Må bare spørre!!

~Tova~

Forelsket i forumet
Har sett inne på flere forum at mange ønsker at barna skal komme...
E sjøl i uke snart i uke 34....
Hvis fødseln sku byne no, da d e 6 uka igjen....
E sjangsn stor for at d ska gå bra da?
Bli d kuvøse onge da?
Sorry for rare spm...men æ har INGEN peiling på akkurat d...[:D][:D]

De redder jo unger som er født i uke 28 og kanskje mindre og..! Og sjansen for at det skal gå bra øker jo for hver dag..

http://www.babyverden.no/templates/Article____4325.aspx

Her står det masse om det.. Og PS: etter uke 34 er det over 98 % sjangs for at barnet overlever.. [:D]

trur det kjeme litt an på kor store babyen e ?
mamma fekk lisje systå i veke 35 , sida ho bor over en time i frå sjukehuse so trudde ikkje jordmora å dej( å dej = ambulanse sjåføren og lege ) at ho ville rekke sjukehuse so ho fekk ne hejme.
ho måtte ikkje i kuvøse...

Min lille gutt måtte ikke i kuvøse.. han ble født i uke 36, men var i tilegg dysmatur og veide bare 2005g ved fødsel. fikk ha han hos meg, ammet på vanlig måte, og dro hjem etter 4dager på barsel. altså ikkeno unormalt. Hu ene jeg var på rom med hadde født jenta si i uke 34 med fødselsvekt på 2100, og de gjorde ikkeno spesielt med henne heller.dro hjem etter to dager på barsel også.. Etter uke 34 gjør de ingenting for å stoppe fødselen lenger hvertfall. det beste for barnet er vel å bli til innen termin, men når du er så langt på vei, går det nok bra uansett...[:)]

Fra uke 32-34 var jeg innlagt for de trodde jeg kun føde fortideligt.Legene gjør som regel det de kan før uke 34 for å stoppe en fødsel,men etter det stopper de ikke en fødsel sa de til meg.Også spurte jeg litt om hvor grensa gikk for at barnet må ligge i kuvøse,men det kom ikke an på svsk uka,men det kom an på hva ungen trengte,og det kan jo være individuelt.

Hei.
Problemet med barna som er under mellom 34 og 36-37 uker er at de er umodne og det har ikke noe med størrelse å gjøre. Det betyr at de skal ha oftere mat, blir fortere slitne og lettere får gulsot enn de eldre pga. umoden lever. De har oftere lavt blodsukker og skal regelmessig tas blodsukker på for å holde kontroll med at de er stabile de første døgnene. Ellers så er de jo helt ferdige og greier seg veldig, veldig bra!!! Så altså fødsel stoppes ikke, men det aller beste er om de bor i magen til de har blitt 37 uker gamle!!! Så jenter hold ut litt til, det beste er å være i magen hvis man kan velge.

Huleboeren 

Tusen takk for mange svar[:D]
Det e godt å ha nån å spørre....
Da æ fikk jenta mi for godt å væll 5 år sia,
så gikk æ t uka før termin...
Å æ har ingenting imot å gå til termin den hergangen heller..
Men jordmor mene at lillingen nok kommer nån uke før...!
å da byne jo tankan å svirre!
E så typisk! d e MANGE som vil ha ongan tili, men æ vil at den lille
ska holde sæj på plass så lenge som muli[:D]Føle mæj tryggere da...

Back
Topp