Må bare spørre

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Er kk Bergen på sykehuset?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

KK er Kvinneklinikken som ligger ca 200 m fra Selve Haukeland Universitet sykehus :)
og Barneklinikken ligger ca 100 m fra inngangen på Haukeland :)

OK.... nå må jeg spørre litt dumt... Er ikke KK en del av Haukeland? Synes alltid det er så rart at damer som skal føde i Bergen sier KK i stede for Haukeland. Ser det også i "hvor skal du føde" tråden. Er ingen andre som oppgir noe annet enn navnet på sykehuset som sitt fødested. Vet jo at vi "Bergensere" (er bare halvveis bergenser) er litt sære, men dog :)

Var derfor jeg spurte for alle føder jo på kk :p men om det ikke ligger på sykehus er det jo mer forståelig

Ny termin 03.02.14

Er jo ikke så uvanlig at sykehusene består av flere bygg så selv om KK i seg selv er et eget bygg ville jeg jo kaldt det Haukeland sykehus :)

Oi. Vet ikke om et eneste sykehus med mer enn en hovedinngang bortsett fra Ullevål jeg

Ny termin 03.02.14

:) Nå var det for så vidt Ullevål jeg hadde i tankene også, siden det var der jeg fødte sist (men antok at Ullevål ikke var det eneste i sitt slag, kanskje jeg tok litt hardt i......... :smiley-angelic006)

OK.... nå må jeg spørre litt dumt... Er ikke KK en del av Haukeland? Synes alltid det er så rart at damer som skal føde i Bergen sier KK i stede for Haukeland. Ser det også i "hvor skal du føde" tråden. Er ingen andre som oppgir noe annet enn navnet på sykehuset som sitt fødested. Vet jo at vi "Bergensere" (er bare halvveis bergenser) er litt sære, men dog :)

Nei for om jeg sier jeg skal på Haukeland så er jeg jo "syk" eller noe slikt ;) ... KK (kvinneklinikken) sier seg selv :) men alle bygg ligger jo under Helse Vest .. er jo bare 3 forskjellige bygg .. :)

Det heter Hauleland Universitetssykehus, Kvinneklinikken eller KKB. Det er nok mye mer enn tre bygg... Men nesten alle henger sammen med et underjordisk tunnellsystem. sentralblokken har egen inngang, gamle hovedbygg, KK, øyeavd., barneklinikken, psykiatrisk, hudavd, lab-byggene... Maaange bygg, har sikkert glemt noen;) og det bygges på og det bygges på. Joda, vi sier vi føde på KK. Men vi sier også at vi skal til barneklinikken med barna, vi sier ikke haukeland... Vi er nå litt rare slik, sikkert for å forklare tydelig hvlket bygg vi snakker om;)

Back
Topp