Må bite i det sure eplet..

Mamacita79

Forelsket i forumet
...og innse at jeg ikke lenger produserer nok melk til at lillegutt er fornøyd. Det samme skjedde da storebror var ca 3 mndr. Så har fullammet i nesten en mnd lenger denne gangen, da. 

Utrolig kjipt, for tenkte at nå skulle jeg amme leeeenge. 

Tror ikke delamming kommer til å funke så bra heller, for nå som han har fått flaske noen ganger, så går det visst altfor seint med puppen... 

Ja, ja. Det viktigste er jo at han blir mett og vokser seg stor og sterk. emoticon

Jeg fullammer for det meste, men må noen ganger ty til flaska jeg også gitt.. Da min er UMULIG å få til å ta pupp når ho er trøtt og sulten. Men jeg har kjøpt medela flaske ( kalma flaske) på apoteket, skal ligne mer på puppen. Ved at de må suge på en lignende måte. Jeg har stikki et ekstra hull i den ene delen med en nål da, fordi det gikk for seint uten. Og jeg har ingen problemer med å gå fra pupp og flaske, og omvendt igjen. Min har aldri fått melk av en flaske som er veldig lett å få ut melk, i frykt for at ho ikke vil ta puppen igjen.

Men absolutt ingen skam i å ikke fullamme, selv om man mange ganger kan bli hudfletta dersom man sier at man gir litt mme , eller kun mme. Det viktigste er at babyer har det bra, og får den maten som trengs :)

Alfa og omega er at babyen får mat:) Skjønner at det er kjedelig at du ikke får fullamma lenger, men en måned lenger enn med forrige er jo bra det!

Jeg har nesten ikke amma i det hele tatt, så jeg synes du skal være stolt av det du har fått til!

Du, det er faktisk HELT greit! Vær stolt over den tiden du har fått det til, og gled deg til friheten man får når man gir flaske! (f.eks muligheten til å ta et glass vin om kvelden, uten å måtte tenke på om lille snart skal spise).

Her har vi begynt med litt ekstra på kveldstid, fordi hun får fullstendig puppenekt når hun er trøtt. Regner med at det har endel å gjøre med at det er temmelig slunkent i puppene etter at klokken bikker fire. Regner med at jeg skal klare å opprettholde den produksjonen jeg har nå, men jeg er ikke av de som kommer til å fullamme til 6 måneder, jeg gleder meg til å introdusere mat!!

Det absolutt viktigste er at han blir mett og vokser seg stor og sterk!! :)

Samme her, men jeg synes det er helt greit jeg. Tviholdt på puppen litt lenger enn jeg burde antageligvis, for jeg har en helt annen baby nå etter at vi begynte med flaske, og det viktigste er jo at han har det bra! Fullamming i 3 måneder er bra det også! :) Vi bruker også flaska hele dagen, men han tar fortsatt litt pupp på kvelden og på natta, så da slipper jeg flaske om natta, heldigvis... :)

Takk for gode ord! Med det ammepresset som er rundt omkring, så er det fort gjort å føle seg "mislykket" fordi man må kutte ut/ned på ammingen... 

Kjenner på stikk av dårlig samvittighet innimellom - men samtidig også på gleden ved friheten som ble nevnt over. Jeg savner ertestuing!!!! 

Jeg merker også at jeg har fått en litt roligere baby nå, som deg, millea. Kanskje jeg har tviholdt litt for lenge jeg og... 

Uansett - har kjøpt meg flere flasker idag, men også drukket amme-te, så satser på en slags delamming så lenge det går! 

Forresten - hvor lenge skal flaskene koke?? 

Har lest alt fra 3 til 5 minutter :) Selv har jeg en sånn man putter i mikroen, anbefales på det sterkeste :)

Lambi`83 skrev:
Har lest alt fra 3 til 5 minutter :) Selv har jeg en sånn man putter i mikroen, anbefales på det sterkeste :)

Har ikke mikro... Men det finnes jo en annen type også, gjør det ikke?? 

Jo, det gjør det! I hvertfall som Avent fører....den koster litt mer da, uten at jeg har prisen i hodet...

Lambi`83 skrev:
Jo, det gjør det! I hvertfall som Avent fører....den koster litt mer da, uten at jeg har prisen i hodet...

Får gå i butikken imorgen og sjekke pris. :) 

Sterilisator er gull verd - er rein flaks at jeg ikke har tørrkokt og smeltet alt av flasker...!

Morellskatten skrev:
Sterilisator er gull verd - er rein flaks at jeg ikke har tørrkokt og smeltet alt av flasker...!

He he - Jeg har stekt en del smokker da storebror brukte det. Blir en deilig svilukt i huset av den slags!  

Hvor kjøpte du sterilisatoren og til hvilken pris? 

Jeg synes det er kjempe bra at du har ammet så lenge;) Og man skal ikke føle noe nederlag om man må ty til litt flaske. Barna begynner å bli større nå, og da øker behovet for mat. Er ikke lenge til man kan begynne med fast føde. Her har vi begynt med en skje med sviskemos om dagen, og nå skal vi begynne med grøt.

Men her har vi hatt to flaskebarn. Og vi kjører flaskene i oppvaskmaskina rett og slett.

Back
Topp