må bare spørre*ang timeout*

hvis den ble brukt på rett måte, i situasjoner der barnet må skjermes for andre (og seg selv) så hadde det vært greit..

Har ikke troen på time out, så syns ikke det skal brukes noen steder.

Her i barnehagen bruker dem timeout/skammekrok.
Syns det er helt greit, så lenge det blir brukt på riktig måte.

Da hadde jeg blitt ganske rasende. Synes ikke noe om at barnehagen som skal være pedagogisk korrekt, skal bruke sånne omstridte metoder. Nei, fysj! 

ORIGINAL: Dollface

hvis den ble brukt på rett måte, i situasjoner der barnet må skjermes for andre (og seg selv) så hadde det vært greit..

ORIGINAL: Unge lovende Frk.K

Her i barnehagen bruker dem timeout/skammekrok.
Syns det er helt greit, så lenge det blir brukt på riktig måte.

sign

Jeg synes det er helt greit om det brukes på rett måte som flere sier.. Har en gutt som har en tendens til å gå i "vranglås" og da hyler og skriker han og er umulig å snakke til, så da får han sitte litt i garderoben til han roer seg.. Helt greit for meg, og det er også slik vi gjør det hjemme - etterpå snakker vi selvsagt sammen og klemmer og koser litt...

I vår barnehage har vi "time out" som en avleder ved konflikter.
Da får de sette seg ned til de har roet seg nok til å kunne prate sammen på et skikkelig vis. Ikke av typen, nå skal du sitte her i fem minutter (da de gjerne ikke har så godt tidsbegrep, og at dette blir en vel lettvindt løsning, som kansje ikke fungerer så veldig bra for alle..)
Men er det noen som hyler og slår seg vrang blir de skjermet fra de andre på avdelingen, til de har roet seg.

e i mot at de skal bruke det. å har sagt at de ikke skal bruke det på min ungen. noe som var helt greit.[:D]

ORIGINAL: *yummymummy*

Har ikke troen på time out, så syns ikke det skal brukes noen steder.

sign

Så lenge de hadde en pedagogisk begrunnet tanke bak det, at de hadde kunnskaper om metoden - i sin helhet og at de brukte det kun når det var nødvendig, så hadde jeg ikke hatt noe problemer med det i det hele tatt!

Syns det er greit hvis de som utfører det har noe utdannelse/kurs ang dette, men ikke hvis de bare har plukket opp tips fra tv. Men kanskje ikke på en småbarnsavd. som mitt barn er på [:)]

Back
Topp