Må bare få d ut...

marne_katt

Glad i forumet
Jeg må bare lufte tankene mine litt her. Få litt utløp for frustrasjon her rett og slett.
Har en liten gutt i armene mine på snart 3 uker. Han har slitt litt med å gå opp igjen i vekt, så jeg delammer for tiden. Han har heldigvis snudd, men fortsetter delammingen en stund til. D er jeg som gir han flaske, siden d er meg han forbinder med mat. Men dette fokuset og styret med flasker og amming stort sett hele tiden så rekker jeg, eller orker for den saks skyld, ikke å vaske klær, rydde, holde orden på kjøkkenet og slik som før. Så til frustrasjonen..

Etter fødsel har jeg vært veldig sprek fysisk. Ingen plager eller spesielle vondter. Men jeg er sliten som følge av amming og stress med å amme nok for at lille skal legge på seg igjen. Men dette er d liten forståelse for fra samboer sin side. Han skjønner ikke at jeg ikke bare kan sprette rundt og ordne som jeg gjorde før. Og han har ikke ansvar for å hjelpe til med d heller. Han er vanligvis veldig snill og hjelpsom med dette, men d går tydeligvis gått over.. Og for meg virker d nesten som han er litt skuffet over at d ble gutt, og han sier selv at han synes d er vanskeligere å knytte seg til barnet enn d var med datteren vår.

Nå hviler liksom alt ansvar på mine skuldre. For både mating, bleieskift, oppvask, klesvask, rydding osv.. Jeg har vel lov til å bli litt frustrert eller?! Jeg gråter når han ikke ser d, og jeg blir stille og innesluttet. D er ingen fødselsdepresjon, for herreminhatt som jeg elsker dette nurket <3 Men nå holder gubben på å gjøre meg sprø!

Hoi, dette ble langt! Men d måtte bare ut. Stor takk hvis du har orker å lese alt :)

Forstår godt frustrasjonen din. Høres ut som om samboeren din må seriøst skjerpe seg. Siden han har litt vanskelig for å knytte seg til den lille...han har ikke fått et snev av barseldepresjon han da?o_O Ville kanskje prøvd å snakke med ham og forklart eksakt hva du/dere trenger av ham for tiden. Hint fungerer ikke for 99,8% menn.
Du har absolutt all rett til å være frustrert. Klem❤️

Forstår godt frustrasjonen din. Høres ut som om samboeren din må seriøst skjerpe seg. Siden han har litt vanskelig for å knytte seg til den lille...han har ikke fått et snev av barseldepresjon han da?o_O Ville kanskje prøvd å snakke med ham og forklart eksakt hva du/dere trenger av ham for tiden. Hint fungerer ikke for 99,8% menn.
Du har absolutt all rett til å være frustrert. Klem❤️

Tusen takk for svar og forståelse. Etter den natta her med minimalt med søvn må jeg nok bare ta en prat med han.. Kan ikke fortsette sånn.
Klem tilbake <3

Signerer den over og sier at det er best å bare prate med han rett ut! Du skal absolutt ikke måtte gå slik, og du fortjener all hjelp du kan få ❤️❤️ Sender deg masse klemmer og håper det ordner seg❤️

Huff, dette hørtes ikke noe fint ut for deg. Håper en prat ordner litt opp for dere, ingen som skal måtte ha det sånn ❤️

Om han ikke hører på det du har, og si få helsesøsteren din til, og ta en alvorsprat med han. Inkl hans startvansker med å knytte seg til sønnen❤️.
Om det er en like flink Helsesøsteren som jeg hadde til mine to første barn så vet hun hvordan hun skal nå inn til en mann uten, og trampe på hans ego :)

Føler virkelig med deg❤️Når jeg kom hjem fra barsel til min første ektemann fløyt det. Hadde ikke gjort en dritt. Bare rotet, og latt alt ligge til meg. Jeg kom hjem, og jeg skulle rydde alt det, og gjøre alt annet som er å gjøre i et hus.
For JEG var jo bare hjemme :angry4

Last edited:
Menn kan jo også få en form for depresjon rundt fødsel... Kan det være noe slikt? Uff, vi tenker ikke på at det skal skje...

Jeg blir irritert på min av og til, for har spurt om ting han kan hjelpe med i god tid... Ikke følt meg helt bra i natt og verket mye. Når jeg står og skal legge meg i går kveld sier han at han lover å montere lekegrind i morgen og ladere kameraer mm som jeg har spurt om han vil ordne. Blir jo bare til at jeg ordner det selv når det tar så lang tid og sliter meg ut på det :( Og noe han har lovet å male i kjelleren siden han fikk fri for sommeren 25.juni er fortsatt ikke ordnet. Han håper vel at jeg skal stå med baby i bæresele med pattene ute og male i løpet av en måned selv :p

Åhoi. Samtidig må vi vel trå litt varsomt, for menn kan vel også bli ganske deppa ved mangel på vanlige rutiner og et innskrumpet sexliv.

Håper det går bra med deg. Han burde ta en prat med helsesøster. Dersom du skal delamme er da det verdens fineste måte for far å kommunisere med lille på via matstund.

Som lykkespire sier, prat med helsesøster! Og ta en prat med din samboer, er ikke slik det skal være. Og det hjelper hvertfall ikke på amming og slikt om situasjonen hjemme er sånn! Ønsker deg masse lykke til!

Huff, ta en samtale med helsesøster ❤ Her kan det lukte litt at far muligens har en barseldepresjon.

Flotte dere ❤ Nå har han, helt uoppfordret, bedt meg om å gå og legge meg. Han skulle ikke vekke meg før d var tid for mat igjen. Og han skulle ordne klesvask. Så får jeg ta en prat når jeg er litt mer uthvilt. Han er jo egentlig ikke sånn som han har vist de siste ukene, så d kan jo være en mulighet for at han har snev av fødselsdepresjon. Dette ordner seg ❤

Back
Topp