Må bare klage litt...

marengo

Flørter med forumet
Huffa, jeg er så kvalm! Idag måtte jeg bare bli hjemme fra jobben. Skal på UL til fredag da jeg har hatt blødninger og må på etterkontroll. Skal spørre om det er noe som hjelper mot kvalme og trøttheten. (Har egentlig ikke lyst på sykemelding, men hvis det hjelper så er det greit.)
Jeg blir bare mer og mer kvalm for hver dag. Heldigvis så kaster jeg ikke opp, men føler at jeg er på god vei hele tiden. Må sitte med munnen stengt for å ikke brekke meg. I tilegg er jeg så sliten at jeg mare må legge meg når jeg kommer hjem. Sønnen min får se på TV til samboern kommer hjem fordi jeg klarer ikke av å lage mat, og det er ikke mye mat som kommer ner i magen min. Så sovner jeg straks etter sønnen min kl syv, sover hele natten og når jeg står opp så er jeg kvalm og enda mere sliten. Jeg orker snart ikke mer! Og jeg er kun i uke syv!
Beklager, dette blev et langt sutreinlegg. Men noen ganger må man bare få det ut.
Noen andre som også kjenner dette med trøtthet?

Jeg var ufattelig trøtt i forrige svangerskap, sovnet på kontoret, på bussen, nesten når jeg kjørte bil osv osv. Det var grusomt! Følte jeg kunne sove 24 timer i døgnet og sov fra jeg kom hjem fra jobb til neste morgen. Det jeg etterhvert oppdaget var at jo mer jeg sov, jo trøttere ble jeg.

Etter godt råd fra jordmor prøvde jeg å begrense antall timer søvn til 10 timer i døgnet og det hjalp faktisk ganske mye. Det er noe med at man kan få litt for mye søvn også, man kommer seg liksom aldri ut av døsen. Kanskje dette kan funke for deg også?
Jeg var over den verste trøttheten i uke 14-16 en gang så vidt jeg husker.

Dette svangerskapet har jeg hatt kvalme fra uke 2, det ble verre og verre uke etter uke og i begynnelsen av uke åtte begynte jeg å kaste opp. Heldigvis gav det hele seg like fort som det dukket opp, nå har jeg nesten ikke vært kvalm på 1 uke. :) Lykke til, håper det går like fort over for din del!

Jeg har merket et større søvnbehov, men ellers følt meg opplagt. Frem til i går... 
Ikke helt på felgen, men slik trøtt og sliten som man blir når man har sovet alt for lite flere netter på rad, bortsett fra at jeg har sovet mange timer... Ble tidlig kveld i går, noe bedre foreløpig, men kjenner jeg er mye trøttere enn normalt selv om jeg sover mer enn normalt. (ikke overdrevent mye). Så blir nok en ganske så 'lat' dag i dag også. Er kun i uke 5 her, men jeg tar heller trøtthet enn kvalme :)
Lykke til og håper du blir mer opplagt snart :)

Trøtt ja, helt forferdelig. Vi får håpe du er ferdig med kvalmen til uke 12 da, for det er vel da det sies at det er værst?

Jeg har vært kvalm i det siste.. Mamma anbefalte meg å kjøpe ingefærrot og trekke te av den.. Det gjorde jeg i dag, skar av tre små skiver og lot trekke i ca 5 min.. Det hjalp i dag, men føler jeg må teste det ut flere ganger for å se om det virkelig er teen som hjelper.. ;)

Hei hei :) 
Huff så slitsomt å være sååå kvalm hele tia :(
Sist gang hadde jeg kvalmen fra pokkerivold så føler virkelig med deg !! 
Jeg fikk tips om de her reisesykebånda med den kula på midten vet du...? ;)
Jeg kjøpte disse og kvalmen blei borte... det skal også sies at jeg da var i uke 17 så kan godt hende at kvalmen var ferdig med meg uansett, men.. sikkert verdt ett forsøk... :)
 Jeg har mine klare i beredskap på nattbordet til den dagen pokkerivold kvalmen kanskje når meg igjen... ;)

Trøttheten har jeg desverre ingen tips mot... :(

Klemmer fra Trrolla

er omtrent det same som deg! Er konstant kvalm..frå jeg vokner til jeg legger meg...sikkert kvalm når jeg sover også! får ikke i meg frukost om morgonen, og er bare daff på sofaen når jeg har fri, og i skikkelig dårlig form på jobben. kjempe trøtt på kvelden og må sove middag nesten hver eneste dag. prøver å trykke i meg mat når jeg har noen øyeblikk på dagen der jeg ikke er kvalm, men det går ikke lenge til jeg er kvalm igjen..Jeg har bare kastet opp 1 dag, og det kan vere bare tilfeldig fordi jeg ikke hadde spist noe den dagen...

har vært hjemme med jenta mi idag, siden bhg var stengt, og hun var selvsagt lys voken kl 7.. og i et stor humør, hele dagen!! heldigvis sover hun "middag" enda, så da hun la seg i 12-tiden så fikk jeg også en times tid på øye, det hjalp litt..og etter det fikk jeg også i meg litt mat.. men føler helt elendig, og håper bare at det skal gå over..husker ikke at det var slik forrige gang, husker jeg var sliten på slutten, men ikke sliten så tidlig..

Back
Topp