Må bare fortelle om...

FrøkenØ

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Augustbarna 2021
At den ene høna mi har ruget frem kyllinger for første gang i dag! :woot::chicken: Måtte bare rope det ut til noen da jeg er hjemme alene...:excited001
Stolt hønemor:laughing021

Er det noen flere her inne som har høner eller andre dyr som produserer unger om dagen?
 
At den ene høna mi har ruget frem kyllinger for første gang i dag! :woot::chicken: Måtte bare rope det ut til noen da jeg er hjemme alene...:excited001
Stolt hønemor:laughing021

Er det noen flere her inne som har høner eller andre dyr som produserer unger om dagen?

Så morsomt med høner. Er det mye jobb med dem?
 
Så koselig ❤️ virker så moro eller koselig å ha høner og har en fantasi om å ha høner, men jeg tror ikke det hadde gått så bra :hilarious: De trenger vel en del stell. Sikre at de har godt med ly og stor plass å boltre seg på.
 
Så koslig! Vokste opp på gård og er vant til både kyllinger og andunger på denne tiden av året, savner det! Vi hadde alltid endene i hagen når det var klekketid, så de kom gjerne inn den åpne terassedøren fra hagen til badet og koste seg på varmekablene on været var litt guffent, mens på soldager var det full rulle i badestamp ute.
 
Så morsomt med høner. Er det mye jobb med dem?

Det er ikke så mye jobb i grunn. Må bare passe på at de har rent vann hver dag og plukke litt egg... og litt møkkajobb iblant. Jeg burde sikkert brukt mer tid med de, men det er lettere sagt enn gjort... ;)
 
Så koselig ❤️ virker så moro eller koselig å ha høner og har en fantasi om å ha høner, men jeg tror ikke det hadde gått så bra :hilarious: De trenger vel en del stell. Sikre at de har godt med ly og stor plass å boltre seg på.

De bør ha isolert hus om vinteren. Ellers så kan de gå fritt om sommeren, med mindre det er portforbud pga fugleinfluensa. Men da kan det fort gå utover blomsterbed osv, så det beste er å ha en luftegård til de... ;)
 
Back
Topp