Lystgass *tatt fra juni*

på KK sluttet de med det for lenge siden, men gjør ingenting for min del så lenge epiduralen sitter godt plantet i ryggen ;) 

Det er lenge siden det kom ut at lystgass kom til å bli avviklet fordi den blandt annet kan føre til abort hos jordmødrene. Spiller ingen rolle for meg, vil ikke ta den uansett. Tok den med førstemann og fikk bare en sånn "sliten full" følelse, mye av fødselen ble bare tåke for meg, så med nr 2 nektet jeg å ta, og da husker jeg alt. ;-)

mmm, vet.. De har sluttet med det på ullevål, en av grunnene til at jeg da søkte meg til ABC klinikken hvor jeg heller kan prøve badekar. Brukte svakt med lystgass sist gang, tror ikke lystgassen gjorde så mye MEN masken hjalp meg til å puste riktig. Så skulle gjerne bare hatt masken jeg da..

Chocolate girl skrev:
mmm, vet.. De har sluttet med det på ullevål, en av grunnene til at jeg da søkte meg til ABC klinikken hvor jeg heller kan prøve badekar. Brukte svakt med lystgass sist gang, tror ikke lystgassen gjorde så mye MEN masken hjalp meg til å puste riktig. Så skulle gjerne bare hatt masken jeg da..

du får spørre om du kan få låne en maske ;)

De har ikke sluttet med det på St. Olavs

Tobittesmå :) skrev:
De har ikke sluttet med det på St. Olavs

Så bra!!

Chocolate girl skrev:

Regner med at de fortsatt har denne masken med kun oksygen, for det var også et valg. ;-)

Bærum har enda og det er grunnen til at jg valgte d sykehuset. Lystgassen var min redning sist, gikk så fort at vi rakk aldri noe annet. Litt usikker på effekten, men var helt uvurderlig for min del mtp å puste riktig :) De måtte ta masken fra meg med makt når pressriene kom... :) Kan forresten også anbefale saltvannspapler(vepsestikk) ved ryggvondt.. Latterlig vondt å sette, men gav veldig bra smertelindring for ryggen ihvertfall.

For sent nå, ABC klinikken har ikke noe sånt så får klare meg med akupunktur og stoooort badekar :)

Back
Topp