må bare få ut litt tanker..

Trillemor82

Forumet er livet
i morgen er det begravelse.. og jeg gruer meg sååå sykt.. morfar sovnet jo inn 10 desember, og begravelsen er først i morgen...[&:] det har vært et helvete å vente, og jge klarer ikke ta helt innover meg at han er død! jeg skal aldri mer få snakke med han igjen.. jeg skal aldri mer få holde han i hånda, aldri mer spøke og le med han.. opp gjennom oppveksten min har jeg tilbragt helt sinnsykt mye tid der oppe.. minst en gang i uka.. i perioder mye mye mer.. det er så rart at han er borte!!

jeg ser likosm ikke helt for meg at jeg skal klare å komme over dette her.. sliter fortsatt med savnet av bestemor som døde i 97................... det er helt jævlig.. rett og slett!

sorry! jeg må bare klage litt her.. for jeg klarer ikke gråte.. klarer ikke helt skjønne at han er borte, og jeg vil egentlig ikke i begravelsen i morgen.. men jeg skal altså.. og begge jentene skal være med, de har begge fått nye kjoler etc og stiller i sin fineste stas til ære for oldefar...[:(] og m skal bære kista... det kommer også til å bli beintøft.. jaja..

nok tanker.. livet må jo gå videre... måtte bare få ut litt her.. for jeg har en stooooor klump i brystet, som jeg ikke klarer å få hull på[:(]

Off.. [:(] Jeg holder nesten på å gråte nå, for AKKURAT sånn følte jeg det når mormor døde.. Jeg var hos henne HVER eneste dag.. Gikk alltid oppom etter jobb og hadde jeg fri så gikk jeg ned.. Og om jeg ikke hadde anledning, så ringte jeg..
Det er så vondt.. Så vondt så vondt.. Men jeg er en person som gråter lett og får ting ut da.. Så jeg har grått mange tårer, og kan enda begynne å gråte når jeg går alene på grava feks..
Mamma derimot har aldri fått falt en tåre verken for sin far eller mor.. (mormor og besten), for ho har ikke "hatt tid" eller jo klarer ikke..!
Jeg setter meg gjerne og hører på nitrist musikk, bare for å løse litt opp! Det er faktisk godt å gråte litt, syns jeg da..

Jeg vil bare sende en stooor klem din vei..! Og det er vondt å gå i begravelse.. Det er liksom så endelig.. [:(] Men likevel, så får man tatt avskjed og man sier jo fine ord om den som er gått bort, så det kan ende opp å bli en "fin" stund om du skjønner hva jeg mener..

*klemmegodtpåtrillemor*

ORIGINAL: *SuperBerta*

Uff.. det er ikke lett å miste noen man står nært og som man deler mange gode minner med.. Men det er vel nettopp de gode minnene man må leve videre med..[:)]

Lykke til imorgen ihvertfall! Det blir nok tøft, men også godt tenker jeg..

PS: Dere har sikkert gjort det, men jeg må bare si det.. Forbered Malin godt på at mamma og andre i familien kommer til å være lei seg og gråte, så ikke hun blir helt satt ut og skremt.. [;)][:)]

ja. vi snakket om det i dag, for malin var hjemme fra bhg.. og hun er såå full av omsorg at je blir helt rørt... jeg stod og reiv ost, da hun sier "hva tenker du på mamma?" da jeg sa at jeg tenkte på oldefar.. så sa hun bare at det er lov å gråte når man er lei seg mamma.. vil du ha en kos? da begynte jeg jo å grine... herregud... tårene trilla.. så måtte jeg liksom fortelle at mormor og oldemor etc kommer til å gråte en del i morgen.. og da sa hun det er helt greit det mamma, jeg kan trøste de jeg, for jeg er ikke så lei meg![:)]

men gud.. som jeg gruer meg!!!!!!!![:(]

klart dette er kjempetøft - håper byllen sprekker, sånn at du kan få ut noe av sorgen, savnet og sårheten - så kan du begynne helingsprosessen. Håper du snart klarer å huske de gode stundene og glede deg over minnene. Store klemmer herfra så lenge - tankene mine er med dere i kveld og i morgen!

off syns så synd på dg[:(]begynte nesten å grina når eg leste nå
eg vetkje koss d e å mista noen. håpe d blir en fin begravelse!

sender dg mange *kondolanseklemmer*

Så god jente du har. *smelt*

Jeg håper du får grått skikkelig i morgen og får utløp for en del av de vonde følelsene du bærer på. Det er vanskelig når man ikke får det ut selv om man kjenner at man har behov for å gråte. Jeg har det ofte sånn jeg også. Begravelser er veldig vonde, men ofte føles det litt lettere etterpå. vi får håpe at det gjør deg godt å få tatt et siste farvel. Jeg skal tenke på deg i morgen.

