Lyver du om barnets alder for å spare penger?

Der har jeg faktisk unnlatt å betale for tuppa en gang.. men det var på thai restaurant og jeg veit at hun ikke liker noe annet en en halv vårull og litt ris. Eller så må jeg jo selvfølgelig betale for henne også. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ser an hva som er på menyen.
Hun fikk av deres mat mener du:)?
 
Haha, samme her :p

Har aldri jugd på alderen for å få det billigere. Har derimot tatt en spansk en i tusenfryd i sommer, ds tuppa manglet 2 cm på 95 cm... skjønner at det er av sikkerhetsmessige årsaker, men 2 cm. Hun er veldig kort for alderen .
Er ikke det samme da. Ingen som taper på det.
 
Nei, det er jo penger inn for bedriftene.
Penger inn for bedriftene ja, men store konsekvenser dersom det skulle bli oppdaget!
Det er en grunn for at de forskjellige målene har blitt satt som grenser!
 
Nei.
Men måtte le en gang e, mannen min og svogern min skulle ta hurtigbåt. Svogern betalte for seg, og mannen skulle betale for meg og han. Så han gjorde klart pengene, og stussa over at han fikk igjen mye.
Da vi sjekka billetten så sto det 1 voksen og 1 barn :p (Konduktøren var forduftet så fikk ikke sagt ifra) E lo godt da fordi e hadde sotte med en donald-bok i fanget når billettene skulle kjøpes.
 
Nei!

Heller ikke om høyde, unnlate og betale for mat etc. Jeg forstår at det kan være fristende, men hvordan kan man gå foran med ett godt eksempel hvis man står og lyver foran barna? Attpåtil for bagateller!
 
Nei!

Heller ikke om høyde, unnlate og betale for mat etc. Jeg forstår at det kan være fristende, men hvordan kan man gå foran med ett godt eksempel hvis man står og lyver foran barna? Attpåtil for bagateller!
Helt enig!
I fornøyelsesparker ser jeg også flere foreldre stå i lange køer med barn som tydelig er for korte for attraksjonen (høyden kan man sjekke flere steder i køen!), og som blir sure og irriterte på de som jobber der og sier at ungen er for liten etter at de har kommet helt frem. Utrolig teit og hva viser man ungene da, når man så tydelig protesterer mot de reglene som er satt?!
 
Nei!

Heller ikke om høyde, unnlate og betale for mat etc. Jeg forstår at det kan være fristende, men hvordan kan man gå foran med ett godt eksempel hvis man står og lyver foran barna? Attpåtil for bagateller!
Helt enig!
I fornøyelsesparker ser jeg også flere foreldre stå i lange køer med barn som tydelig er for korte for attraksjonen (høyden kan man sjekke flere steder i køen!), og som blir sure og irriterte på de som jobber der og sier at ungen er for liten etter at de har kommet helt frem. Utrolig teit og hva viser man ungene da, når man så tydelig protesterer mot de reglene som er satt?!

Dere har jo selvsagt helt rett...men er det ikke forskjell på 1-2cm og høyere liksom?
Vil jo ikke si at vedkommende er en stor løgnhals om det skiller 1cm altså.
 
Helt enig!
I fornøyelsesparker ser jeg også flere foreldre stå i lange køer med barn som tydelig er for korte for attraksjonen (høyden kan man sjekke flere steder i køen!), og som blir sure og irriterte på de som jobber der og sier at ungen er for liten etter at de har kommet helt frem. Utrolig teit og hva viser man ungene da, når man så tydelig protesterer mot de reglene som er satt?!
Men må bare si en ting ang det: vi var på tusenfryd ett år og kengubarnet som var liten for alderen ble målt i alle attraksjoner,i alle minus to var han høy nok ( var vel 95 cm som var grensen på alle )
Det synes jeg var rart.
 
Dere har jo selvsagt helt rett...men er det ikke forskjell på 1-2cm og høyere liksom?
Vil jo ikke si at vedkommende er en stor løgnhals om det skiller 1cm altså.
JO, det er forskjell, men også ansvaret til de som jobber der å sjekke skikkelig ;)
Hvor skal man sette grensa da mener du? Hvor rettferdig blir det å la en som er 2 cm kjøre og en som er 2,5 cm må stå igjen, selvom den som er 2,5 cm lavere enn grensa kanskje til og med er eldre?
Ett sted må jo grensa gå, og den bør følges!
 
Men må bare si en ting ang det: vi var på tusenfryd ett år og kengubarnet som var liten for alderen ble målt i alle attraksjoner,i alle minus to var han høy nok ( var vel 95 cm som var grensen på alle )
Det synes jeg var rart.
Da gjør de en dårlig jobb de som jobber der, mener jeg :p :D
 
JO, det er forskjell, men også ansvaret til de som jobber der å sjekke skikkelig ;)
Hvor skal man sette grensa da mener du? Hvor rettferdig blir det å la en som er 2 cm kjøre og en som er 2,5 cm må stå igjen, selvom den som er 2,5 cm lavere enn grensa kanskje til og med er eldre?
Ett sted må jo grensa gå, og den bør følges!

hehe, nå spør du godt...aner ikke. Og godt poeng du kommer med. Blir jo veldig urettferdig.
Men jeg innrømmer gjerne at guttungen min kunne fått kjøre om det var snakk om 1-2cm. Jeg hadde ikke følt meg som en løgner heller for den del.
 
Nei herregud :p gjør meg ikke til tjuvrad for en femøring' som pappa pleide si.
 
Har ikke gjort det.. utenom på bussen en gang ! Men da glemte jeg meg faktisk han hadde nettopp fylt 3 og jeg sa han var 2 .. men tror ikke det hadde så mye å si for var på svenske bussen og der må du betale uansett alder på barnet tilogmed for ho minste på 7 mnd må jeg betale for ;)
 
Back
Topp