Må bare juble litt

Klaramari

Glad i forumet
navn har vært et stort tema lenge før jeg ble gravid. Jeg liker sære spesielle navn men mannen foretrekker vanlige barn. Har alltid ønsket å finne et navn som under 100 har i Norge. Men uansett hvor spesielt navnet jeg har funnet på er, er det som regel 1000 + som heter. Men nå er jente navn funnet, etter uke med å teste det ut har vi falt på et navn, utrolige bare 37 i Norge som heter. + er ikke super sært og hører man det skulle man ikke tru så få heter det.
Ja vet dette er liten glede men er syk og vært syk i 3 måneder så dette er en stor glede i en mørk hverdag :D

Mine forslag som ble avslått blank av mannen:
Harriet
Hildur
Aster
Augusta

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva det navnet er :p

Jeg ble også veldig nysgjerrig! Vil du dele? :)

Jeg foreslo August som guttenavn, mannen sa blankt nei :-P Syntes dem er fryktelig vanskelig! Min vil og helst ha kjedelige og vanlige navn :-P

Er ikke så glad "sære" navn. Skriver med hermetegn for sært for meg kan jo være normalt for andre :)

Vi var også på jakt etter noe som var relativt sjeldent i Norge når vi fikk datteren vår. Men måtte funke internasjonalt pga at mannen har familie i Albania og Hellas.

Så når mannen foreslo Amélie og det ikke var mer enn noen og 30 som fikk det navnet i 2014 så var jeg solgt på flekken :)
Sjekket nå og ser det er 258 som heter det i Norge nå som første fornavn.

Nå har vi ikke begynt å tenke på navn enda, må vite kjønnet først. Men vi følger samme kriterier som sist :)

Merker jeg er spent på det navnet du hadde fått gjennomslag for :)

Jeg likte Adam skikkelig godt, men kjæresten nektet å ha et kristent navn :p vi fant heldigvis et vi begge liker, så nå må vi bare vente på oul for å se om det blir gutt eller jente :)

Jeg likte Adam skikkelig godt, men kjæresten nektet å ha et kristent navn :p vi fant heldigvis et vi begge liker, så nå må vi bare vente på oul for å se om det blir gutt eller jente :)

Synes ikke det er et spesielt kristent navn, bare fordi det er nevnt i bibelen da.

Synes ikke det er et spesielt kristent navn, bare fordi det er nevnt i bibelen da.
Ikke jeg heller, men kjæresten synes det var veldig kristent. Har ikke så mye å si da, siden vi ble enige om et vi syns er finere :)

Ikke jeg heller, men kjæresten synes det var veldig kristent. Har ikke så mye å si da, siden vi ble enige om et vi syns er finere :)

Det er bra da. Kjæresten liker ingen av mine forslag, så vi er ikke enige enda. Kommer vel etterhvert.

Beklager vill ikke dele tilfelle en av dere forelsker dere i det og snapper det opp :p hahaha, men skal holde det hemmelig for alle uten om nærmeste familie.
Men ja menn er vanskelige når det gjeller navn....

Back
Topp