ORIGINAL: Trillemor82

Uff.. det er ikke lett å miste noen man står nært og som man deler mange gode minner med.. Men det er vel nettopp de gode minnene man må leve videre med..[:)]

Lykke til imorgen ihvertfall! Det blir nok tøft, men også godt tenker jeg..

PS: Dere har sikkert gjort det, men jeg må bare si det.. Forbered Malin godt på at mamma og andre i familien kommer til å være lei seg og gråte, så ikke hun blir helt satt ut og skremt.. [;)][:)]

ja. vi snakket om det i dag, for malin var hjemme fra bhg.. og hun er såå full av omsorg at je blir helt rørt... jeg stod og reiv ost, da hun sier "hva tenker du på mamma?" da jeg sa at jeg tenkte på oldefar.. så sa hun bare at det er lov å gråte når man er lei seg mamma.. vil du ha en kos? da begynte jeg jo å grine... herregud... tårene trilla.. så måtte jeg liksom fortelle at mormor og oldemor etc kommer til å gråte en del i morgen.. og da sa hun det er helt greit det mamma, jeg kan trøste de jeg, for jeg er ikke så lei meg![:)]

men gud.. som jeg gruer meg!!!!!!!![:(]

Så god hun er da.. De vil sikkert ha litt trøst ja..[:)]

(Jeg måtte bare nevne det pga ei vi hadde i bhg som ikke var forberedt i det hele tatt, og da ble begravelsen veldig vanskelig for henne.. og det tok lang tid før hun "kom over" det..)[;)]

ja.. ser den.. og jeg setter veldig stor pris på innspill her, for jeg syns egentlig dette med død og barn er ganske vanskelig.. og det var morten som tok samtalen om at oldefar var død.. jeg klatre ikke.. jeg aner ikke hvordan jeg skal snakke om det rett og slett.. men i dag har vi hatt en sååå fin dag her.. malin og jeg har liksom snakket litt.. om at hun ikk var lei seg.. men at vi andre var det etc.. for hun skjønner jo ikke noe.. men samtidig skjønner hun jo en del... men hun sa det at jeg ikke skulle tenke på julie i morgen.. for hun skulle passe på henne.. haha[:D]

takk for mange fine ord jenter! jeg er så utrolig glad for at jeg kan lufte meg litt her inne.. jeg klarer å gråte sammen med morten liksom.. men jeg er en ganske lukket person.. selv om jeg prøver å ta meg sammen for jentene sin skyld, da jeg ønsker at de skal være mere åpne mot meg, enn jeg har vært mot mamma.. (mamma ig jeg er ganske like..)

det blir nok veldig fint i morgen.. og jeg er sååå takknemlig for at vi har jentene og støtte oss på.. for da blir det liksom litt lettere. hadde egentlig ikke helt ønsket å ha de me i begravelsen.. men det er ingen som kan ha dem.. og mamma og mormor ønsket så veldig å ha de med.. for det hjelper dem å tenke på noe annet.. og det er jo også greit å la malin få skjønne litt mere rundt dette med død etc. for det er et vanskelig tema syns jeg.. [&:]

nok en gang, takk for fine ord og tanker................ dere er så gode og ha!

Sender deg en stor klem, vet så alt for gått åsen du har det.

Sender deg en god klem - begravelsesdagen er alltid veldig tøff å komme seg igjennom[:(], forferdelig å gå slik å vente også. Det er på en måte litt godt å ha vært gjennom den dagen - så kan man se litt framover igjen.

Mange gode klemmer til deg og dine!

hei igjen!

takk for fine ord, da er dagen over! det var tøft... men fint! fullsatt kirke, og mange flere enn beregnet til minnestunden etterpå.. godt for mormor, og godt for oss å se at så mange brydde seg.. kjempegodt å få vært sammen med mormor i en såpass sårbar situasjon, for hun viste en sinnsyk styrke.. og det var så godt.. men nå kommer hverdagene, og de blir nok tøffe! men... får bare ta ekstra godt vare på henne.. [:)] spesielt nå rett før jul er det litt tøft.. men... det er godt det har skjedd.. det ville jo vært like tøft om et år, eller ti år.. så godt det er over nå.. [:)]

Så godt at det endelig er over - har tenkt masse på dere i dag. Er jo flott at mange møtte for å minnes han, det viser jo at han var en fin mann som vil bli savnet. Håper dere får en fin jul på tross av savnet, og at dere kan dele gode minner om han - så er han på en måte der allikevel

Back
Topp