Må bare dele litt med dere

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
Jeg føler meg så stoor nå.. akkurat som om babyen plutselig ble veldig stor nå å ikke har så mye plass. Den har snudd seg nå og ligger med beina og rompa i kræsj med ribbeina..
Plages med halsbrann, løs mage og kynnere som har blitt ubehagelig di siste to dagene, og det stikker fært dær nede..
Ennå 5 uker ijenn, muligens 6..
Jordmor mente at babyen ikke var noe serlig stor.. men de tok feil sist gang! Og jeg er sikker på at di gjør det nå også.
Føler meg så klar.. men blir årntlig nervøs når jeg får disse ubehagelige kynnerne, for da går det opp for meg at jeg må gjennom en fødsel en gang til. Jeg er utrolig pinglete når det kommer til å ha vondt og ubehag.

Føler det på lik linje. Merker at han hsr vokst mye de siste ukene, og føler det er mye modning på gang. Masse kynnere, mye stikkninger i livmora og der nede, nedpress osv.. Jeg er 35+1 og syns dette er litt vel tidlig i grunn. I natt var jeg sikker på at det var rier på gang, men det ga seg fort. Tror desverre det er helt vanlig at det er slik som nå på slutten :/
Det med stor baby, ta opp beskymringene dine med jordmor. Kanskje du kunne fått en vektestimering/UL??

Ja.. vet ikke hvor seriøst hun tar det da hun bare lo det bort da vi nevnte det nå sist. Ikke at jeg ikke skal klare og føde den, er bare sikker på at den er større enn gjennomsnittet.
Er dette din 1 fødsel? Jeg har ei på to år nå, og gruer meg veldig til hvordan hun takkler det den dagen jeg skal føde..
Huff, så mye å tenke på.. ikke rart man sliter med og sove :p

Ja.. vet ikke hvor seriøst hun tar det da hun bare lo det bort da vi nevnte det nå sist. Ikke at jeg ikke skal klare og føde den, er bare sikker på at den er større enn gjennomsnittet.
Er dette din 1 fødsel? Jeg har ei på to år nå, og gruer meg veldig til hvordan hun takkler det den dagen jeg skal føde..
Huff, så mye å tenke på.. ikke rart man sliter med og sove :p
Du får nesten bare slå litt i bordet, eller felle noen tårer. Det er mange gravide som har forskjellige beskymringer som må tas alvorlig. Er i allefall ikke noe gøy å bruke opp all energi på å være engstelig! Ja dette er min første fødsel, så aner jo ikke hva jeg skal igjenom eller hvordan ting føles. Tror hun kommer til å takle det helt fint :) Er en omstilling for dere begge, men det kommer nok til å gå bra :):)

Jeg har også blitt mye større bare den siste uka! Og stikking der ja!! Sa til mannen her om dagen at det føles som om han prøver å stikke hånda ut :O. Skikkelig ubehagelig, men det er vel nokså vanlig på denne tiden. Jeg er heldigvis ikke plaget med kynnere enda *bank-i-bordet*, kun når jeg stresser eller er i mye bevegelse. Roer seg når jeg slapper av, så får heldigvis sove godt når jeg først sovner :)
Og du bør virkelig fortelle jordmor at du er oppriktig bekymret for vekst. Det å være redd og bekymret er i seg selv veldig utslitende. Du trenger ikke slite deg unødvendig ut på tanker og bekymringer. Forklar at dette virkelig er noe du bruker mye energi på og at det gjør at du gruer deg. Kanskje hun ikke helt har forstått hvordan du egentlig føler det? - Det går stort sett godt :) men bekymringer kan ødelegge mye for gode opplevelser. Håper du finner ut av det :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg føler meg skikkelig stor også og når jeg se bilder av noen jenter med nesten ingen mage i uke 36 blir jeg litt stressa at jeg og barnet mitt er noe mutanter. Jordmor sa at han blir nesten 4 kilo ved termin og at det er mange som føder sånne barn nå så må jeg bare stole på henne. Ingen vits å be om ultralyd hver gang jeg er litt bekymred. Jeg er glad at jeg har noen venniner som jeg kan alltid spørre hvis hva jeg opplever er vanlig eller uvanlig. Det er min første gang så jeg vet ikke faktisk hva kommer å skje de neste ukene.

Jeg håper du kan få hjelp av jordmor så de sjekker skikkelig denne gangen hvor stor barn egentlig er.

Føler meg også gedigen, svære pupper, mage og lår :p
Men tror ikke babyen er så ille stor, føles ikke ut som han har det så trangt :s men håper ikke jeg blir større...

Det er samme her. Jeg er 36+5 og har mye kynnere sist til og med at jeg blir å sikkert om det er fødsel på vei. Det føles rart for meg at jeg hadde null kynnere med nr.1 Da er jeg veldig spent på hvordan blir det denne gangen siden det er helt annerledes enn sist gang.

Jeg har vært på ul for vekst kontroll pga mage mål var plutselig høyere enn normalt. De fant ut på ul at babyen har +10% vekst enn gjennomsnittet, men det er jo normalt ifølge lagen. Jeg vet ikke hvordan du ligger på kurven på ditt svangerskaps kort (mag mål) Men hvis det er noe stor gap mellom de målene, skulle jordmor sende deg til en ul. Men likevel synes jeg at du skal ta det igjen med jordmor og fortelle henne om dine bekymringer og til hvor grad det kan hjelpe deg å være på en ul for vekst sjekke. Det skal nok gå helt fint:)

Jeg var på UL med første pga vekstavik. Hun var da 50 cm å nesten 4. Og dette var hun ennå målene lå laangt under normalt og etter ul.
Det sa di når hun kom ut " oi, dette var ingen liten baby alikevell!:eek:"

Hun var jo normal, men så tenker jeg.. denne babyen har ligget litt over normalen på målene og blir sikkert større enn første.. Jeg får spørre når jeg skal på selektering snart, der har de UL og mulighet og sjekke

Back
Topp