Lyster på cola!

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
Blir sprø av meg selv, har så lyst på cola til alle døgnets tider. Drakk ikke cola eller brus før jeg ble gravid, men nå er det som om jeg ikke kan få nok. I tillegg får jeg jo halsbrann om jeg drikker brus, men det stopper meg ikke. Coca colaaaaa! Begrenser det til max et glass om dagen, men jeg sikler jo resten av døgnet etter cola.. Æsj altså..
Hvor bra er egentlig koffeinholdig brus for den lille i magen? :-/

Pepsi Max her ♡ Må ha det i hus, hvis ikke så dør jeg. Og jeg klarer ikke begrense det til ett lite glass om dagen altså.. Jeg har valgt å IKKE google "koffein+graviditet" ;)

Hadde jeg ikke fått halsbrann av det, så hadde jeg sikkert helt i meg 3 liter ;-)

Jeg var sånn i starten av svangerskapet, bare måtte ha cola og jeg hadde aldri drukket det før (rød cola altså). Hold deg til 2-3 koffein enheter per dag.

Drikker mest fun light pga får halsbrann av brus. Synes heller ikke det smaker noe godt lengre..

Blir sprø av meg selv, har så lyst på cola til alle døgnets tider. Drakk ikke cola eller brus før jeg ble gravid, men nå er det som om jeg ikke kan få nok. I tillegg får jeg jo halsbrann om jeg drikker brus, men det stopper meg ikke. Coca colaaaaa! Begrenser det til max et glass om dagen, men jeg sikler jo resten av døgnet etter cola.. Æsj altså..
Hvor bra er egentlig koffeinholdig brus for den lille i magen? :-/

Jordmoren min sier at "koffeinkvota" tilsvarer ca en liter cola om dagen.

Åh, nå fikk jeg lyst på iskald glass cola!! Og jeg liker nesten ikke cola en gang :P Får se hva jeg finner i kjøleskapet, mannen har sikkert litt pepsimax på lur :P Har en 6pk med glass julebrus jeg kjøpte til jul, som jeg bare enda ikke har hatt lyst på...rart det der gitt ;)

Å, nå fikk jeg også lyst på cola! Vil ha cola zero jeg da, selv om jeg egentlig ikke liker lettbrus noe særlig. Men akkurat cola zero har jeg litt dilla på.
Har drukket masse iskaffe mens jeg har vært gravid jeg da. Liker jo best de typene med 3×espresso, og det er jo ikke akkurat bra. Har klart å slutte med det da, og har ikke drukket te eller brus eller annen kaffe de dagene jeg har drukket iskaffe. Så da går det vel greit.
Ellers har jeg lyst på junkfood hele tiden. Pizza og hamburger! Nam nam! Men har vært ganske flink og ikke spist så mye av det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Å, nå fikk jeg også lyst på cola! Vil ha cola zero jeg da, selv om jeg egentlig ikke liker lettbrus noe særlig. Men akkurat cola zero har jeg litt dilla på.
Har drukket masse iskaffe mens jeg har vært gravid jeg da. Liker jo best de typene med 3×espresso, og det er jo ikke akkurat bra. Har klart å slutte med det da, og har ikke drukket te eller brus eller annen kaffe de dagene jeg har drukket iskaffe. Så da går det vel greit.
Ellers har jeg lyst på junkfood hele tiden. Pizza og hamburger! Nam nam! Men har vært ganske flink og ikke spist så mye av det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lager du hjemmelaga iskaffe kan du jo bruke koffeinfri espresso, da kan du ha så mange du vil oppi ;) Det får du jo vist du bestiller det i en Baristabar også ;)

Lager du hjemmelaga iskaffe kan du jo bruke koffeinfri espresso, da kan du ha så mange du vil oppi ;) Det får du jo vist du bestiller det i en Baristabar også ;)
Men jeg liker jo koffeinen! 1-2 kopper om dagen er lov ifølge matportalen, så da drikker jeg det med brukbar samvittighet. Noen skavanker må man ha;)

Men jeg liker jo koffeinen! 1-2 kopper om dagen er lov ifølge matportalen, så da drikker jeg det med brukbar samvittighet. Noen skavanker må man ha;)
Hehe, ja jeg også drikker 1-2 kopper med koffein. Var bare vist du følte du trengte eeeenda mere iskaffe <3

Jeg er avhengig av iste, og drikker en hel masse av det i løpet av dagen;-)

Tenker så lenge du ikke få mase rier eller en hel del masse kynnere av å drikke cola og pusser tenna godt. Hehe så kandet ike værr ille om du drikker litt om dagen:-)

Hehe, ja jeg også drikker 1-2 kopper med koffein. Var bare vist du følte du trengte eeeenda mere iskaffe <3
Er iskaffene fra Tine jeg har dilla på, så jeg må begrense meg av økonomiske årsaker også:)

Jeg drikker heller ikke cola normalt, men denne graviditeten har jeg hatt et intenst behov for cola! Har lyst på det HELE tiden...

Venter du gutt eller jente Bubba?
Kanskje cola tørsten forteller noe om kjønn? ;)

Får min cola snart jeg bare sambo kommer hjem. Klarer å begrense meg til helger jeg da.

Her blir jeg uvel av både kaffe og av brus. Får i meg iste av grønnte. Vanlig te får jeg halsbrann av, men tar en kopp noen ganger i uka. Har hamstret kartonger av grønnte med blåbær, da jeg er lei av vann til alle måltider. Men av økonomiske grunner blir det bare 1-2 glass om dagen.

Ble en boks cola til lunsjen her idag og den smakte nydelig! :D

Back
Topp