MÅ vannet til mme kokes?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Det tar jo så lang tid før det er drikkeklart, men samtidig skal pulveret blandes ut ved 40/50 grader, så tips mottas med stor takk ;)
 
Ha flaskene ferdig i kjøleskapet med ferdig avkjølt kokt vann. Så bare varmer du det opp i mikroen når det er tid for mat og blander i pulveret.
 
Ha en termos med varmt kokt vann stående og en flaske med kaldt kokt vann. Når du skal lage en flaske tar du litt av hver flaske/termos med vann. Man lærer seg fort blandingsforholdet man trenger for riktig temp. :)
 
Jeg har fått beskjed om at det ikke må kokes lenger. Så vi har ikke kokt på en stund. Men er vi ute eller på natten så har jeg ca 2/3 kaldt på flasken og varmt på termos som jeg tømmer i når han skal ha flasken[emoji5]️

Tar selvfølgelig kaldt vann og varmer i mikro.
 
Last edited:
Ha flaskene ferdig i kjøleskapet med ferdig avkjølt kokt vann. Så bare varmer du det opp i mikroen når det er tid for mat og blander i pulveret.
Ha en termos med varmt kokt vann stående og en flaske med kaldt kokt vann. Når du skal lage en flaske tar du litt av hver flaske/termos med vann. Man lærer seg fort blandingsforholdet man trenger for riktig temp. :)

Men det må vel likevel varmes opp til iallefall 40 grader? Skulle ønske man bare kunne fylle opp passelig varmt fra springen og blande ut!
 
Jeg har fått beskjed om at det ikke må kokes lenger. Så vi har ikke kokt på en stund. Men er vi ute eller på natten så har jeg ca 2/3 kaldt på flasken og varmt på termos som jeg tømmer i når han skal ha flasken[emoji5]️

Tar du bare vann fra springen da? Og hvordan vet du at det er varmt nok i forhold til tempen pulveret skal blandes i? Han er jo sulten når han er sulten, og da har han ikke tid til å vente i evigheter på at det skal bli kaldt nok :p
 
Men det må vel likevel varmes opp til iallefall 40 grader? Skulle ønske man bare kunne fylle opp passelig varmt fra springen og blande ut!
Du må koke vannet ja. Har du ikke en vannkoker? Er bare å fylle opp alle flaskene du har, så har du det stående klart i kjøleskapet.
 
Hei,

Det skal være kaldt vann fra springen - og det skal kokes.

De første tre månedene skal alt utstyr steriliseres etter bruk, mens etter det holder det med å sterilisere en gang i døgnet.
 
Jeg koker ikke vann lenger - kun mikro som brukes her. HS til oss sa det er helt greit, men nå har vi jo erfart at alle sier forskjellig :p
 
Men det må vel likevel varmes opp til iallefall 40 grader? Skulle ønske man bare kunne fylle opp passelig varmt fra springen og blande ut!
Ja, men da trenger du bare å koke opp vann på termos 1 gang i døgnet; og slipper å vente på riktig temp når babyen skal ha mme.

Du slipper mye tid med oppkoking og slipper mye tid på å vente på at vannet skal gå fra kokvarmt til 40grader
 
Tar du bare vann fra springen da? Og hvordan vet du at det er varmt nok i forhold til tempen pulveret skal blandes i? Han er jo sulten når han er sulten, og da har han ikke tid til å vente i evigheter på at det skal bli kaldt nok :p
Kaldt fra springen så i mikro. Varierer nok fra mikro til mikro men ca 30-40 sekunder. Kjenn på vannet.
 
Takk for svar damer :) Mye jeg ikke har tenkt over, og nå som vi går over til kun mme ble det plutselig litt mer styrete enn når mini bare har fått innimellom, men nå skal det bli orden på det :) Får koke opp og ha både varmt og kaldt stående så blir det bra :)
 
Ikke meningen å "kuppe" tråden, men har akkurat begynt med litt mme selv. dvs hun har kun fått smake noen få ganger, men er ikke begeistret.
Men skal pulveret blandes inn når vannet har nådd riktig temp, eller har man i pulveret og så venter på at det skal bli riktig? om man ikke varmer kaldt, kokt vann.

Syns dette med mme er så vanskelig, men er vel en vanesak. håper hun godtar smaken snart:)
 
Hvorfor blander dere ikke bare kaldt springvann i kokt vann, og så har i pulveret? :p

Det gjorde jeg alltid til eldste etter at hun bikka 6 mnd.

Babyen drikker jo kaldt vann fra springen, ikke noe problem å lage mme på det samme vannet. ;)
 
Takk for svar damer :) Mye jeg ikke har tenkt over, og nå som vi går over til kun mme ble det plutselig litt mer styrete enn når mini bare har fått innimellom, men nå skal det bli orden på det :) Får koke opp og ha både varmt og kaldt stående så blir det bra :)

Kjøl det kokte vannet ned med kaldtvann fra springen og ha i pulveret. Vips ferdig drikkemelk. ;)
 
Hvorfor blander dere ikke bare kaldt springvann i kokt vann, og så har i pulveret? :p

Det gjorde jeg alltid til eldste etter at hun bikka 6 mnd.

Babyen drikker jo kaldt vann fra springen, ikke noe problem å lage mme på det samme vannet. ;)
Jeg har gjort det, men pulveret skal jo blandes ved 40 grader, og det er jo for varmt til at det kan drikkes med en gang, så vi har ikke fulgt helt boka
 
Jeg har gjort det, men pulveret skal jo blandes ved 40 grader, og det er jo for varmt til at det kan drikkes med en gang, så vi har ikke fulgt helt boka

Vi blanda ut drikkeklart Ca 37 grader. ;)
 
Back
Topp