Må dere spørre, eller spør de selv?

MammaTilAndreas

Glad i forumet
Må dere alltid spørre besteforeldre om de kan passe ungen/e i noen timer, eller over natta? Eller kan de finne på å spørre om å få passe ungen/e selv? =)

Her er det som oftest vi som må spørre. Iallefall foreldrene til barnefaren! :p Men foreldrene mine kan komme på å tilby seg å ha han en natt! Er litt "lettere" å sende han bort når de spør selv synes jeg! Når jeg spør, så føler jeg at de kanskje ikke vil, men sier ja allikevell! :p

Mamma må jeg alltid spørre. Og som oftest sier hun nei, derfor spør jeg ikke med mindre jeg MÅ. Hun sitter ikke barnevakt hvis jeg skal på fest f.eks. Av prinsipp.

Farmoren til Bendik spør ofte selv, og blir veldig glad hvis jeg spør henne. (jeg og bf er ikke sammen)

Pappa har vi ikke så tett kontakt med at jeg føler meg trygg på å overlate B til han.

Så jeg har veldig sjelden barnevakt til Bendik. Nå har jo faren til B han annenhver helg da, så jeg har  jo endel alenetid. Hadde vært fint å hatt noen i min familie å spørre hvis det var noe spesielt, dog.

Svigers er det bare glemme å spørre.. De sier alltid nei likevel.
Mens mamma og pappa er bare glade for å få ha henne.. Men det er likevel jeg som må spørre om det. Men de sier ikke nei når jeg spør da.. [:)]

Mamma bor seks timer unna, og når vi er på besøk hos ho spør ho ofte selv om å passe de små slik at gubben og jeg kan finne på noe sammen. Veldig deilig. Men ho har vørt i samme situasjon, bodd langt borte fra og veit hvor bra det er å ha litt tid for seg selv innimellom.

Svigerfar kan ikke passe på barna, vertfall ikke nå når de er så små.

Dem har ALDRI spurt om å få ha henne ..
men nå på nyttårsaften var det krangel om hvem av besteforeldrene som skulle ha henne [:D]

å mamma å dem spurte om dem kunne ta henne med på ferie 1mnd .. [:D][:D][:D] 

hva sjer med verden sier jeg bare..

aldri noe problem, de spør om å ha ungene både mamma og svigermor. Mamma passer ungen vær mandag å er innom vær torsdag. Svigermor ringer så ofte hun kan å spør hvordan vi har det. å passer ungene så mye hun kan. Hun kommer ikke så ofte bare innom, men det står ikke på hjelp å stashet. mine unger er mammas eneste barnebarn, så hun har mer tid. Svigermor har 3 til

Jeg må alltid spørre pappa, men han sier bare nei når det ikke passer.
Han syns det bare er koselig å passe på barnebarnet sitt [:D]
Har ikke så mange andre å spørre bortsett fra min søster.

Mamma bor langt bor, samme med farmora.

Her går de begge veia: ) Men dei sir ofte at dei gjerne tar han det e bare å spørre vist e skal nokke: ) Så e får ikke dårlig samvittighet når e spør: ) Faren til bf sir heile tida at e må bare sprørre å dei har han gjerne. Å lisjegut storkosa se der: ) Å dei har han gjerne fra 4 på dagen til 4 på dagen etterpå, litt deili å kunne drikke å ikkje måtte stå opp klokka 10-11 får å stresse å hente ungen: ) Dei har han gjerne: )

Her må jeg spørre.. Av og til passer det, av og til ikke... Det er mine foreldre da, har ikke kontakt med faren eller hans familie.

grunnet alt som har skjedd her det siste året, har familien her blitt kjempetett..

eldstejenta er mye hos mormor og beste, ca en helg i mnd.
-og det er sjelden vi som spør, er besteforeldrene som maser om når de skal ha henne igjen.. hehe..
vi kan dessuten spørre begge onklene hennes, to av tantene mine, og det ene settet med oldeforeldre...

så vi mangler ikke barnevakter, det er heller at vi "mangler" grunner for å sette henne bort! hehe

eldste elsker jo å dra bort på besøk, og det er jo selvfølgelig grunn nok, da...[8D]

vi må spørre.. og ha en GOOOD grunn til hvorfor  vi trenger barnevakt[>:] (gjelder bare de eldste på 8 og 10år, minsten passer de ikke enda så lenge han bruker bleie[:-] ja mamma er sær..)

Må nok spørre selv. De er ikke så unge lenger og blir ganske utslitt av å passe hun. Så de har mer enn nok med de gangene jeg spør.

De spør som oftest selv,men hender jeg spør også..[:)]

Må ALLTID spør selv...Og da med en klump i magen fordi jeg føler at vi er til bry[&:]
Spør bare om vi "må"....Ikke bare for å være uten ungene....[:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

De spør som oftest selv,men hender jeg spør også..[:)]

Er ikke ofte vi trenger pass,men når vi skal ut på noe spesiellt så spør jeg foreldrene mine (de kan alltid,og dem er hun tryggest på) [:D]

har barnefri ca en dag/natt i uka.. men spør aldri... takker heller ja når jeg får tilbud [:)]

Her må vi spørre selv om pass. Svigerforeldrene mine sier ofte at de vil ha ham, men aldri noe konkret, så det blir ingenting av før vi spør de. Mamma og pappa bor så langt vekk at han ikke kan overnatte der en natt.

1 gang på 5 år har svigers spurt om å få passe hun eldste 1 helg. Og det var pga de skulle ha 2 andre barnebarn. Det var nå like før jul de spurte.

Mens mamma og de spør innimellom om de kan ta med seg på fjellet,eller bare ligge over[:)]

Nå er det så utrolig sjeldent vi trenger,elelr spør etter pass.Så er vel derfor min mor og de spør innimellom selv[:)]

Som regel så går det litt begge veier, da er han hos svigers (en time unna) De skulle gjerne ha hatt han oftere, men svigermor sitter i rullestol, så hun kan ikke ha han alene enda. Blir sikkert litt annerledes når han blir eldre [:)] Har vel hatt fri en helg i mnd eller annen hver mnd ca, varierer.
Men når det gjelder mine foreldre så bor dem 110 mil unna, så det sier seg jo selv at det ikke blir så mye pass der i gården [&o][:(]

Back
Topp