Må bare spørre dere...

Adia

Glad i forumet
Snakket med min svigermor nå, de kommer på besøk til oss i helgen, og så sier hun at hun lengter sånn etter Tuva, datteren til mannen min. I neste setning sier hun at hun er like glad i alle barnebarna, selvsagt, men at hun lengter ekstra etter henne, det er noe spesielt, og hun trodde det var fordi mammen hennes prøver å "ta henne fra dem" (og det stemmer jo, siden hun forhindret samværet, og har gjort det tidligere også, nekter å bytte dager sånn at hun kan være med å feire bursdager, dåp osv i familien).
Jeg kjenner jeg blir såret og lei meg på vegne av Hannah, føler at hun ikke er spesiell for dem, men mulig jeg overreagerer? Hvordan ville dere tenkt rundt dette??

Sniker litt jeg...

Men forstår godt du blir såret, hadde jeg blitt også. Syns egentlig det var litt unødvendig å fortelle deg.
Men kan jo på en måte forstå henne også, at det er litt ekstra å treffe ei du ikke har muligheten til å treffe så ofte du vil og ikke ser så ofte, selvom man er like glad i alle. Hannah er nok like spesiell for dem, husk at de har "ubegrenset" tilgang på henne og kanskje derfor ikke gleder seg på samme måte når de skal treffe henne(ikke negativt ment). 
Svigermoren din må jo hvertfall mene at du og henne har ett godt forrhold siden hun forteller deg dette, det var nok ikke ment som at hun mente dattern til mannen din er bedre på noen måte siden hun sa det til deg, men syns fortsatt det var en unødvendig ting å si til moren til det andre barnebarnet.

Vanskelig spørsmål det her..

De bor 4 timer fra oss, så det er ikke så ofte de ser Hannah heller... Og sist da de var her hadde de Tuva alene, det var da vi var på sykehuset og fødte, så det er like lenge siden de har sett begge to. [&o] Og neste gang vi treffes er i bryllup, da vil også både Hannah og Tuva være med, så det er like lenge til de får se de begge igjen også...

Det var litt ubetenksomt av svigermor di det der... Men ikkje la det gå inn på deg, ho meinte nok ikkje å insinuere at den eine betyr meir enn den andre, det er nok heller sorgen over ikkje å få ha kontakt med det eine barnebarnet sitt som plager ho. 

Back
Topp