Lyst å bli student

Chupachups

Glad i forumet
Altså, fullføre videregående. Klare meg selv. Problemet er bare, jeg har ikke råa til å klare meg om jeg skal få stipend.
Får bare borteboer, ikke lån eller noe.
Noen som vet om NAV hjelper til med sånt? For det er jo ganske så vesentlig med en utdannelse for at jeg skal få meg jobb syns jeg...

[8|]

Nav kan nok ikke hjelpe nei.... been there... jobb er siste utvei

ORIGINAL: niva

Nav kan nok ikke hjelpe nei.... been there... jobb er siste utvei

Men problemet er jo: Hadde jeg fått jobb, hadde jeg jo ikke orka å studert [&:][8D]

Usj, komplisert shit...

ORIGINAL: Syska

Hva lever du av nå da? Får du noe fra NAV nå? Det første som slo meg var at du kanskje kan ta noen fag over nettet viss det fører til at du ikke mister den støtten du evt får nå..[:)] Jeg aner ikke om dette er mulig altså, men det kan jo tenkest at det er et alternativ da..

Jeg har støtte fra NAV nå ja. Men mamma snakka om at de kunne betale for sånt, siden det mest sannsynlig vil få meg i arbeid. Jeg har jo sett på sånn kurs på NKI, og det er noe som frister mer enn videregående egentlig.
Men orker lissom ikke begynne på noe om jeg må fortsette å bo hjemme hos mamma og pappa enda...
Lyst å klare meg selv igjen. [:)]

ORIGINAL: Senator Malin

ORIGINAL: Chupachups

Hva lever du av nå da? Får du noe fra NAV nå? Det første som slo meg var at du kanskje kan ta noen fag over nettet viss det fører til at du ikke mister den støtten du evt får nå..[:)] Jeg aner ikke om dette er mulig altså, men det kan jo tenkest at det er et alternativ da..

Jeg har støtte fra NAV nå ja. Men mamma snakka om at de kunne betale for sånt, siden det mest sannsynlig vil få meg i arbeid. Jeg har jo sett på sånn kurs på NKI, og det er noe som frister mer enn videregående egentlig.
Men orker lissom ikke begynne på noe om jeg må fortsette å bo hjemme hos mamma og pappa enda...

Ei venninne av meg går ikke skole, men hun har jobb igjennom NAV. Det er de som utbetaler lønnen hennes.. Hun jobber på Jysk i 10 mnd eller noe sånt. Arbeidstrening tror jeg det heter.. Hadde det vært en mulighet da?

Absolutt. Men virker som de nekter å hjelpe meg å finne noe på østlandet.

Ho jeg har som saksbehandler har funnet noe her oppe, men det er pendling, rare arbeidstider og jeg har ikke lappen, og bussmuligheter er det jo ikke her [>:]

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Spørs helt hva slags støtte du mottar nå[;)] Har du dagpenger kan de støtte deg med div for å få deg ut i jobb!

Men bor du hjemme hos foreldrene dine så har du vel ikke så mye utgifter enn at du kan klare å gjennomføre skolegang???

Er ikke dagpenger nei. Men hele poenget mitt er jo at jeg vil komme meg ut fra mamma og pappa, og bo for meg selv igjen.

ORIGINAL: lingelis

du får jo som sagt stipend når du begynner på skolen så er det jo div andre ting du kan søke om.
f.eks. bo støtte. hjelp til strøm regn. og litt sånn...

Åja, man kan søke på sånt fordi om jeg er student? [:-]

Spørs helt hva slags støtte du mottar nå[;)] Har du dagpenger kan de støtte deg med div for å få deg ut i jobb!

Men bor du hjemme hos foreldrene dine så har du vel ikke så mye utgifter enn at du kan klare å gjennomføre skolegang???

Er ikke dagpenger nei. Men hele poenget mitt er jo at jeg vil komme meg ut fra mamma og pappa, og bo for meg selv igjen.

Vil du bare komme deg vekk fra foreldrene dine, eller vil du gå inn for å studere? Hvis du gjør dette bare for å komme deg vekk fra foreldrene dine, ville jeg gjort det som er mest vanlig.. Nemlig søke deg en jobb et lite stykke unna og skaffe deg en leilighet!

Skal du begynne umotivert på skolen sløser du bare bort din egen tid.

ORIGINAL: Thunderella

Vil du bare komme deg vekk fra foreldrene dine, eller vil du gå inn for å studere? Hvis du gjør dette bare for å komme deg vekk fra foreldrene dine, ville jeg gjort det som er mest vanlig.. Nemlig søke deg en jobb et lite stykke unna og skaffe deg en leilighet!

Skal du begynne umotivert på skolen sløser du bare bort din egen tid.

Hehe, nei, er ikke for å komme bort fra foreldrene mine [8D]
Er for at jeg syns det er på tide jeg gjør noe utav livet mitt. Vil ha en utdannelse, få meg jobb, hjem og familie [:)]

er du samboer?

alenemødre får jo masse hjelp fra nav (jeg får vartfall det) og skal begynne på skolen til høsten igjen[:'(]
vet ikke om jeg kan søke om stippend siden jeg får så mye av nav,da blir det vel bare tull[:'(] men jeg har nå såpass mye at jeg tror jeg skal klare meg uten[:)]

ORIGINAL: TinaCeline

er du samboer?

alenemødre får jo masse hjelp fra nav (jeg får vartfall det) og skal begynne på skolen til høsten igjen[:'(]
vet ikke om jeg kan søke om stippend siden jeg får så mye av nav,da blir det vel bare tull[:'(] men jeg har nå såpass mye at jeg tror jeg skal klare meg uten[:)]

Er ikke samboer (enda hvertfall) og jeg har ikke barn heller. Så jeg får egentlig minimalt..

da må du nok gjøre slik som andre gjør det. bo hjemme å få stipend og lån...du vil klare deg godt på det om du bor hjemme. og er vell greit å få unnagjort utdanningen en gang for alle?

Back
Topp