Må bruke arvet vognpose?

Nullenusken

Forumet er livet
Vi har arvet en vognpose av svigermor.... Denne fikk vi allerede da vi ble forlovet, hehe....
Min kjære brukte denne da han var baby....
Det er en lammeskinnspose med trekk i rødt cordfløyel....

Saken er den at jeg liker ikke denne posen.... Kan ikke fordra cordfløyel, og liker ikke poser der du må "stappe" ungen nedi.... Vil heller ha en med f.eks glidelås så du kan f.eks legge ungen sovende nedi og lukke igjen etterpå....
Men er det frekt av oss å kjøpe en ny pose når jeg blir gravid? Er vi "pliktig" å bruke den vi har fått?
Bruker du alt du har arvet?

Ja, er mye man tenker på selv om man ikke er gravid ennå........

Jeg skulle SÅ ønske jeg fikk arve en sånn pose!!![:D][:D] Søskenbarnet mitt fikk sin og brukte den til sitt barn, den var så good! Ikke akuratt verdens fineste, men syns ikke de er stygge. Hele greia med de er jo at de er så varme og behagelige[;)]

Ellers har ungene våre en haug med søskenbarn, inkludert to tvillinggutter på 4 år så småen arver mye fra dem, og jeg elsker det! Var faktisk nettopp oppe på loftet og tok ned endel klær og regntøy fra refleks.

Jeg ville tatt vare på posen og evt brukt den i barnehagen når ungen ble litt eldre!

Da kan du også si til svigermor at du har kjøpt en ny pose til å bruke nå når babyen er så liten. Mye enklere med gllidelås i siden og bla bla.. Men vi har tenkt å bruke den fine posen vi fikk av deg når h*n blir litt eldre, da er den kjempepraktisk å ha i barnehagen!

...eller noe sånt! ;)

Min svigermor ville at vi skulle bruke mannen sin saueskinnspose siden de er så varme og gode.. Men jeg takket fint nei.. Jeg hadde en fra min søsters barn som var finere og tykk nok for været her.. Og fikk med en stormpose da vi kjøpte vognen.. Så ikke bruk den hvis du ikke vil vennen.. Man vil jo ha sitt "eget" når den tiden kommer [:)]

ORIGINAL: tullemor_86

jeg har en slik blå en[:D][:D][:D]
har teppe på så er jo ingen som ser den[8D][:D]
den er knall god[:D][:D]
å ja den er arva.. min far og onkler har brukt den, jeg har brukt den å brødrene mine å begge mine små[:D]
den er skikkelig rensa for hver gang altså[:D]

Er det ikke tungvint da? Dersom du f.eks har en nesten nyfødt på vinteren? Ser for meg at de posene er enklere på barn som sitter osv....

Både jeg og min søster brukte posen fra vi var små på våre[:)] den var ull med blå cordfløyel stoff på, ikke så veldig fin og se på, men kan dekkes med teppe men den var glidlås p¨å da[;)] bestemor sydde til. ANYWAYS[:D] den er knallgod!  jeg ville bare spurt om og få sy i en glidlås jeg, for ingen poser på markedet er så gode som de gamle er[;)] pluss at nye poser er utrooolig dyrt..

Vi har en slik. [:)] Synes den er kjempefin nå som snuppa er så liten, men er usikker på om den holder hele vinteren. Som du sier, de må liksom "stappes nedi" til slutt. [8D]

Men nei, jeg synes ikke du MÅ bruke den når du får en baby. Og det bør hun respektere! [:)]

Jeg har posen som jeg og brødrene mine brukte da vi var små, på boden. Brukte den til snuppa sånn helt i starten..frem til jeg fikk råd til å kjøpe ny. Sikkert veldig fint for resten av familien at man bruker ting som har gått i generasjoner, men for meg så ble det mer tungvindt enn kjekt altså.

hadde blitt glad for sånne jeg..
Slapp jeg de utgiftene,og du kan vel bare legge et pledd over eller noe om den er så sabla stygg.

