MÅ og BØR ha liste?

Pinata og Bøllegull

Gift med forumet
Har vi noen Må og BØR ha liste over ting vi trenger av utstyr å div til våre små skjønne troll som kommer i juni?

Hva mener du BØR være i hjemmet før fødsel, og hva mener du MÅ være på plass?

ingen?

Er jo litt vanskelig å si da [:)]

Men man BØR/MÅ vel ha en plass hvor babyen kan sove når dere kommer hjem (vugge,seng).
Å klær MÅ jo den lille ha, men ike så mye for man kan få veldig mye også vokser de veldig fort de første mnd [:)]
Stelleplass med bleier og diverse [:)]
Gulpekluter [:)]
Vogn [:)]
Bilsete er noe vi MÅ ha ihvertfall [:)] 

Det jeg kommer på i farta [;)]

Jeg mener man BØR ha seng, bilstol,litt bleier og litt klær i hus føre babyen kommer[;)]

Med dette klarer man seg fint noen dager[:)] 

Eller MÅ man vel ha bilstol, vogn, seng, klær, sengetøy, en liten baby trenger jo egentlig ikke stort, vi hadde IKKE masse klær til lille gutt å glad for det for da fikk vi brukt det vi hadde. Har flere venninner som hadde så mye klær til babyen at de fikk aldri brukt det.

he he jo. selvfølgelig [;)]

Mente litt mer hva du mener du bør ha og må ha.. altså om det er noe du mener du ikke kunne eller kan klare deg uten...

Mulig jeg forklarer meg litt vanskelig men..heheheh..slik er det å være blond noen ganger [;)]

.

Jeg er enig med det andre men må jo si at mitt store MÅ ha utenom vanlige fornuftige ting er en liten spilledåse til å ha ved sengen med nattasang :)

Litt kjekt å se hva en selv ikke kunne klart seg uten eller tror de ikke villet klart seg uten.. da tenker jeg på alle andre ting enn de vanlige som vogn seng ect... [;)]

Selv har jeg alltid vært sånn at jeg må ha fleest mulig gulpekluter/gasskluter... Jo flere jo bedre.!

sånne utenomting jeg MÅ ha:

brystpumpe var genialt sist,slitsomt å håndmelke når sprengen er som værst
gasskluter/gulp og koseklut geniale brukte disse som koseklut og kom det en gulp var det bare å bytte til ny.(alltid et par ekstra i vognen)
brystskjold/krem ante ikke at brystvortene trengte SÅÅ mye oppvarting
ammeinnlegg
Inotyol bedre for sår stump en noe annen zinksalve jeg har prøvd egentlig for psoriasis og eksem

Det jeg mener vi ha er:

• Bilstol, må jo komme oss hjem fra sykehuset
  • En soveplass (vogn/seng eller noe sånt). Alt jeg trenger er egentlig ammemadrass, for sist så samsov vi for det meste i begynnelsen, og var greit å ha en egen plass til babyen i senga vår. 
  • Litt klær (noen bodyer og strømpebukser og et utesett)
  • Stellebord eller stellematte
  • Vaskekluter og gaskluter (bruker det som ammeklut når jeg lekker)
  • Bleier
  • Amme bh (i stor størrelse i forhold til vanlig bh, mye spreng i begynnelsen) og ammeinnlegg
Det vi BØR ha er:
  • Et par flasker og litt MME i tilfelle man ikke får til amminga og finner ut lørdagskveld at man vil gi mme
  • Vogn (vi skal ha en søskenvogn for storesøster går ikke i barnehage nå lenger)
  • Babycall hvis man trenger det (vi har soverom i 2 etg så vi trenger det)
  • Brystpumpe. I begynnelsen har man ofte melkespreng, og det er da det er enklest å pumpe. Veldig greit å pumpe ut litt til å ha i fryseren. Hadde ikke pumpe sist og angra på det, for det ville vært så mye enklere å fylle ei flaske når man hadde stappfulle pupper som det rant av..
  • Flanellbleier (vi bruker det som underlag på stellebordet, genialt, for de er ikke så tykke som håndklær så de tar ikke så mye plass i vaskemaskinen
  • Mesoft (bruker det som kluter når vi er ute på tur, i stedenfor våtservietter. Trenger bare ha med vann i tillegg)

Back
Topp