-lilo-

Blir kjent med forumet
Jeg og samboeren min har så lyst på barn. Mange vil nok syns vi er unge, vi er 23 år. Men jeg sluttet på p-piller i begynnelsen av 2020, men har fortsatt ikke blitt gravid. Så spørsmålet mitt er: når sluttet du/dere på prevensjon før du/dere ble gravide? Og hadde dere spotting? Hvor lenge vart det? Fargen? Hvor lenge etter spottingen fikk du positiv graviditetstest?
 
Hei du :)
Det kan ta sin tid før syklusen din normaliserer seg etter p-pille slutt altså :)
Mange bruker flere måneder, kanskje oppi ett år før de blir gravide, så dere må nok bare kose dere og ta livet med ro en stund :)
Har du fått første mens etter pilleslutt?
Det kan være kjekt å laste ned en app for å følge med på syklusen, og etterhvert teste med eggløsnings tester for å finne ut når du har eggløsning :)
Lykke til :happy:
 
Mange er forskjellige. Jeg var selv 23 når vi planla å begynne med barn. Med nr 1 tok det 10 mnd. Med nr 2 tok det 11 mnd og med nr 3 tok det en kveld. Det som hjalp oss med nr 1 og nr 3 2 var eggløsningstester. Jeg har 28 dagers syklus med eggløsning på dag 8, de sier at normalen er eggløsning på dag 14. Kanskje litt vanskelig å få tak i sånt nå.
 
Jeg og samboeren min har så lyst på barn. Mange vil nok syns vi er unge, vi er 23 år. Men jeg sluttet på p-piller i begynnelsen av 2020, men har fortsatt ikke blitt gravid. Så spørsmålet mitt er: når sluttet du/dere på prevensjon før du/dere ble gravide? Og hadde dere spotting? Hvor lenge vart det? Fargen? Hvor lenge etter spottingen fikk du positiv graviditetstest?
Tok over 2,5 år, så bør smøre dere med tålmodighet :)
 
Hei du :)
Det kan ta sin tid før syklusen din normaliserer seg etter p-pille slutt altså :)
Mange bruker flere måneder, kanskje oppi ett år før de blir gravide, så dere må nok bare kose dere og ta livet med ro en stund :)
Har du fått første mens etter pilleslutt?
Det kan være kjekt å laste ned en app for å følge med på syklusen, og etterhvert teste med eggløsnings tester for å finne ut når du har eggløsning :)
Lykke til :happy:

Ja, jeg har last ned app :) og jeg har hatt mensen hver månede siden jeg sluttet.
 
Jeg og samboeren min har så lyst på barn. Mange vil nok syns vi er unge, vi er 23 år. Men jeg sluttet på p-piller i begynnelsen av 2020, men har fortsatt ikke blitt gravid. Så spørsmålet mitt er: når sluttet du/dere på prevensjon før du/dere ble gravide? Og hadde dere spotting? Hvor lenge vart det? Fargen? Hvor lenge etter spottingen fikk du positiv graviditetstest?

Sluttet med p-piller 2 år før vi begynte å prøve, fordi jeg opplevde så mye bivirkninger så kan ikke svare helt på det. Men jeg var også 23 da vi begynte å prøve.
Ble gravid på første forsøk og mistet
Ble gravid på andre forsøk etter dette, og mistet igjen.
Ble gravid på andre forsøk etter dette og fikk endelig en sønn.
Så jeg ble fort gravid den gang, men mye styr likevel. Da sønnen min ble født i uke 38 hadde jeg vært gravid totalt 78 uker :hungover:

Kjenner flere som har blitt gravide raskt etter pilelslutt og andre som har prøvd 6-12 mnd, både de som har brukt piller på forhånd og de som ikke har gjort det. Veldig individuelt med andre ord. :)
Det er uansett normalt at kroppen bruker noen måneder på å omstille seg. Har du fått stabil syklus etter pilleslutt?
For meg tok det rt halvår før ting ble normalt etter pilelslutt, men prøvde jo ikke i denne perioden da.

Lykke til ❤️❤️❤️
 
23 år er ikke ungt.

Her begynte vi prøving da jeg var 20 år og fikk første, med prøverør da jeg var 25 år.
Andre brukte jeg 9 år på.
 
Fra NHI:

  • Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver.
  • 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder.
  • 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens
  • 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år.
  • Resten - fem til ti prosent, regnes for å ha et fruktbarhets- eller fertilitetsproblem.
 
Med første ble jeg gravid på første forsøk etter p-pille slutt, og med nr 2 tok det 5 mnd etter p-pille slutt :)
 
Sluttet med P-pille to-tre måneder før det klaffet med første og andre. Nå har vi prøvd siden desember, men jeg mistenker at mannens jobbturnus krasjer med eggeløsningen min for mensen kommer hver måned :bored:
 
Hos meg var ikke syklus stabil igjen før 16 måneder etter pilleslutt, og det var først da jeg fikk positiv test.
 
Det er veldig forskjellig. Her fikk jeg aldri noe menstruasjon igjen etter pilleslutt. Hadde ingen spotting heller men ble gravid. Nå må jeg si at jeg er ekstrem fertil og blitt gravid på første syklus etter pilleslutt 2 ganger. Nr 3 da gikk jeg ikke på piller pga mye blødningsforstyrrelser. Da brukte vi kondom og hadde vell maks 2-3 ganger totalt i løpet av noen mnd hvor vi var tom for kondom og hoppet av i svingen. Den ene gangen var nok.
 
Jeg føler at syklusen er normal, jeg får mensen når jeg skal ha mensen, ifølge den appen jeg har lastet ned. Men hvordan vet man egentlig om syklusen er normal etter P-pille slutt?
 
Back
Topp