må bare lufte tankene litt pga jobb.

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Jeg har jobbet 100% hele svangerskapet. Men nå kjenner jeg at jeg sliter ut kroppen.

Har egentlig et godt forhold til kollegaene mine, men sjefen er et kapittel for seg selv.
Problemet mitt er at jeg egentlig vet at jeg burde hatt sykemelding. Men jeg får meg ikke til å ringe til legen for å få sykemelding siden det er kaotisk på jobb:( Jeg vet at det er en helt idiotisk grunn.
Men siden kollegene mine ikke forstår at jeg sliter, så synes jeg det blir enda vanskeligere.
Hadde bare de vist forståelse, hadde dørstokk milen vert så mye kortere.

Blærk!
Ikke hjelper det heller at den annen kollega er blitt 100% sykemeldt pga nyrestein.

Håpte liksom jeg skulle klare å holde ut til neste kontroll som er 4 september.

Jeg syns du burde lytte til kroppen din og ta kontakt med lege. Er det muligheter for å jobbe delvis?

Vi damer er så lite flink til å ta hensyn til oss selv, fordi vi ønsker alle rundt oss vel. Det er lov å være "egoistisk" og gjøre det som er det beste for seg.

Jeg syns du burde lytte til kroppen din og ta kontakt med lege. Er det muligheter for å jobbe delvis?

Vi damer er så lite flink til å ta hensyn til oss selv, fordi vi ønsker alle rundt oss vel. Det er lov å være "egoistisk" og gjøre det som er det beste for seg.
Jeg kommer nok til å prøve 50%. Håper det fungerer litt bedre.

Jeg kommer nok til å prøve 50%. Håper det fungerer litt bedre.

Fornuftig [emoji4] Håper det blir bedre for deg[emoji173]️

Jeg begynner på jobb igjen nå etter ferie. Har vært delvis sykemeldt, men nå begynner jeg i 100%. Veldig spent på hvordan det blir.. men, vet med sikkerhet at jeg blir og be om sykemelding om jeg føler jeg trenger det. [emoji4]

Fornuftig [emoji4] Håper det blir bedre for deg[emoji173]️

Jeg begynner på jobb igjen nå etter ferie. Har vært delvis sykemeldt, men nå begynner jeg i 100%. Veldig spent på hvordan det blir.. men, vet med sikkerhet at jeg blir og be om sykemelding om jeg føler jeg trenger det. [emoji4]
Og slik skal det være:thumleft.

Hadde det ikke vert ferie/sykdoms tider her. Så hadde jeg nok bed om sykemelding før. Skal holde ut dagen idag i hvert fall :)

Lytt til kroppen din du[emoji178] Det er kun du selv som kjenner kroppen din best og det er du som skal leve med den resten av livet[emoji6]

Det er alldri noe morsomt å bli sjukemld men man får som regel ikke så mye igjen for å slite seg ut heller[emoji3]
Så lytt til kroppen, la jobb være jobb og nyt tiden med den lille i magen[emoji178][emoji8]

Lytt til kroppen og snakk med legen om å prøve 50% en periode. Det gjorde jeg og angrer ikke et sekund selvom jeg hater å ikke få gjort alt jeg skal på jobb og at det blir mer stress for kolleger. Nå klarer jeg å ha en ålreit hverdag. Før slet jeg meg ut på jobb, hadde ikke ork til å leke med sønnen min etter jobb en gang. Måtte bare hvile og legge meg tidlig før det var pån igjen. Slik skal det ikke være!

Lytt til kroppen og snakk med legen om å prøve 50% en periode. Det gjorde jeg og angrer ikke et sekund selvom jeg hater å ikke få gjort alt jeg skal på jobb og at det blir mer stress for kolleger. Nå klarer jeg å ha en ålreit hverdag. Før slet jeg meg ut på jobb, hadde ikke ork til å leke med sønnen min etter jobb en gang. Måtte bare hvile og legge meg tidlig før det var pån igjen. Slik skal det ikke være!

Er akkurat slik jeg har det nå. Føler meg helt tom når jeg kommer hjem.
Også føler jeg heller ikke at jeg er noe produktiv når jeg er på jobb. For jeg føler meg liksom aldri helt "bra".
Har snakket med mannen også nå. Han sier det samme som dere.
Han mener jeg først skal bruke egenmelding. Og deretter prøve 50% for å se om jeg klarer å hente meg inn igjen.

Er akkurat slik jeg har det nå. Føler meg helt tom når jeg kommer hjem.
Også føler jeg heller ikke at jeg er noe produktiv når jeg er på jobb. For jeg føler meg liksom aldri helt "bra".
Har snakket med mannen også nå. Han sier det samme som dere.
Han mener jeg først skal bruke egenmelding. Og deretter prøve 50% for å se om jeg klarer å hente meg inn igjen.

Lytt til kroppen din ja. Tar du ikke vare på den nå, så kan det ende med å bli sykemeldt 100% resten av svangerskapet. Eller at du bare blir enda verre, og det ønsker du jo ikke.

Skjønner hva din mann mener, men husk at egenmeldinger er gode å ha hvis du skulle prøvd deg tilbake i jobb igjen 100% eller mer en 5"% og du plutselig trenger noen egenmeldinger? Da er det lurest med 50% sykemelding nå, og se om det hjelper. Og heller ha muligheten til å bruke egenmeldinger ved en annen anledning. [emoji4]

Tenke det samma som deg og "holdt ut" til kontrollen jeg hadde nå sist. Fikk mer tilsnakk for at jeg ikke hadda snakket med noen helsepersonell om dette før, ble sykemeldt 100% til neste kontroll så tar vi resten derfra. Fikk beskjed om at man skal ikke slite seg ut så tidlig i et svangerskap, da det er så lenge igjen, og at man i janauar skal igjennom en fødsel og en "tøff" persiode med en nyfødt etter det igjen. Lytt til kroppen og føler du for en sykmelding så ringer du legen, mn kan ikke gjøre alle tillags(les: de på jobben) når det går utover deg selv og din helse. Du er ikke alene og har også den lille i magen å tenke på ❤

Back
Topp