Lyst vs. mørkt

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Til kvite/ offwhite veggar, kva farge på parketten syns du er finast? Og synst du det passar med tremøblar i ein anna fargesjattering enn golvet (f.eks. kirsebærskap til eikeparkett)? [:)]

Jeg har eikeparkett med blandet farge i, så det er litt mørkt og litt lyst.Listene rundt gulvet har jeg beiset i den mørkeste fargen i parketten.
Så har jeg bare mørke møbler.
Så er fint med litt lysere gulv, uten så hadde det blitt alt for mørkt.

Jeg er veldig glad i mørk parkett[:)] Møblene behøver ikke være samme tresort som gulvet. Det kan jo være fint med lyse tremøbler til mørkt gulv... og motsatt.

Jeg mørkt merbau laminat gulv, alle lister er hvite, veggene er caffe latte og så har jeg brunsorte møbler.

Persiennene mine er brune akkurat som gulvet, så det passer veldig godt. Benkeplata på kjøkkenet er i valnøtt, så den står også godt i stil med gulvet.

Reolen og sofabordet mitt er i furu. Sitter og ser på dem nå, og de passer IKKE til det mørke gulvet. Furu passer jo ikke til noenting...[:'(]

Hehe...ble litt rart innlegg dette...[:D]

ORIGINAL: *lima*

Jeg er veldig glad i mørk parkett[:)] Møblene behøver ikke være samme tresort som gulvet. Det kan jo være fint med lyse tremøbler til mørkt gulv... og motsatt.

Jeg mørkt merbau laminat gulv, alle lister er hvite, veggene er caffe latte og så har jeg brunsorte møbler.

Persiennene mine er brune akkurat som gulvet, så det passer veldig godt. Benkeplata på kjøkkenet er i valnøtt, så den står også godt i stil med gulvet.

Reolen og sofabordet mitt er i furu. Sitter og ser på dem nå, og de passer IKKE til det mørke gulvet. Furu passer jo ikke til noenting...[:'(]

Hehe...ble litt rart innlegg dette...[:D]

Furu e nåke drit, har fått da langt oppi halsen! Leige no, og her e da tregolv i furu (ubehandla) og furu-brystpanel+furuTAK! [:'(] Sistnevnte e heldigvis kvitlakka då men, da e ikkje so fantastisk flott allikavell....[8|]

Nå har vi eik parkett..der vi bodde før hadde vi merbau. Aldri mer mørkt gulv sier jeg. man må vaske hver eneste dag fordi ALT støv, rask synes med en gang!

Back
Topp