Vi ..elelr min mann,han fikk sin lammeskinnspose da vi ventet nr 1. Vi har ikke brukt den selv,men min mor har den.Hun passet/passer ungene innimellom,og er da greit med en lammepose der og[:)]

hans pose er og sånn med rød fløyels stoff utenpå.

Og nei, vi bruker ikek alt vi arver til ungene[:)]

Har sån pose vi også å den er kjempe god til trilleturer, men jeg har en annen også med glidelås på mitten som vi bruker vis de ikke er så kalt eller vis vi skal inn i butikker greit og kune åpne posen da....
Men lammeskins posen er den BESTE:p
Men du må ikke bruke den vis du ikke vil, kan jo bruke den når dere skal på besøk til svigers...

Jeg har også en pose i brun cordføyel etter mannen og jeg elsker den posen[:D] Jeg synes jo det er moro å bruke noe som er arvet etter barnas far.
Men hvis du ønsker deg en annen kan du jo kjøpe den og kanskje bruke den andre av og til hvis du skal treffe svigermor[:)]
Ellers vet jeg hvertfall at min svigermor ikke hadde blitt fornærmet om jeg hadde kjøpt en ny pose. Jeg vet jo ikke hvordan din svigermor her, men kan jo være hun ikke bryr seg så veldig.

Har også arvet en sånn etter gubben, bruker den ikke da jeg ikke får selene igjennom. Må bruke det på snuppa ellers så faller hun ut. Så her kjøpte vi ny og det syns svigermor var greit, hun ville ikke at jeg skulle begynne å ødlegge den. Hvis jeg får en unge som blir født på denne tiden av året så kommer jeg nok til å bruke den

Arveklær og andre arveting er gull, men akkurat en sånn vognpose som et bittelite barn skal tilbringe mye tid i ville jeg nok kjøpt ny med tanke på astma- og allergiforebygging. I forhold til å forebygge krybbedød anbefales jo også at man ikke arver madrass og jeg føler kanskje at dette blir noe av det samme...

Vi bruker lammeskinnsposen som sambo brukte da han var liten, den er brun kord.. Er ikke fin neij, men legger teppe over + vogntrekk.. Så ser ikke problemet! Lammeskinnspose er jo  av det varmeste, vi brukte den hele vintern på smån her! Skal bruke den på vesla også tenker jeg! Er ikke vanskelig å få nedi ungen der, så det går fint! [:)]

Er ikke det at den er stygg som er det største problemet....
Er heller det med mangel på åpnemuligheter....
Må trille en halvtime for å komme til byen her, og da blir det kaldt ute og varmt inne på butikker....
Får bare se hva vi gjør.... Kanskje vi syr inn en glidelås....

De er kjempedyre... vi fikk faktisk likedan vil jeg tro... gikk helt fint å putte ungen nedi, og den holdt seg såååååå god og varm!! Og ja den var arvet, gikk vidre når ei annen fikk barn og.. Begge like fornøyde[:)] - viktigste er at barnet er varm.

Så ja, jeg ville brukt den.. sendt den på renseri og få vasket den ordentlig når tiden er inne og så bruke den[:)] (går jo an å ta å tulle et fargerikt eller fargeløst pledd over så ingen ser trekket utapå.)

Har en slik en som jeg har fått av min mor. Mamma brukte den på alle oss. Og elsket den posen faktisk. Mamma leverte den inn til rens og slikt, og så sydde hun nytt trekk til. Genial syns jeg. Nå er snuppa født i juni, så hun var ikke nyfødt da vi beg å bruke den, så det var ikke noe problem å legge henne nedi. Og det med seler var ikke problem heller, siden hun satt så godt oppi den. Men hadde ikke brukt noe jeg ikke ville så klart.

Vi arvet en rosa posa av fam til svigermor, kjempe fint det, men ville ikke ha rosa til sønnen min, så måtte ha nytt trekk som kostet 700kr. Hehe.. Så teknisk sett eier jeg et trekk til 700kr[8D][:D] S

Jeg har ikke brukt alt som er arvet

hadde selv en slik pose da jeg var liten, og hadde garantert brukt en til sønnen min hvis jeg fikk. de er jo knall kule [:D]

Back
Topp