må en bet toll av frakt fra utlandet ????

peggy

Gift med forumet
trudde ikke en måtte de??
men dn siste pakke jg fikk , måtte jg først bet 304, kr på, ( da fortollet jg den selv) men tru du søren meg ikke posten oxo tok 97 kr...?? i gebyr=?? sykt... posten er dyr... 97 kr for et papir jg fikk i posten.....[&:]

gebyret fra posten er vel for at de fortoller varen for deg?
hvis du fortoller varen selv skal du ikke betale avgift til posten i allefall stod det på toll.no

ORIGINAL: tottelimotta

gebyret fra posten er vel for at de fortoller varen for deg?
hvis du fortoller varen selv skal du ikke betale avgift til posten i allefall stod det på toll.no

jeg fortolet varen selv, men likevel, kom de gebyr fra posten på 97.. trudde ikke de sku de nei...

det hørtes rart ut da.....kanskje de har gjort en feil da? de kan vel ikke ta gebyr for en tjeneste de ikke har gitt?
du får ta kontakt med de og spørre......jeg bestilte varer for under 200 og posten fant ut at jeg skulle betale toll fordi det ble over 200 med frakten. JEg snakket med dem på postkontoret og sa at dette nok ikke stemte og da slapp jeg å betale

Kr 97,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad*.

* Prisen dekker kostnadene knyttet til lovpålagte oppgaver som Posten må utføre: ankomstbehandling, registrering av sendingen og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet.

Der er nok forklaringen gitt.......må betales selv om du fortoller selv

Back
Topp