Må bare lufte litt jeg

caracara

Forumet er livet
Har en svigermor som tydeligvis er helt gal etter barnebarnet, til min ikke fullt så store begeistring. Hun maser om at hun absolutt gjerne vil ha noen timer alene med henne [8|] Og at hun gleeder seg til hun kommer på overnattingsbesøk. Lurer på om hun skal passe henne mens jeg er hos legen en halvtime. Da sover jo babyen i setet sitt. Hadde hun vært hos henne ville det vært dulling fra ende til annen. Det kommer sikkert godt med en snill bestemor senere, men jeg kan ikke fatte og begripe hva som skal være så gøy med å passe en unge som full-ammes, som kan begynne å vræle nårsomhelst fordi hun er sulten. Og jeg har absolutt ikke lyst til å overlate henne til noen andre. Kjenner at jeg stritter veldig i mot[8|] Trenger jeg at noen passer henne, så spør jeg... Og slik som hun holder på, er det ikke sikkert jeg har lyst å spørre henne en gang[:o] Er jeg helt på bærtur? [8D]

Eg er enig med deg, snakk med mann din, så tar dere praten ilag med hun.

He he, nei, synes ikke du er på bærtur..[;)] Kjenner meg veldig igjen selv.. Kan ikke forstå hvorfor de absolutt skal ha de alene!? Holder det ikke være sammen med ungene selv om vi er der også? Selvsagt kjekt med besteforeldre og annen familie, og de skal selvfølgelig få passe.. Men når vi trenger det! Gidder ikke å lage meg ærend for at andre skal få passe![:'(] De er jo tross alt bare noen uker gamle..

ORIGINAL: Siren01

He he, nei, synes ikke du er på bærtur..[;)] Kjenner meg veldig igjen selv.. Kan ikke forstå hvorfor de absolutt skal ha de alene!? Holder det ikke være sammen med ungene selv om vi er der også? Selvsagt kjekt med besteforeldre og annen familie, og de skal selvfølgelig få passe.. Men når vi trenger det! Gidder ikke å lage meg ærend for at andre skal få passe![:'(] De er jo tross alt bare noen uker gamle..

Er det andre som vil være alene med de også ja?! Synes det er helt merkelig at det ikke er godt nok når vi er på besøk med barnebarnet! Nei sant, og jeg vil ikke at baby skal overnatte hos noen for at DE har glede av det[8|] Må tenke på babyen som trenger mammaen i disse månedene. Synd at jeg ikke har planer om å trenge at hun overnatter hos noen med det første, eventuelt noen gang, siden jeg har mistet interessen for alkohol[8|]

Herregud, nei!! Jeg føler det helt likt. Min svigermor duller og daller med jenta HELE tiden, så fort hun kommer er det bort i senga og dra henne opp, enten hun sover eller ei. Så er det dulling i lange baner, helt til hun skriker da får jeg henne tilbake. Så er det på`n igjen.. og sånn fortsetter det helt til hun reiser/vi reiser hjem. Utrolig kjedelig for det blir så vanskelig å få Julie til å sove etterpå. Og så blir det mas om at vi bare kan ringe om vi trenger barnevakt, og det skal helst skje med en gang.

Min mor er ikke slik i det hele tatt, så er mer avslappende å være hos henne. Sambo er ikke enig med meg i dette selvfølgelig, men fyttikatta altså.. jeg syns ikke du er urimelig eller på bærtur. For jeg kommer nemmelig ikke til å sette babyen dit med det første. Kanskje slemt å tenke at mamma kunne gjort en bedre jobb, men særiøst jeg mener det. Hun er ikke så masete med henne, og forstår at jeg ikke vil la henne overnatte borte.Er jo bare synd på ungen også når det bare blir mas for henne..

Men ellers så har jeg et godt forhold til svigers altså!! [8D]

Mammen min er også som din Eldorado, og det frister mye mer å spørre henne, ja [8|] Eller egentlig helst noen venninner som også har barn, da, som vet hva det går i[:)] Kjenner meg igjen i dulling og ta opp sovende barn [X(] Mamma reagerer bare jeg tar henne opp av setet, hvis hun sover når jeg er hos de. Må jo få være i fred!

ja.. Det synes mamma er fælt også. "La hu nå få sove da!" får jeg beskjed om når vi kommer. hehe! Selv om jeg kanskje bare skulle kle av henne litt.
Ja, det er også en fin mulighet. [:)] Men det skal sies at sambos foreldre er en del eldre enn mine.. dvs 20 år eldre! Han er yngst av 4 søsken, og jeg er eldst! Så det blir mye mer naturlig for meg at jeg sender henne til mamma.. Ikke bare for at jeg kjenner henne best, men fordi det er tryggere og mindre mas!!

På bursdagen til svigerfar lot jeg henne se legge henne i vognen til å sove. Da hadde hun lagt babyen på magen og lukket døra inn til spise stuen, sammen med katten. Enda en grunn til at jeg ikke vil sende henne dit egentlig [8D] Og hvis hun skriker får jeg beskjed om at jeg ikke skal dulle fordi det er bra for dem. Hvordan vet jeg at hun ikke lar jenta skrike av full hals i flere timer da, om jeg sender henne dit.

