må bare lufte litt

SillyDilly

Forumet er livet
I dag kallte sjefene mine meg inn til et møte og fortalte meg at jeg ikke fikk lov til å kjøre skift lenger (på mc donalds) Jeg ble forfremmet til skiftleder i Des, men nå mener de dette ble en for stor ansvarsoppgave for meg[&o]

Er så lei meg og skuffet. De har bare gitt meg positive tilbakemld frem til for 1mnd siden, da jeg sa ifra om at jeg kom til å bli litt sløvere på jobb pga innkjøring i nye medisiner mot depresjon og angst! Dette hadde dem full forståelse for og jeg skulle si ifra dersom det var noe de kunne gjøre! Nå en måned senere mener de jeg er "slapp, sløv og ukonsentrert" på jobb å er satt av skift på ubestemt tid! Dette var som et punch in the face[:(] Ikke min skyd at jeg må lide av disse tingene, og hvorfor ikke tilrettelegge ting formeg i stede for å ta fra meg den eneste motivasjonen jeg har til å jobbe - ikke minst muligheten til å tjene ok med penger! Sjefen lurte også på om det var lurt at jeg fikk en aktiv sykemelding siden det ikke virket som jeg taklet en full jobb! [&o][:(] Jeg føler det ikke sånn i det hele tatt, og var kjempe stolt forrige mnd da jeg klarte 170t og fikk masse i lønn! Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre nå! Har ikke lyst til å fortsette å jobbe der, alle får vite at jeg har blitt degradert og alt! Sjefen sa han til og med kunne snakke med legen min ang sykemelding[&:] De nevnte også flittig at jeg jobbet jo et annet sted også (2-5ganger i måneden på i en bar fordi jeg syntes det er gøy er det snakk om) Så sa de at jeg hadde byttet bort en del vakter i det siste! Ehhh, jaa jeg driver å flytter da, tar litt tidd et! Er så sint og langt nede nå

Kjipt[8|]

Som jeg ser det har du to muligheter:
1. gi opp og ta det du får
2. Finn styrken din og gå inn: gi beskjed at de har oppfattet deg feil.-> Deretter beviser du særlig for deg selv men også for dem at de tar grundig feil av deg.
Håper virkelig du velger nr 2. Uansett lykke til

ORIGINAL: Eirin_3

2. Finn styrken din og gå inn: gi beskjed at de har oppfattet deg feil.-> Deretter beviser du særlig for deg selv men også for dem at de tar grundig feil av deg.

Kan gå inn for å vise det, men vet ikke om jeg har mer i meg! sjefen min er 22 år og veldig ung, og vanskelig å forklare ting til. Det vaar også en av mine beste kamerater inntil nå i det siste! Jeg har jobbet her i 5år og de VET hvordan jeg "er". Men er det ikke rart at de anbefaler at jeg sykemelder meg? Og hvorfor har dem ikke sagt ifra noe før? Jeg spurte når jeg ikke hadde blitt satt opp på noen skift om det var noen grunn, og da svarte han med at det ikke vare noen spesiell grunn, og at jeg skulle få masse skift fremover[&:] ER helt tatt på senga jeg!

huff... kjedelige sjefer... håper dere finner en god løsning...

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: Eirin_3

Kan gå inn for å vise det, men vet ikke om jeg har mer i meg! sjefen min er 22 år og veldig ung, og vanskelig å forklare ting til. Det vaar også en av mine beste kamerater inntil nå i det siste! Jeg har jobbet her i 5år og de VET hvordan jeg "er". Men er det ikke rart at de anbefaler at jeg sykemelder meg? Og hvorfor har dem ikke sagt ifra noe før? Jeg spurte når jeg ikke hadde blitt satt opp på noen skift om det var noen grunn, og da svarte han med at det ikke vare noen spesiell grunn, og at jeg skulle få masse skift fremover[&:] ER helt tatt på senga jeg!

Det virker helt merkelig, men degradering uten begrunnelse er ikke lov. Selv en på 22 år skal kjenne til såpass, i sjefstillinger skal en fra ledelsen få støtte og hjelp til å komme over kneika og hvordan skal du klare det uten å få definert hva som er problemet??
Uprofft gjort. Jeg er kjempe sta og hadde ikke latt dette passere meg.
Hadde skamlest arbeidsmiljøloven og annet av relevans, dessuten lurt å snakke med fagforening om du er medlem.

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Håper du er organisert...

De har ikke lov å ta fra deg lønnen som skiftleder i allefall..........den skal du ha.

Man får ekstra per skift man kjører så er der man tjener ekstra. Pluss at når man har feks 8,5t skift må man ikke stemple, mens når man ikk jobber skift får man ikke bet pause osv.

De har ikke lov å ta fra deg lønnen som skiftleder i allefall..........den skal du ha.

Man får ekstra per skift man kjører så er der man tjener ekstra. Pluss at når man har feks 8,5t skift må man ikke stemple, mens når man ikk jobber skift får man ikke bet pause osv.

Ok, men uansett så høres dette veldig merkelig ut.

Man kan ikke bare frata noen en stilling på den måten, om så skulle skje eller være ønskelig fra bedriftens side, så vil jeg mene at bedriften må opprette en personasak og ta dette via de rette kanalene.
Er du organisert?

