Lyserosa melk....

HotGossip

Blir kjent med forumet
Har slitt de siste dagene me VELDIG såre nippler,har rett og slett vært umulig for meg å amme den lille...[:(]

Istede har eg pumpet/håndmelket meg,noe som har vært mye mindre smertefullt..

Men plutselig no ikveld så klarte eg nesten ikkje å få ut noe melk,etter 45 min hadde eg kun fått ut 80ml og den va lyserosa på fargen! Blodet kommer sikkert fra sprekkene på nipplene...!??!?! Kan eg gi denne melken t snuppa?
Og noen her som har tips t kordan eg ska få produksjonen opp igjen? Fortsette å pumpe/håndmelke hver 3.time?
Har så lyst at ammingen ska fortsette,vil ikkje gi slipp på den...

Du kan trygt gi melka til jenta di. Det er ikke noe farlig.
Jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe ammeskjold på apoteket. De vil dempe de såre nipplene dine og sørge for at du kan fortsette å amme.
Det er bare å legge henne til puppen så ofte som mulig for å få opp produksjonen igjen og om det ikke skulle virke er det en flott nesespray å få tak i eller du kan prøve ammeteen.

Husk at jenta di suger ut mye mer enn du klarer å pumpe ut. Lykke Til[:)]

Jeg blødde litt fra nipplene på sykehuset, da fikk jeg høre at den melken som det ble med litt blod i kunne gjøre beibien kvalm og at det ofte kom opp igjen ved gulping.
Stemte bra i mitt tilfelle iallefall, snuppa gulpa-opp igjen den "rosa-melken" med blod... [&:]

Disse hjalp meg VELDIG med sårheten, ble bra bare iløpet av ett par dager, altså ikke HELT BRA, men masse masse mye bedre;
https://www.bootsapotek.no/butikk/img/product/image.html?id=38663

"MEDELA MELKEOPPFANGER" heter disse, fungerer på samme måte som sånne skjell man får kjøpt, bare at de her fungerer enda bedre ut ifra mine erfaringer med begge deler.
Den melkeoppfangeren har slike luftehull også, så det blir ikke sååå klamt som når man bruker skjell. Jeg brukte litt Purelan-salve i tillegg, ikke mange ganger jeg smurte på det, var veldig effektivt.

Back
Topp