Må bare si det!

nitta

Flørter med forumet
Om jeg noengang skulle fått flere unger skulle jeg ALDRI igjen blitt gravid om våren! Sier det til alle jeg kjenner og at de må ikke finne på det hvis de er allergikere.
Jeg plages veldig med pollenalllergi, matallergi og soleksem og nå finnes det jo ingen verdens ting å gjøre med det :(
De plagene jeg får av pollenet er jo i stor grad de samme som svangerskapsplagene og dermed blir det dobbelt opp av tretthet, energitap og alt som er kjipt!
Nå gleder jeg meg villt til de tre første månedene er over!! :(

ser den...her er jeg konstant tett i nesa og med dårlig samvittighet siden jeg MÅ bruke Zymelin...det står jo at det ikke er skadelig ved graviditet men det står jo også at det bør kun brukes 10 dager sammenhengenede og her er jeg på 3 el 4 uka...uff..er umulig å slutte...har prøvd ALT!!! 

Hva er zymelin?

Oi så kjipt!! Kan ikke være noe serlig :(
Jeg synes det er veldig greit. Slepper å være høygravid på sommern. Men nå er ikke jeg en alergiker.

Oi så kjipt!! Kan ikke være noe serlig :(
Jeg synes det er veldig greit. Slepper å være høygravid på sommern. Men nå er ikke jeg en alergiker.

Uff, føler veldig med deg, skjønner at det må være forferdelig!

Signerer den!
Selv har jeg astma og allergi..... kan jo ikke ta noe av mine faste medisiner! Trøtt og andpusten:/ I tillegg konstant tett i nesa, frem til nå har jo Otrivin vært min venn men nå har man jo ikke noe valg. Må jo finnes alternativ for oss?

Nei, det som er så kjipt. De vet jo ikke om det påvirker fosteret, så da holder jeg meg hvertfall unna så lenge

¨'æø

millacam skrev:
Signerer den!
Selv har jeg astma og allergi..... kan jo ikke ta noe av mine faste medisiner! Trøtt og andpusten:/ I tillegg konstant tett i nesa, frem til nå har jo Otrivin vært min venn men nå har man jo ikke noe valg. Må jo finnes alternativ for oss?

du kan bruke ventoline ved behov om du er helt tett og slikt , det fikk iverfall jeg beskjed om når jeg  var gravid forje sommer ;) det skulle ikke skade fosteret vertfall men kunne være fosteret sov litt mere da , sparka mindre , men nå var jo jeg litt mer gravid på denne tida da sist gang siden jeg fikk min septermber sist gang er jo ikke så lett å vite om han sover mer å div nå hehe :P 

Du kan bruke cetrizin/zyrtec mot allergien. Det fikk i allefall jeg vite hos legen

sprattus skrev:
Du kan bruke cetrizin/zyrtec mot allergien. Det fikk i allefall jeg vite hos legen

Ifølge de som lager medisinen står det ikke noe om at man ikke skal bruke dem fordi de rett og slett ikke vet om det påvirker fosteret. Det er ingen bevis hverken for eller mot

min fastlege sa til meg at det finnes ingen dokumentasjon på at antihistaminer har gjort skade på foster, men det er naturlig nok heller ikke testet ut tilstrekkelig.

Han rådet meg til å ta Polaramin. Den er aller mest brukt i svangerskap og man har aldri påvist forsterskade etter bruk. Han sa noe sånt som at så lenge effekten av medisinen ga meg større fordeler enn ulempene ved å ikke bruke dem, så skulle jeg bare ta dem med god samvittighet. 

Nå er jeg kun allergisk mot bjørkepollen og den verste perioden er nå, så jeg bruker både tabletter og Livostin øyedråper, samt Zymelin nesespray nå, så får jeg prøve meg fram og kutte de ut etter hvert.

Sist jeg var gravid fikk jeg ikke bruke mine faste allergimedisiner først. Men siste kontroll sa legen min at nå kunne de brukes. Det var kommet nye retningslinjer. Så jeg bruker "aerius" tab, "avamys" nesespray for allergien. Men er helt tett i nesen, hovne slimhinner, så da bruker jeg "zymelin" nesespray (som er ok for gravide) i stedet for otrivin.
Har i tillegg astma, og har brukt brycanyl som vanlig sist graviditet og denne.

Ingen vits å plages unødvendig!!

millacam skrev:
Signerer den!

Du kan ta medisinene dine! :)

Jeg var på allergi- og lungeklinikken i forrige sv.skap pga jeg ble så dårlig. Ble satt tilbake på Seretide da, og nå tar jeg to morgen og to kveld hver eneste dag - det er IKKE farlig, sa lungelegen til meg :)

Zymelin måtte jeg også bruke hele forrige svangerskap, og ikke ble jeg avhengig etter fødsel heller :) Denne gangen er jeg ikke såå tett i nesa, heldigvis :)

Tusen takk for masse bra svar, det er godt man ikke er alene om å plages.
Takk også for masse velmenende råd, men jeg er også veldig allergisk mot mange typer medisiner, så jeg kan ikke bare bytte merker. Nesespray tåler jeg ikke i det hele tatt, men har brukt øyedråper på det verste i bjørkepollen sesongen. 
Jeg tar også ventoline hvis jeg blir for ille. 
Jeg tør ikke bytte til andre tabletter fordi endel bistoffer er forskjellige og jeg ikke vet hvordan jeg vil vil reagere på dem. Bedre å lide den lille tiden jeg må enn å gjøre ting enda verre liksom :)

Back
Topp