Er ikke det! Haddde et møte med dem (det var 1ass og restarantesjef) for 1mnd siden, et møte som JEG ba om for å få konkrete tilbakemld om skiftkjøringgen min slik at jeg kunne forbedre meg der de ga meg 3 ting jeg måtte jobbe med, og fikk masse positive tilbake mld. Nå 1mnd etterpå mener de at alt har blitt forverret, og restauranteier sa opptil flere ganger at jeg burde sykemelde meg, hvertfall få en aktivsykemelding. Det var jo ikke lett å ha barn og jobbe og alt det som skjedde i livet mitt[8|] De mente også at det var like mye for min del som for dem sin del!

Man kan ikke bare frata noen en stilling på den måten, om så skulle skje eller være ønskelig fra bedriftens side, så vil jeg mene at bedriften må opprette en personasak og ta dette via de rette kanalene.
Er du organisert?

Er ikke det! Haddde et møte med dem (det var 1ass og restarantesjef) for 1mnd siden, et møte som JEG ba om for å få konkrete tilbakemld om skiftkjøringgen min slik at jeg kunne forbedre meg der de ga meg 3 ting jeg måtte jobbe med, og fikk masse positive tilbake mld. Nå 1mnd etterpå mener de at alt har blitt forverret, og restauranteier sa opptil flere ganger at jeg burde sykemelde meg, hvertfall få en aktivsykemelding. Det var jo ikke lett å ha barn og jobbe og alt det som skjedde i livet mitt[8|] De mente også at det var like mye for min del som for dem sin del!

Jeg er en stor motstander av å dele for mye privat med arbeidsgiver, de har heller ikke krav på det. Samtidig overrasker det meg ikke at McD er en slik useriøs arbeidsgiver.... På meg virker det som om de ser en mulighet til å "ofre" deg i sine videre planer.

Jeg ville sjekket ut med fagforeningen og spurt dem om råd, PLUSS at jeg hadde tegnet medlemsskap, PRONTO!

Det med å dele private ting med arbeidsgiver er fordi sjefen min, var/er bestevennen til sambo, så han vil jo automatisk vite masse om meg, og livet mitt. Sjefene har ofte sagt hva de gjør med folk de vil "skvise" ut av arb plassen, noe jeg aldri trodde ville skje med meg, men en ung mor med meninger og som har opplevd litt i livet er tydeligvis ikke noe som de ser etter! Har bedt om et skriftlig referat fra dagens møte nå, så får se om jeg får det! Da skal jeg gå igjennom punktene så kanskje jeg får en bedre forståelse for det. De sa jeg hadde blitt observert den siste tiden, så vil også gjerne vite når dette har blitt gjort.

*sender deg en stor klem og håper at dette ordner seg*

Typisk McD. Jeg jobbet der da jeg gikk på vgs. og har sett "utskvising" av uønskede ansatte flere ganger. Restauranten gjemmer seg selvfølgelig bak regler, eller skal vi si manglende regler..
Hadde sagt klart i fra om at de tar feil og bevist det for dem.
Det vanligste er at deltidsansatte får en kontrakt med lavt timeantall i forhold til hva som er reelt. Så forventes det at man sier ja på kort varsel om man blir oppringt fordi de trenger flere på jobb den dagen, sier man nei fordi man rett og slett ikke har mulighet blir man upopulær og får ikke skiftene man egentlig "skulle" hatt.
McD. vil bare ha mennesker som kan stille opp HELE tiden døgnet rundt! Derfor takket jeg nei til å bli skiftleder og sa senere opp jobben..

Er du organisert?

Jeg er en stor motstander av å dele for mye privat med arbeidsgiver, de har heller ikke krav på det. Samtidig overrasker det meg ikke at McD er en slik useriøs arbeidsgiver.... På meg virker det som om de ser en mulighet til å "ofre" deg i sine videre planer.

Jeg ville sjekket ut med fagforeningen og spurt dem om råd, PLUSS at jeg hadde tegnet medlemsskap, PRONTO!

Det med å dele private ting med arbeidsgiver er fordi sjefen min, var/er bestevennen til sambo, så han vil jo automatisk vite masse om meg, og livet mitt. Sjefene har ofte sagt hva de gjør med folk de vil "skvise" ut av arb plassen, noe jeg aldri trodde ville skje med meg, men en ung mor med meninger og som har opplevd litt i livet er tydeligvis ikke noe som de ser etter! Har bedt om et skriftlig referat fra dagens møte nå, så får se om jeg får det! Da skal jeg gå igjennom punktene så kanskje jeg får en bedre forståelse for det. De sa jeg hadde blitt observert den siste tiden, så vil også gjerne vite når dette har blitt gjort.

Hmm, observert? vet du om de har noe hold i det de sier, eller har du gjort jobben din som du skulle? Hvis ikke så syns jeg det minner om trakassering..kanskje du skulle tatt deg en tlf til arbeidstilsynet, fikk du endret kontrakten din når du gikk over til stillingen som shiftleder? syns det høres veldig urimelig ut, værtfall hvis de ikke har noe grunn til å degradere deg..Og jeg er veldig enig med morratefreja, om at du bør organisere deg

Back
Topp