Lange innlegg fra meg, men du traff meg så bra. hehehe!

Huff, vet hva du mener [8|] De har all verdens tid til å få de på overnatting når de blir større og mindre avhengig av mamman sin jo [:-] jeg kommer ikke til å ha hu på overnattingsbesøk på leeeeenge.. ska til mamma å sove i påska men da er jo jeg med

Du får bare si til samboeren din at han må ta en prat med mora di og forklare åssen det er, hun har jo barn selv så hun burde jo vite åssen det er.. men kanskje hun bare gidde tillegg??

Det du forklarer med å ta opp babyen når de sover holder jeg på å klikke av.. familien til samboer driter i om hun sover og bare plukker henne opp.. halloooo.. jeg har faktisk stressa for å få henne til å sove også vekker de henne når hun har kommet i god søvn.. [:@][:@][:@]

stygt å si det men min familie er helt motsatt og forstår faktisk at hun trenger søvn.. hvorfor er det sånn da??

Disse svigerfamiliene [:)] Nå skal det sies at jenta vår er en liten snorkefrøken, og pleier sjelden å våkne. Men det er vel det de vil når de tar henne opp [8D] Kjenner jeg blir rystet og betenkt hver gang hun nevner overnatting eller være alene noen timer jeg altså [8D] Helst i en dag etterpå. Hva kan jeg forklare det med? Morsinstinkt? [8D]Tenkte å sende henne en melding, for det er ikke kjekt å ha det sånn [8D]

Og en gang de var på besøk, hadde hun gått skikkelig snurt hjem, fordi pappaen til baby hadde sagt fra om at hun sov da hun spurte om å få ta henne opp. Hun måtte da få holde henne hver gang hun så henne. De bor jo 7-8 minutter fra oss [:-]

ja send henne en melding du :)
morsinnstinkt og hormoner [;)]

vi var jo borte i 2,5 time fra emilie på søndag og jeg ringte hjem 4 ganger å spurte åssen det gikk. Da sa søsteren min det går fint, nå må du slutte å være så HØNEMOR [:-]
heelllooooooooo... grrrr [:@]

ORIGINAL: lille snegle

Disse svigerfamiliene [:)] Nå skal det sies at jenta vår er en liten snorkefrøken, og pleier sjelden å våkne. Men det er vel det de vil når de tar henne opp [8D] Kjenner jeg blir rystet og betenkt hver gang hun nevner overnatting eller være alene noen timer jeg altså [8D] Helst i en dag etterpå. Hva kan jeg forklare det med? Morsinstinkt? [8D]Tenkte å sende henne en melding, for det er ikke kjekt å ha det sånn [8D]

Det går jo an å bare si det at du har verken behov eller lyst til å være borte fra baby enda, og en god unnskyldning er jo ammingen da[;)] Men at de skal få sjansen når de blir eldre (forhåpentligvis har de roet seg litt da).. Uff, når de blir eldre begynner jo det tullet med at de skal ha ungene inne på sitt rom og helst oppi sengen med seg!! ekkelt.. [:@]

ORIGINAL: Siren01

Det går jo an å bare si det at du har verken behov eller lyst til å være borte fra baby enda, og en god unnskyldning er jo ammingen da[;)] Men at de skal få sjansen når de blir eldre (forhåpentligvis har de roet seg litt da).. Uff, når de blir eldre begynner jo det tullet med at de skal ha ungene inne på sitt rom og helst oppi sengen med seg!! ekkelt.. [:@]

Huff ja, hakke jeg noe til overs for heller egentlig.

sånn er det her også, så klart hun skal ligge i deres seng, men DET skjer aldri!! er det rart jeg har en rar smak i munnen hver gang vi går derfra... baby er 5 uker gammel. en ting er at det er ekkelt, en annen ting er krybbedød og at de røyker. hun får ikke sove i vår seng en gang. sendte mld og forklarte, fikk ok til svar. så får vi se hvor mange stjerner jeg har mistet. synes det er temmelig egoistisk å be om å få ha så små barnebarn på besøk. babyene har jo ingen glede av det, tvert i mot. litt av grunnen til at jeg er på så tå hev, er at hun er tante til ei jente på 3, så jeg ser hvor det kan gå [8D]

edit: mente så klart på besøk alene [:)] jeg er glad jeg sendte meldingen, nå vet hun hvordan ståa er, så kan jeg kanskje møte henne uten å få angst og panikk etterpå :p

Mine røyker heldigvis ikke, men det er ikke aktuelt uansett.. Syns det er mindre hyggelig, og det kan fortsatt være fare for krybbedød som du sier. Hender seg hun sovner i senga vår da, pga ammingen på morraskvisten/natta. Men så lenge de ikke ammer, og heller ikke skal det når barna blir eldre har dem ingenting i senga deres å gjøre.

