Må helsesøster komme hjem??

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det slik at jordmor/helsesøster må komme hjem til deg etter fødsel?
Jeg har ikke særlig lyst på det jeg, men tviler på at jeg tørr å si nei..

Er det slik at jordmor/helsesøster må komme hjem til deg etter fødsel?
Jeg har ikke særlig lyst på det jeg, men tviler på at jeg tørr å si nei..
Selvsagt ikke. Hvorfor tør du ikke si nei? Og hvorfor er du så redd hjemmebesøk? Jeg syns det var deilig å slippe å gå på helsestasjonen i starten.

Selvsagt ikke. Hvorfor tør du ikke si nei? Og hvorfor er du så redd hjemmebesøk? Jeg syns det var deilig å slippe å gå på helsestasjonen i starten.
Jeg vet ikke, jeg syns det virker uhøflig og er redd de oppfatter meg som sur og vanskelig :p hehe.
Det er ikke det at jeg er redd for hjemmebesøk, men jeg liker det bare ikke. Det blir så stivt liksom, og jeg liker ikke ha besøk av de jeg ikke er trygg på. Samtidig vil jeg ikke amme foran henne

Du trenger ikle hjemmebesøk hvis du ikke vil;) de tilbyr det bare for at den som har føda, skal slippe å stresse med å dra til helsestasjon rett etter å ha kommet hjem ;) jeg sa vel nei sist gang, for helsestasjonen ligger ganske nærme, men når jeg så at jenta hadde gått masse ned i vekt, så tok jeg imot all veiing jeg kunne få! Og med dårlig vær, og ikke noe førerkort, så var det veldig kjekt :D

Er jo ikke sånn at dem går rundt å sjekker hvordan du bor heller..og amme foran dem må du nesten regne med på kontrollene du/babyen kommer til å gå på uansett ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg vet ikke, jeg syns det virker uhøflig og er redd de oppfatter meg som sur og vanskelig :p hehe.
Det er ikke det at jeg er redd for hjemmebesøk, men jeg liker det bare ikke. Det blir så stivt liksom, og jeg liker ikke ha besøk av de jeg ikke er trygg på. Samtidig vil jeg ikke amme foran henne
Det skal du ikke tenke på i det hele tatt, det er jo kun ment som en service, og du kan fint si at du heller foretrekker å gå på helsestasjonen. Du er ikke den første, de jobber jo med dette hver dag:-)

Du trenger absolutt ikke gå :) Er bare å si du gjerne tar turen dit istede, så kan du heller få en time der :)

Vi fikk ikke hjemmebesøk med jentungen. Hun ble født midt i fellesferien og da ble det vanskelig for de å komme, så vi reiste ned dit istede.

Det er heeeeeelt opp til deg hva du ønsker :)

Jeg setter enormt pris på hjemmebesøk, men det er gjerne smak og behag:)

Hadde hs hjemme første gangen, det var helt greit, men andre gangen kom jeg bare innom på helsestasjonen etter jeg hadde levert eldste i bhg.. følte ikke behov for at hun skulle komme hjem, har ikke så sansen for henne som er nå..

Må bare si at det er virkelig ikke så ille/skummelt som det høres ut! Jeg liker heller ikke stive besøk av fremmede, men hs forventer ingenting. Min hs ringte og avtalte tid der hun samtidig sa klart i fra at hun skulle verken ha kaffe eller kake eller noe annet styrete. Helst skulle jeg ikke rydde heller, for det er ikke derfor de kommer. De kommer som en hjelp for deg og vet jo at babyen nettopp er født, så de forventer ingenting. De vil bare snakke litt med deg, veie babyen osv.

Men tror helt sikkert at ingen tenker på det om du heller vil møte opp på helsestasjonen :)

Jeg opplevde det som helt ok :) Hun var der ikke lenge, og undersøkte babyen kort. Vi hadde en liten samtale om hvordan ting gikk, så var vi ferdig :)

det ble ikke besøk av helsesøster her sist for vi måtte inn å veie gutten så kjapt fordi han var så liten, gikk ned en del i vekt og vi dro hjem en dag før tiden fra sykehuset.

men skulle nesten ønske hun kom isteden for hadde egentlig ikke noe lyst å ta han ut den gangen da det var 10- 12 minus (skulle kjøre da, så de syntes det var greit).

Back
Topp