Må få ut litt frustrasjon....

Hestehov

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Kom hjem glad og fornøyd i dag etter en lang men fin dag på jobb. Men, det jeg kommer hjem til er ikke særlig hyggelig. Katten har nemlig bæsja ved siden av doen sin, og det er fotspor av bæsj over hele gulvet på rommet hennes, og i vinduskarmen :( Kjenner jeg blir stessa og lei meg. Føler det er toxoplasmose over alt nå :( Åååhh, føler ikke at det blir reint nok uansett hvor mye jeg vasker :(

Usj! Ekkelt når kattene gjør slikt! :/
Katten vi hadde før bæsja i sengen vår når jeg var gravid med forrige - fytti katta så sint jeg ble! Ny overmadrass måtte vi kjøpe, og ny dyne! Orket ikke tanken på å legge meg der..

Men det var bare en plass.. Blir ekkelt når det til og med er fotspor med bæsj utover! Lurer jo på hvor katten har gått...

Huff, nei altså.. "Føler med deg" er kanskje passende her :/ du får vaske så godt du kan - med hansker!

Katten min har utagert helt den siste tiden, og bæsjer på senga mi, på gulvteppene... på badet... Overalt! Jeg lurer på om hun kan merke at jeg er gravid, og derfor oppfører seg rart. Hun har riktignok alltid hatt noen atferdsproblemer.. Vil si at jeg føler med deg! Det er ekstremt ekkelt.

Takk for medfølelsen! Ble skikkelig sint må jeg innrømme. Hadde det ikke vært for toxoplasmose så hadde jeg nok ikke reagert så sterkt, men blir jo redd. Håper ikke babyen har tatt skade av at jeg ble sint :/

Om det er til noen trøst så er det ekstremt sjeldent at norske huskatter har toxoplasmose. ;)

Det er ikke slik at det er denne bakterien i all katteavføring. Det er svært sjeldent at norske katter er smittet, større risiko i utlandet.

Toxo kan man like gjerne finne i frukt og grønnsaker, så man kan få smitte derifra også. :P

Jeg ble testet for toxo da jeg var syk for ett år siden, men da var jeg allerede immun. Legen min sa at det er veldig vanlig at man får smitten en gang tidlig i livet og blir immun uten å vite om det. ;)

Takk for trøstende ord :) Vet at det er lite sannsynlig, men er ikke noe gøy når muligheten liksom er der. Skal til legen om 3 uker og da ska jeg få testet om jeg er immun, har jo hatt mange katter oppigjennom så håper jeg er immun. Men er lenge å vente 3 uker.

Back
Topp