Lyver du om barnets alder for å spare penger?

Nei.
Men måtte le en gang e, mannen min og svogern min skulle ta hurtigbåt. Svogern betalte for seg, og mannen skulle betale for meg og han. Så han gjorde klart pengene, og stussa over at han fikk igjen mye.
Da vi sjekka billetten så sto det 1 voksen og 1 barn :p (Konduktøren var forduftet så fikk ikke sagt ifra) E lo godt da fordi e hadde sotte med en donald-bok i fanget når billettene skulle kjøpes.

Men sånn praktiseres det flere steder :) er man samboere/gift får man halv pris på ene. Vi har reist en del med båt, og da betaler vi for en voksen og to barn (samboer, meg og 6åringen).
 
Husker mamma tok meg med til frisøren. Jeg var nettopp blitt 12 (tror det var det som var aldersgrensa), og sa jeg var 11 for å få barnepris. Jeg ble helt forbausa, men turde ikke si noe før vi var dratt. Da lurte jeg på om mamma hadde glemt at jeg hadde hatt bursdag... :p

Tremenningen min ropte ut på hele kinoen da faren skulle ta han med på James Bond. Han var 12, måtte være 13. Ropte ut "nei pappa, nå lyver du, jeg er jo bare 12"... Tror ikke de gikk på kino sammen igjen.. :p
 
Min sønn derimot, han sa at han var seks sist han ble spurt
(sparte ikke på det da, skulle bare ha alder på konkurranseskjema på åpen brannstasjon)

Faren måtte spørre om han hadde glemt at han ble 7 for halvannen måned siden...
 
Men må bare si en ting ang det: vi var på tusenfryd ett år og kengubarnet som var liten for alderen ble målt i alle attraksjoner,i alle minus to var han høy nok ( var vel 95 cm som var grensen på alle )
Det synes jeg var rart.

Samme med oss i barcelona. Både på helsestasjonen hjemme og i passet er hun 102 cm.

Hun slapp inn på bare noen få attraksjoner der grensen var 100cm. Da hadde vi tatt buss og betalt mye for å komme inn. Utrolig kjedelig!
 
Kan ikke huske å ha vært i en slik situasjon, men ser ikke hvorfor en på et halvt år eldre skal være så mye dyrere? Det er jo egentlig bare teit. Ser at det går fra 0-1 og fra 2-16, eh what..

Har også alltid synes det var rart at man er voksen når man er 18 men må betale voksenbillett på busser o.l. fra man er 16. :bored:
 
Nei vi sier sannheten. Det morsomme med barn er at de plutselig sier sannheten selv. Men vi har en stor 2 åring så vi har brukt vogn osv i sommer for å bevise at hu ikke er eldre. Hu fylte 2 år mens vi var på sommerferie.
 
Haha, nei gjør ikke det.. Selv om jeg har seriøst vurdert det et par ganger, men får meg ikke til å gjøre det. Men kan huske at mine foreldre gjorde det ved et par anledninger :D
 
Skal innrømme at tanken har streifet hodet et par ganger på Leos, men slår det fort fra meg igjen
 
Aldri i livet, hadde jeg ikke turt.
 
Nei, det gjør jeg aldri! Høydegrensene er der for en grunn, sånn er det bare. Og gidder ikke gjøre meg til fant for en hundrings eller to.
 
Nei, det er ikke greit!
 
Back
Topp