdager og det har aldri vert arrangert noe leker. Fisket godtpose i en, slått pinata i en og leita etter skattekiste med godteposer i en [:)] Vi skal ha godteposer men blir ikke bare godteri i de[;)]

en enkel lek kan være danseleken, du setter på musikk og de må stå stille når musikken skrus av.

du må ikke ha leker men noe er gøy[:)]

ORIGINAL: Mamma x 3

en enkel lek kan være danseleken, du setter på musikk og de må stå stille når musikken skrus av.

du må ikke ha leker men noe er gøy[:)]

godt tips. takk[:D]

Men ville dere delt ut godteposer?[:)]

nei
der unga her har vært i selskap så har de først spist pølser, så har de lekt på romme til det barne de er hos evt i stua, så har de spist kakker lekt litt så fik de godteposer da de skulle dra

[:)]Kan jo være greit å ha noen "organiserte leker" i bakhånd,om det (mot formodning)skulle bli litt bråk og intriger... Godteposer er heldigvis ikke vanlig her lenger! (Har ingen ting i mot det,men synes det er bedre at de spiser godter i bursdagen[8D][:D] Her får de heller en liten ting,ala en såpebobledings og en ballong - og kanskje en sjokoladegullmynt eller noe annet lite i en pose når de går.)

Vi hadde 12 jenter hos oss på mandag.
Vi begynte med "flasketuten peker på" og den som får den må gi pakken sin.
Så var det mat,kaker og is.
Litt frilek før vi fisket godteripose,og litt frilek igjen den siste tiden.

Med sønnen min så har vi måtte ha leker innimellom.De kjedet seg fort så da var det bare å kjøre igang skattejakt,gjemsel og andre leker.

Tror jentene ofte liker frilek.Er jo så stas å komme hjem til andre jenter og leke med masse nye å gøye leker.

Lykke til[:)][:D]

her har vi godteposer, og det er også noe av det ungene gleder seg litt til når de skal i bursdag, både her og der.
Men det behøver ikke være så masse usundt oppi da.
Hva med en sånn liten pose med de runde små kjeksene med sjokolade inni (sånn de hadde i løvematen før), en slikkepinne, dropseske/rosineske, ballong og en liten leke (er så mange søte små ringer og armbånd og smykker som ikke koster allverdens, som kunne vært morsomt for små jenter i den alderen). Må jo ikke være bare snop oppi der [:)]

Her fisker de enten etter godteposene, eller f.eks det året det var pirat som var tema, så fikk de skattekart, og måtte gå på skattejakt etter snopeposene[;)]

Da jeg var liten hadde vi alltid tampen brenner med kinderegg, og ingen godteposer. Det var veldig populært! Så var det en og en som leita etter egget sitt. Og så bygde vi figurer etterpå. Men kanskje litt komplisert for 4-åringer?

Og så hadde mamma et par sangleker. Ellers lekte vi bare for oss selv mellom pølser og kaker:)

Back
Topp