De hundene mamma og pappa har hatt før har klart seg fint hjemme alene hele dagen når dem har vært på jobb.Forrige hunden min klarte seg og fint hjemme alene.
Hunden jeg har nå står ute i band hele dagen når vi er på jobb, han har da hundehus med høy i som han bruker masse.
Er ikke for at jeg er redd for at han skal gjøre fra seg inne når vi er borte hele dagen, for det gjør han ikke. Men er redd han skal ødelegge huset.
Men han er ompasserings hund som ikke har hatt det bra tidligere, så han har slitt med blandt annet seperasjons angst. Så nå etter 5-6 år er han blitt såpass bra at han kan være inne alene 4-5 timer alene når jeg er i stallen feks, uten at han ødelegger no.
Men det vil være litt annet når man skaffer seg en valp som man kan forme sjøl, som ikke har med seg mye ukjent ballast. Går som regel bedre hvis man har hunden fra den er valp, men er ingen garanti.
Men er viktig å tenke nøye gjennom før man skaffer seg hund ( eller uannsett husdyr) om man har plass og tid til hunden, og pass til den feks i ferier osv. Ikke bare første året når du går hjemme og har permisjon men de neste 10-15 årene.
Har dessverre sett flere annonser siste tiden der folk skal kvitte seg med hunder i ulik alder (alt fra 6 mnd til 12 år) fordi at dem ikke har tid, og hunden krevde mere enn dem var klar over.
Ser at jeg kan virke litt krass i mine uttalelser, men det er ikke meningen. Er bare det at jeg er veldig glad i dyr og har sett for mange eksempler der folk har løpt til å skaffet seg dyr og ikke tenkt lengre enn nesen sin.