Må bare lufte meg et sted!

2små og huleboer

Glad i forumet
Gud som det kribler i magen nå! Har nettopp kontaktet hjemmejordmor, å skal på samtale allerede til uken! Er så spent at jeg nesten sprekker. Har jo født to ganger før, men dette blir jo nesten som første gang igjen, da det er noe helt annet enn sykehus! Er godt å ha et sted som dette å juble litt, når man ikke har noen andre enn samboer å snakke med enda :-D
 
Så spennende!

Jeg har samtale med sykehuset i romjulen og jordmor etter jul.
Da får jeg en bedre indikasjon på om jeg kan føde hjemme eller ikke.
 
Det blir spennende! Krysser fingrene for at du får det :-D Tenk så herlig om vi blir en liten gjeng med babyer som er født hjemme :-D
 
Herremin så gøy! :D Jeg tørr ikke jeg, men har såååå lyst egentlig.. så kjenner jeg er en smule misunnelig! :p har dere hatt hjemmefødsel på de dere evt har fra før? :)
 
Herlig :) Jeg kunne godt tenkt meg hjemmefødsel også, men tør nok ikke. Får sikkert ikke lov heller vil jeg tro, fikk svangerskapsforgiftning sist... Så bra at de begynner med samtaler og slikt så tidlig!
 
Hva gjør dere med eventuelle søsken hvis dere føder hjemme? Blir de kjørt til barnevakt, eller skal de være med på fødselen?
 
Så gøy:). Sitter inne med samme tanke selv om kanskje å føde hjemme men siden jeg lå på grensen til svangerskapsforgiftning/lett grad av svangerskapsforgiftning sist så får jeg nok ikke føde andre steder enn sykehuset.
 
så kjekt :) Har veldig lyst å føde hjemme eg og denne gangen. :)
 
Ååååhhhh dere er heldige. Jeg ønsker denne gangen hjemmefødsel. Snakket med jordmor om det men hun trodde ikke at jeg fikk lov ettersom sykehuset er så langt unna. De anbefalte at det ikke skulle være mer enn 30 min til nærmeste sykehus. Og jeg har to sykehus som ligger ca 2 timer unna meg :( Men jeg fikk beskjed om og spørre når jeg skal på ultralyd på februar. Kjenner jeg blir skuffet hvis jeg ikke får føde hjemme.
 
Så tøffe dere er.
Blir mest sannsynlig ks her, så det kan jeg ikke tenke på engang.
 
Får man noe smertestillende ved hjemmefødsel? Jeg har to fødsler bak meg uten noe smertestillende, og en med epidural. Jeg vil fjerne ha epidural denne gangen også. For meg så ga dette en bedre fødselsopplevelse, jeg var mye mer tilstede og ikke helt satt ut av smertene
 
Får man noe smertestillende ved hjemmefødsel? Jeg har to fødsler bak meg uten noe smertestillende, og en med epidural. Jeg vil fjerne ha epidural denne gangen også. For meg så ga dette en bedre fødselsopplevelse, jeg var mye mer tilstede og ikke helt satt ut av smertene
Har lest at skal en ha hjemmefødsel må vordende mor være innstilt på fødsel uten smertestillende. Ellers må hun føde på sykehus.
 
Herremin så gøy! :D Jeg tørr ikke jeg, men har såååå lyst egentlig.. så kjenner jeg er en smule misunnelig! :p har dere hatt hjemmefødsel på de dere evt har fra før? :)


Nei ingen hjemmefødsel her enda. Min første fødsel varte veldig lenge, med epidural fordi jeg var utslitt. Så når nr 2 kom turte jeg ikke annet enn sykehus fødsel, hadde bestemt meg for å føde i vann. Men når vi til slutt kom inn etter mye mas for å få vekt barnevakt viste det seg at snuppa hadde bæsjet i vannet, så da ble det uaktuelt. Men begge ble født uten komplikasjoner, å var friske og fine, selv var jeg på bena med engang. Så håper denne kommer like lett, UTEN å gjøre fra seg :p Skal sies at hun nr 2 var en skikkelig bæsjunge, 15-20 brune bleier i døgnet den første mnd :- D
 
Back
Topp