Må deles.

Atannia

Gift med forumet
Hjemmelaga tomatsaus etter oppskrift fra margit vea. Mangler kun tomatpuré, for det har vi ikke e hus. Men blir tilsatt neste gang vi skal ha spagetti og kjøttdeig. Blir aldri å kjøpe pose igjen. Himmelsk smak. Litt for mye hvitløk etter gubben. Men den er ikke varmebehandlet ennå. Namme. Hadde laga mat nå hadde jeg vært sulten.

Vedlegg

• 1367948680082.jpg
    1367948680082.jpg
    24,7 KB · Visninger: 14
du kan jo ikke skrive slikt uten å skrive oppskriften også ;)

Tenkte samme tanke her Bodilmor!;) oppskrift mottas m takk:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

3-4 tomater uten frø
2ss olivenolje
1 fedd hvitløk
1ts tomatpure
1ssfin hakk persille
1 ss fin hakk basilikum
30g ost.

kok opp vann til å skålde tomatene. legg de i noen minutter, så ta de i iskaldt vann og ta av skall.
grovhakk de, ha de i en gryte m olje og hvitløk. surr til det er mykt. tilsett pure og litt vann hvis det er blitt for tykt.
kok opp på nytt før man har i persille og basilikum. Bland sammen med pasta og ha revet ost over. Nå er ikke mitt varmebehandlet ennå heller. så ble som en kaldt go suppe. så hvitløken blir mildere etter og blitt varmebehandlet! :)

enig med den. blir aldri å kjøpe pose igjen.

Lager alltid egen spagetti tomatsaus. Smaker best og uten alt saltet og andre tilsettninger

ja stort sett jeg også, har noen glass og poser liggende til de dagene ungene bestemmer seg for at de vil lage middagen ;)

Smart er det ! :) Vi laga lapskaus en dag, men trym venlig buljong. Det var populært det ! :) Har i fryseren ennå.

Margit Vea boken er genial. ;) Brukes flittig sammen med Berit Nordstrand og boken lag mat sammen. ;I

Back
Topp