Men om hun ble fornærmet over det, så får hun jo bare bli det? Det er ditt barn, og du bestemmer.. om hu ikke forstår så er det jo ikke din feil! :)

Har en svigermor som tydeligvis er helt gal etter barnebarnet, til min ikke fullt så store begeistring. Hun maser om at hun absolutt gjerne vil ha noen timer alene med henne [8|] Og at hun gleeder seg til hun kommer på overnattingsbesøk. Lurer på om hun skal passe henne mens jeg er hos legen en halvtime. Da sover jo babyen i setet sitt. Hadde hun vært hos henne ville det vært dulling fra ende til annen. Det kommer sikkert godt med en snill bestemor senere, men jeg kan ikke fatte og begripe hva som skal være så gøy med å passe en unge som full-ammes, som kan begynne å vræle nårsomhelst fordi hun er sulten. Og jeg har absolutt ikke lyst til å overlate henne til noen andre. Kjenner at jeg stritter veldig i mot[8|] Trenger jeg at noen passer henne, så spør jeg... Og slik som hun holder på, er det ikke sikkert jeg har lyst å spørre henne en gang[:o] Er jeg helt på bærtur? [8D]

I know! Har en svigermor som er helt umulig å forholde seg til, for i ene øyeblikket vil hun passe han og være med han 24/7 liksom, mens i neste øyeblikk (når han skriker litt) så lurer hun på om ikke det er best at jeg ringer legevakten eller tar han med på sykehuset! Hallooooo?! At den damen har hatt nerver til å oppdra to sønner selv er for meg en gåte. Hun har vel fått de frynsete nervene med årene tenker jeg. Hun vil oss jo bare godt, men blir så vanvittig mye bekymring til tider at jeg blir helt stresset!

Skjønner deg veldig godt. Må være slitsomt. Synes det er rart at ei som er mor og vet hvordan det er å ha spedbarn, ikke skjønner at det siste du trenger nå er mas og stress. Hun er sikkert kjempestolt, men hun må la deg styre og heller komme til henne når du blir klar for det. kansje du skulle ha pratet med henne og fortalt henne hva du føler? at du setter pris på omtanken, men trenger ro.

Må også få si at dere er så heldige som har svigerforeldrene/besteforeldrene til barnet i nærheten. Ikke alle har det, og det vil altid være et tomrom/savn.

Besteforeldrene til min jente(på farsiden), bor i et land langt borte, hun blir kanskje aldri å få oppleve å møte de, bare ha kontakt på telefon. Synes det er veldig synd. Så nyt å ha de i nærheten, ihvertfall for barnet sin del [:)]

Skjønner deg godt jeg. Etter jeg fikk han her lille har jeg fått helt fnatt av både min sviger mor og min egen mor...har så dårlig samvittighet for at jeg blir helt kvalm at det styret deres... men de er jo helt tullete begge to.. Ungen får jo søren ikke fred!! dille dulle dille dulle skal du komme til bestemor nå?? er du så glad i bestemor??? og bla bla ukebla... min mor driver å presser bamser opp i trynet på småen og tror at han er super interessert.. og jeg forsøker å si til henne at hallo han er bare4 tre uker og er ikke gammel nok til å ha interesse for objekter enda.. han klarer jo ikke feste blikket sitt på bamsen så han blir jo bare sliten av det styret ditt..Og så sier hun at det skal bli så mye gøyere når han blir større... herregud!! Blir så sint. skjønner godt alle disse kulturene rundt om i verden hvor mor og barn sitter i en jordhytte helt aleine i en hel mnd og samler krefter og slipper unna alle disse galne familiemedlemmene! Er jo selvfølgelig glad for at de er interessert i barnebarnet sitt... men det får da være måte på hvor dillete en skal bli??

sånn er det her også, så klart hun skal ligge i deres seng, men DET skjer aldri!! er det rart jeg har en rar smak i munnen hver gang vi går derfra... baby er 5 uker gammel. en ting er at det er ekkelt, en annen ting er krybbedød og at de røyker. hun får ikke sove i vår seng en gang. sendte mld og forklarte, fikk ok til svar. så får vi se hvor mange stjerner jeg har mistet. synes det er temmelig egoistisk å be om å få ha så små barnebarn på besøk. babyene har jo ingen glede av det, tvert i mot. litt av grunnen til at jeg er på så tå hev, er at hun er tante til ei jente på 3, så jeg ser hvor det kan gå [8D]

edit: mente så klart på besøk alene [:)] jeg er glad jeg sendte meldingen, nå vet hun hvordan ståa er, så kan jeg kanskje møte henne uten å få angst og panikk etterpå :p

Ja, det med røykingen er et mareritt altså.. De røyker inne og går heller ikke ut når vi kommer.. De går bare inn på et annet rom, og det er ikke godt nok synes jeg.. Kan godt holde seg, eller gå ut de få timene vi er der.. Men nytteløst, har tatt dette opp ørten ganger, men de bare fortsetter..[:@]

Back
Topp