lyst på barn

sstine

Elsker forumet
hei alle sammen!
jeg er en jente på 20 år som nå skal begynne på et studie som kun varer et år. har veldig lyst på barn, så det jeg har lyst til er å lage barn etter jul,da vil barnet komme etter endt studie.men så kommer problemet:hvordan klare meg økonomisk?
samboer får utbetalt 18000kr etter skatt i mnd. men jeg får ingenting vel har et lån i lånekassa men det går jo ut etter skole er ferdig. prøver å få jobb ved siden av studiene,men vanskelig å få ettersom jeg ikke har noen erfaring fra butikk.
vel det beste hadde vel vært å jobbe t år etter skole og så fått baby,men er så klar for barn og er vel ikke kjempe bra å planlegge alt hele tiden heller?[:@]
vel trenger noen innspill her,har så lyst men er så i tvil grunnet økonomi og om vi kommer til å klare oss greit.
mange klemmer fra stine[:)]

Har selv ikke fått barn under utdanning, men vurderer å studere nå i høst (sent ute, ja jeg vet)
Man får penger av lånekassa når en får barn under utdanning, så en slipper iallefall å tape penger på det..

Er det "bare" økonomien som er i veien, så vil jeg ikke anbefale deg å vente av den grunn. Er far til barnet du planlegger også student? Det kan vel ha noe å si, da..

Mannen min er arbeidsledig (får arbeidsledighetspenger fra Aetat, da) og jeg er arbeidsledig (får ikkeno fra Aetat, eller noen andre) så vi har ikke verdens beste økonomi, men vi skal klare oss, og vil uansett ikke la barnet vårt sulte eller lide noen nød selv om vi ikke er så rike..

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for![:D] (og husk, ikke alle blir gravide på første forsøk, da [;)])

hei!
tusen takk for fint svar,faren har fast jobb og får betalt ca 18000 i mnd. vel er vel egentligh brae økonomien og hva alle andre rundt kommer til å si. samboer har en jente på 3 år fra tidligere. så har efraring også hehe. vel vet at jeg ikk eblir gravid på første forsøk ,derfor jeg tenkte å slutt epå pilla etter jul. så får det skje når det skjer, er bare det at jeg vil være ferdig med utdannelse før jeg føder og det blir jeg jo da. igjen tusen takk for svar.
hva slags studier skal du ta?
er aldri for sent vettu hehe[:D]
klemmer fra stine

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle studert.. det er derfor jeg nøler..
Har litt lyst å ta VK1 Søm eller noe sånn, men da burde jeg vel stillt opp på første skoledag for å sjekke om noen av de som søkte og kom inn ikke møtte opp..

Jaja.. kan ta fagbrev i firma til mamma om vi flytter nermere, så da gjør jeg heller det[;)]

så du har en safety plan ikke dumt hehe[;)]
er vanskelig,er så mye å velge mellom.kom du deg ikke til skolen den dagen altså? nen nei ikke no hast,det viktigste er at man har det bra
klem

Back
Topp