LilleLisska
Forumet er livet
Skal en regning gå til Kredinor når man bare har fått en purring? Syntes det var litt rart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: fairy
Mange som ikke opererer med purringer lenger, men går rett på inkassovarsel med en gang. Og da går den til f.eks. kredinor hvis man ikke betaler.
ORIGINAL: **Flash**
ORIGINAL: fairy
Mange som ikke opererer med purringer lenger, men går rett på inkassovarsel med en gang. Og da går den til f.eks. kredinor hvis man ikke betaler.
jeg ringte forbrukerrådet en gang jeg fikk inkassovarsel.
hadde ikke fått regning i det hele tatt på forhånd... ikke purring heller (mulig det har blitt feilsendt, for jeg fikk INGENTING iallfall) - og plutselig var det bare sendt til inkasso [:-]
men da sa forbrukerrådet at de skal først sende regning, og deretter purring før det går til inkasso... er bare noen måneder siden jeg snakka med de.
er det nye regler? eller kansje hun dama ikke var helt oppdatert!? [:)]
ORIGINAL: Elewyn
Firmaet jeg jobber for sender først orginalfaktura med 14 dagers betalingsfrist. 14 dager etter forfall sendes purring/inkassovarsel med omgående forfall. 3-4 uker etter dette igjen sendes fakturaen til inkasso. For at det skal være lov å kjøre en faktura såpass raskt gjennom systemet, må purringen/inkassovarslet være uten purregebyr. Dersom man skal kreve purregebyr har kunden krav på lenger betalingsfrist/flere varsler.
ORIGINAL: Elewyn
Firmaet jeg jobber for sender først orginalfaktura med 14 dagers betalingsfrist. 14 dager etter forfall sendes purring/inkassovarsel med omgående forfall. 3-4 uker etter dette igjen sendes fakturaen til inkasso. For at det skal være lov å kjøre en faktura såpass raskt gjennom systemet, må purringen/inkassovarslet være uten purregebyr. Dersom man skal kreve purregebyr har kunden krav på lenger betalingsfrist/flere varsler.