Lytte til hjerteslag til baby hjemme :)?

Mammaine:)

Forelsket i forumet
Ser at mange har spurt om noe innen dette før , men det jeg lurer på . Når man finner hjertelyden (uke 16) skal den ta høres like godt som vårt eget hjerte eller er det en lyd «liksom litt i det fjerne )?

Jeg hører det like kraftig som min egen puls, bare mye raskere, er 14+4 nå. :happy:

Men vil jo tro at det kommer ann på hvor baby ligger, morkakens plassering og type doppler man bruker.

Jeg hører det like kraftig som min egen puls, bare mye raskere, er 14+4 nå. :happy:

Men vil jo tro at det kommer ann på hvor baby ligger, morkakens plassering og type doppler man bruker.
Bruker Angel sound , men nei jeg hørte mine egne hjerteslag myyye bedre enn babyen. Men hørte liksom noe langt «inni» der ... men tror h*n ligger langt bak , og jeg vet morkaken ligger på min høyre side der hvor jeg målte :)

Bruker Angel sound , men nei jeg hørte mine egne hjerteslag myyye bedre enn babyen. Men hørte liksom noe langt «inni» der ... men tror h*n ligger langt bak , og jeg vet morkaken ligger på min høyre side der hvor jeg målte :)
Da er det sikker pga baby ligger langt inni og bak morkake... Man skal jo også treffe ganske "spot on" for å høre noe :happy:

Jeg hørte også mine egne mye tydeligere, men aner ikke hvor morkaken ligger :hilarious:

Hørte hjertet senest i går, men det var langt borte og måtte lete litt. Hadde dessuten nettopp spist så romlig i magen overdøve hjertet en del :laughing021

Kommer an på flere ting.

Men det er veldig lett å høre de store blodkarene som går til livmoren.
Jeg merker stor forskjell nå når morkaka ligger foran og babyen er bak den ift å lytte vs tidligere svangerskap.
Vanskeligere å finne og er fjernere/lenger borte.
Husker fra tidligere at det også varierer med hvilket leie babyen har ettersom den vokser

Hatt doppler med de 2 mellomste, men dropper denne gangen. Dyrt og ble brukt et par ganger bare..

Back
Topp